MF2 - Map Fueler

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
jeppev
Nyt Medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 17 aug 2004, 13:20
Geografisk sted: viborg

MF2 - Map Fueler

#1 Indlæg af jeppev »

Hey..

Når man nu skal ha´ sin turbo skruet til over 1 bar, hvad skal man så få hold i?? er det nok at købe den der MF2 - Map Fueler eller skal man ha´ xtra dysser osv ? eller er der andre alternativer ??

Mvh
Jeppe
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#2 Indlæg af HenrikGM »

Hvad er dit mål?

over 1 bar i ladetryk?, eller skal du have nogle heste ud af det, eller hvad er målet, og på hvilken motor, med hvilket budget??

Lidt mere info.....ellers er du ikke nem at hjælpe.

Husk nu at ladetryk ikke er målet i sig selv(medmindre det skal bruges til at blære sig med overfor vennerne)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
jeppev
Nyt Medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 17 aug 2004, 13:20
Geografisk sted: viborg

#3 Indlæg af jeppev »

Jamen altså målet er 250 hk på en nissan bluebirg 1,8 turbo, og bugdetet er jo ikke ligefrem det største.. altså 3 - 4k eller noget i den stil
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#4 Indlæg af HenrikGM »

jeppev skrev:Jamen altså målet er 250 hk på en nissan bluebirg 1,8 turbo, og bugdetet er jo ikke ligefrem det største.. altså 3 - 4k eller noget i den stil



Ok, det bliver nok ikke nemt uden nogle gode kontakter at trække på. Ihvertfald ikke hvis det skal holde ret længe.

Du skal jo ihvertfald have dig en anden turbo, du skal have noget styring af nogle dyser, plus 4 dyser, og allerede nu er de 3-4k forlængst brugt.

Jeg ville først ha foreslået dig at kigge nærmere på Megasquirt systemet, men jeg tror du skal nedjustere dine forventninger til effekt, eller alternativt nok hitte nogle flere kroner inden du kaster dig ud i det.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Gæst

#5 Indlæg af Gæst »

jeppev skrev:Jamen altså målet er 250 hk på en nissan bluebirg 1,8 turbo, og bugdetet er jo ikke ligefrem det største.. altså 3 - 4k eller noget i den stil


en effektforøgelse på ca 100% for 3-4klik :?

held og lykke :wink:
jeppev
Nyt Medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 17 aug 2004, 13:20
Geografisk sted: viborg

#6 Indlæg af jeppev »

Tjaaaa...

altså glemte at skrive at jeg self har større turbo (fra en skyliner)og den skulle gerne kunne klare de 250 hk
og et stk intercooler...
Brugeravatar
LasseW
Senior Medlem
Indlæg: 476
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Brøndby Strand
Kontakt:

#7 Indlæg af LasseW »

Den skal bare have nogle klø, du har fat i det rigtige. Større lader, intercooler og MF2 så skal den nok klare det. Være dog opmærksom på tændingsbanken, stil evt. tændingen nogle grader frem ca. 10° i tomgang uden vakuum. Du skal også lige checke at benzintrykket ikke falder hvis pumpen ikke kan følge med.
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en
jeppev
Nyt Medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 17 aug 2004, 13:20
Geografisk sted: viborg

#8 Indlæg af jeppev »

Okay, siger mange tak for hjælpen, nu skal der sq makkes noget sammen :)

Ses på gaden
Besvar