Turbo eller kompressor på min saxo?
Redaktør: Moderatorer
-
Hojannes
- Junior Medlem
Turbo eller kompressor på min saxo?
Hej har brug for lidt hjælp her - ville lige høre hvad jeres mening er, skal jeg vælge en kompressorløsning eller en turbo løsning?
Bilen er en Saxo sport med 100hk 8v den er fra 2003 og har rundet de 50.000
jeg er ikke ude efter 200 hk men håber lidt på omkring 170 fordelen jeg har fundet ved kompressor er at der ikke skal laves så voldsomt meget ved et syn, men turboen virker også som en ok god løsning....
Hvis der evt er en flinker fyr med lidt forstand som har mod på lige at hjælpe lidt til med at få mig til at forstå div ting så er man velkommen til at add mig på msn uskyldigelis@msn.com
Jeg har ikke den vilde forstand på trykladning endnu, og kunne derfor godt bruge en del råd.
Vh Hojannes
Bilen er en Saxo sport med 100hk 8v den er fra 2003 og har rundet de 50.000
jeg er ikke ude efter 200 hk men håber lidt på omkring 170 fordelen jeg har fundet ved kompressor er at der ikke skal laves så voldsomt meget ved et syn, men turboen virker også som en ok god løsning....
Hvis der evt er en flinker fyr med lidt forstand som har mod på lige at hjælpe lidt til med at få mig til at forstå div ting så er man velkommen til at add mig på msn uskyldigelis@msn.com
Jeg har ikke den vilde forstand på trykladning endnu, og kunne derfor godt bruge en del råd.
Vh Hojannes
-
Heintzelmann
- Medlem
- Geografisk sted: Frederikshavn, Denmark
Hey Mester....
Nåå, så skal du også til at tvangsfodre saxoen
Angående det med Turbo og kompressor - Der er altså ikke ret meget plads til kompressoren i sådan en lille bil, det kan godt lade sig gøre men det kræver lidt "justering" af delene omkring højre forlygte og i den højre side der.
Hvis du har monteret turbo og skal til syn har jeg læst flere gange at IC og rør godt kan blive siddende.... Så er det jo ikke så voldsomt meget alligevel.
Og det er jo kun hver andet år
Jeg er ved at samle stumperne sammen til at Turbo projekt til min
Bliver godt når engang den bliver færdig i løbet af vinteren....
Nåå, så skal du også til at tvangsfodre saxoen
Angående det med Turbo og kompressor - Der er altså ikke ret meget plads til kompressoren i sådan en lille bil, det kan godt lade sig gøre men det kræver lidt "justering" af delene omkring højre forlygte og i den højre side der.
Hvis du har monteret turbo og skal til syn har jeg læst flere gange at IC og rør godt kan blive siddende.... Så er det jo ikke så voldsomt meget alligevel.
Og det er jo kun hver andet år
Jeg er ved at samle stumperne sammen til at Turbo projekt til min
-
Heintzelmann
- Medlem
- Geografisk sted: Frederikshavn, Denmark
-
Peugoet manden
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Veksø Sjælland