kompressor 2,0 16V?
Redaktør: Moderatorer
- fraguzz
- Mester Medlem
- Indlæg: 562
- Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
- Geografisk sted: kbh
kompressor 2,0 16V?
hvor meget skal der gøres for at få omkring 250hk i en 2,0 16V lancia delta... uden turbo!
skal man have andre stempler og det hele?
skal man have andre stempler og det hele?
Diesel!
-
Nolan
- Mester Medlem
- Indlæg: 639
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Østjylland
-
Mads RR
- Medlem
- Indlæg: 173
- Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
øhhh, nu antyder overskriften jo ikke lige frem NA tuning ..................
Mads RR
Mads RR
Nolan skrev:Der er godt nok meget langt op til 250hk på en 2.0 NA motor.
Det er jo 125hk pr. liter. Selv meget hidsige motorer ligger fra fabrikken under 100 hk pr. liter.
Det er min vurdering, at det vil kræve det hele
Begynd du bare at lægge penge til side. Du får brug for dem.
Mvh
Nolan
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"
- fraguzz
- Mester Medlem
- Indlæg: 562
- Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
- Geografisk sted: kbh
Nolan skrev:Der er godt nok meget langt op til 250hk på en 2.0 NA motor.
Det er jo 125hk pr. liter. Selv meget hidsige motorer ligger fra fabrikken under 100 hk pr. liter.
Det er min vurdering, at det vil kræve det hele
Begynd du bare at lægge penge til side. Du får brug for dem.
Mvh
Nolan
nej det er med kompressor, det med uden turbo er bare at motoren ikke er standard med turbo!
Diesel!
- hYe
- Mester Medlem
- Indlæg: 732
- Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
- Geografisk sted: Malmö
På nogle punkter skal den vel nok bygges som turbomaskinen....
Stempler, knaster , top osv. skal jo kunne klare trykladning...
Motorstyringen fra den originale turbo kan vel også bruges...
Det er jo grundlæggende den samme blok, så mon ikke mange stumper kan overføres...?
Stempler, knaster , top osv. skal jo kunne klare trykladning...
Motorstyringen fra den originale turbo kan vel også bruges...
Det er jo grundlæggende den samme blok, så mon ikke mange stumper kan overføres...?
Smøring er ALT!
"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."
- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."
- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
- fraguzz
- Mester Medlem
- Indlæg: 562
- Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
- Geografisk sted: kbh
okey.. motorstyring er ikke noget problem da jeg har en megasquirt box til at ligge!
hvilken kompressor skal det så være når den ikke må være alt for stor fysisk og stadig skulle kunne give en del..
og er det overhovedet mulig at få i omegnen af 250hk..
skal det hele lavet total om?
Diesel!
- Henrik R.
- Nyt Medlem
- Indlæg: 27
- Tilmeldt: 13 sep 2004, 21:00
fraguzz skrev::wink: det går nok!
okey.. motorstyring er ikke noget problem da jeg har en megasquirt box til at ligge!
hvilken kompressor skal det så være når den ikke må være alt for stor fysisk og stadig skulle kunne give en del..
og er det overhovedet mulig at få i omegnen af 250hk..
skal det hele lavet total om?
Det nemmeste og sikkert også billigste ville vel være og købe et frontcut, fra en Lancia Thema Turbo 16v.
Den kan da "nemt" komme til at yde 250 hk og kan sikkert også holde til det.
En gang med tryk, altid med tryk...