For lidt benz..
Redaktør: Moderatorer
-
RST
For lidt benz..
Hej allesammen..
Har fået et problem med min rs turbo, den kan ikk længere finde ud af at regulere benzin mængden..
I tomgang er det fint men lige så snart den får lidt gas falder den i co..
Og bare ved delgas er den helt nede på 0,5 i co%..
Jeg har målt modstanden igennem på de to regulator bokse der sidder på mængde fordeleren og der er ikke noget galt..
Håber der er nogle der har et forslag til hvad der kan være sket..???
Har fået et problem med min rs turbo, den kan ikk længere finde ud af at regulere benzin mængden..
I tomgang er det fint men lige så snart den får lidt gas falder den i co..
Og bare ved delgas er den helt nede på 0,5 i co%..
Jeg har målt modstanden igennem på de to regulator bokse der sidder på mængde fordeleren og der er ikke noget galt..
Håber der er nogle der har et forslag til hvad der kan være sket..???
-
heino ascona b
- Medlem
- Indlæg: 120
- Tilmeldt: 11 maj 2004, 18:06
- Geografisk sted: østfyn
-
Gæst
-
RST
-
Gæst
-
Ole...
Hej RST...
Først vil jeg sige, du skal aldrig høre på hvad Michael han siger, han er bare en arme elektrikker der ikke kunne blive mekaniker
Fejlen kan ligge MANGE steder, jeg vil dog sige jeg syntes ikke det er helt vildt, at den ligger på 0.5 i Co ved delgas, det kommer selfølgelig an på om den er pumpet hårdt.. men ca 0.8-1.0% ville være bedre, men igen, det kommer an på hvor meget den er pumpet.. Så hvis vi lige kan få lidt info om det
Er den chippet? og er begge bokse chippet..
Har i justeret på brændstoffordeleren, hvis ja, vidste i hvad i gjorde?? (det er mega tricky) juster man det forkert siger det pludselig BANG. (kan du huske det Michael
)
Jeg tror, at brændstoffordeleren skal indstilles, men det kan også være en defekt trykregulator, eller en dårlig elektromagnetisktrykforstiller i brændstoffordeleren, eller dårlig forbindelse ved enheden der måler sensorpladens stilling.. eller noget så simpelt som en dårlig stelforbindelse, eller en defekt gasspjældspotentiometer...
Men det er svært at vurdere når man ikke selv står ved maskinen..
Hvor i landet kommer du fra?
Mvh Ole
Først vil jeg sige, du skal aldrig høre på hvad Michael han siger, han er bare en arme elektrikker der ikke kunne blive mekaniker
Fejlen kan ligge MANGE steder, jeg vil dog sige jeg syntes ikke det er helt vildt, at den ligger på 0.5 i Co ved delgas, det kommer selfølgelig an på om den er pumpet hårdt.. men ca 0.8-1.0% ville være bedre, men igen, det kommer an på hvor meget den er pumpet.. Så hvis vi lige kan få lidt info om det
Er den chippet? og er begge bokse chippet..
Har i justeret på brændstoffordeleren, hvis ja, vidste i hvad i gjorde?? (det er mega tricky) juster man det forkert siger det pludselig BANG. (kan du huske det Michael
Jeg tror, at brændstoffordeleren skal indstilles, men det kan også være en defekt trykregulator, eller en dårlig elektromagnetisktrykforstiller i brændstoffordeleren, eller dårlig forbindelse ved enheden der måler sensorpladens stilling.. eller noget så simpelt som en dårlig stelforbindelse, eller en defekt gasspjældspotentiometer...
Men det er svært at vurdere når man ikke selv står ved maskinen..
Hvor i landet kommer du fra?
Mvh Ole
-
RST
Ok, tak for rådet..
Den er forholdsvis pumpet, 180hk og 260nm ved 0,9bar og stadig med std. intercooler..
Så co% sku gerne over 7 ved fuldlast, det har den også været og kørte rigtig godt..
Men så begyndte den at tændnings banke og brænde tændrør..
Og der fandt vi ud af at den ikke regulere benzin mængden, i tomgang står den på 5% men så snart den får lidt gas falder den...
Den er forholdsvis pumpet, 180hk og 260nm ved 0,9bar og stadig med std. intercooler..
Så co% sku gerne over 7 ved fuldlast, det har den også været og kørte rigtig godt..
Men så begyndte den at tændnings banke og brænde tændrør..
Og der fandt vi ud af at den ikke regulere benzin mængden, i tomgang står den på 5% men så snart den får lidt gas falder den...