Turbo eller kompressor på min saxo?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Hojannes
Junior Medlem
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15 sep 2004, 02:54

Turbo eller kompressor på min saxo?

#1 Indlæg af Hojannes »

Hej har brug for lidt hjælp her - ville lige høre hvad jeres mening er, skal jeg vælge en kompressorløsning eller en turbo løsning?

Bilen er en Saxo sport med 100hk 8v den er fra 2003 og har rundet de 50.000

jeg er ikke ude efter 200 hk men håber lidt på omkring 170 fordelen jeg har fundet ved kompressor er at der ikke skal laves så voldsomt meget ved et syn, men turboen virker også som en ok god løsning....

Hvis der evt er en flinker fyr med lidt forstand som har mod på lige at hjælpe lidt til med at få mig til at forstå div ting så er man velkommen til at add mig på msn uskyldigelis@msn.com

Jeg har ikke den vilde forstand på trykladning endnu, og kunne derfor godt bruge en del råd.

Vh Hojannes
Heintzelmann
Medlem
Indlæg: 156
Tilmeldt: 21 aug 2004, 21:05
Geografisk sted: Frederikshavn, Denmark

#2 Indlæg af Heintzelmann »

Hey Mester....
Nåå, så skal du også til at tvangsfodre saxoen :)

Angående det med Turbo og kompressor - Der er altså ikke ret meget plads til kompressoren i sådan en lille bil, det kan godt lade sig gøre men det kræver lidt "justering" af delene omkring højre forlygte og i den højre side der.

Hvis du har monteret turbo og skal til syn har jeg læst flere gange at IC og rør godt kan blive siddende.... Så er det jo ikke så voldsomt meget alligevel.
Og det er jo kun hver andet år ;)

Jeg er ved at samle stumperne sammen til at Turbo projekt til min :) Bliver godt når engang den bliver færdig i løbet af vinteren....
/Casper

Billede
Gæst

#3 Indlæg af Gæst »

aj - kan sku godt ske du har ret hein, men tiltaler mig stadig det komp.
Heintzelmann
Medlem
Indlæg: 156
Tilmeldt: 21 aug 2004, 21:05
Geografisk sted: Frederikshavn, Denmark

#4 Indlæg af Heintzelmann »

Du kan godt skrive hele ord, de tager ikke betaling pr ord herinde ;)

Jamen Kompressor er da også en dejlig nem ting - du får tidligt ladetryk og du skal ikke til at lave turbomanifold.... :) Så skal du bare lige finde en der kan sidde i dit motorrum :)
/Casper

Billede
Peugoet manden

#5 Indlæg af Peugoet manden »

Man kan få nogle små, kan ikke lige huske link men så er du nok også en del over 10k bare for kompressoren!

Kan finde link frem hvis det har interesse
Gæst

#6 Indlæg af Gæst »

www.scantune.dk har turbo og kompressersæt
Gæst

#7 Indlæg af Gæst »

Ellers har Rotrex et kit til en saxo.
Lille men ufattelig effektiv komp.
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#8 Indlæg af Yugo Turbo »

kompressor dur ikke... Turbo, det dur... :wink:
Brap brap brap...
Billede
Gæst

#9 Indlæg af Gæst »

Yugo Turbo skrev:kompressor dur ikke... Turbo, det dur... :wink:


Smag og behag :shock:
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#10 Indlæg af Yugo Turbo »

nej, sådan er det :wink: kender du nogen professionelle racerteams der kører med kompressor? ja amerikaner biler, men derudover? hvorfor kørte de kun med turbo i Formel 1? og hvorfor blev det forbudt? Turbo er GUD
Brap brap brap...
Billede
Besvar