kompressor 2,0 16V?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
fraguzz
Mester Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
Geografisk sted: kbh

kompressor 2,0 16V?

#1 Indlæg af fraguzz »

hvor meget skal der gøres for at få omkring 250hk i en 2,0 16V lancia delta... uden turbo!

skal man have andre stempler og det hele?
Diesel!
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

#2 Indlæg af Nolan »

Der er godt nok meget langt op til 250hk på en 2.0 NA motor.
Det er jo 125hk pr. liter. Selv meget hidsige motorer ligger fra fabrikken under 100 hk pr. liter.

Det er min vurdering, at det vil kræve det hele ;-)

Begynd du bare at lægge penge til side. Du får brug for dem.

Mvh
Nolan
Mads RR
Medlem
Indlæg: 173
Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

#3 Indlæg af Mads RR »

øhhh, nu antyder overskriften jo ikke lige frem NA tuning ..................

Mads RR

Nolan skrev:Der er godt nok meget langt op til 250hk på en 2.0 NA motor.
Det er jo 125hk pr. liter. Selv meget hidsige motorer ligger fra fabrikken under 100 hk pr. liter.

Det er min vurdering, at det vil kræve det hele ;-)

Begynd du bare at lægge penge til side. Du får brug for dem.

Mvh
Nolan
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"
Brugeravatar
fraguzz
Mester Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
Geografisk sted: kbh

#4 Indlæg af fraguzz »

Nolan skrev:Der er godt nok meget langt op til 250hk på en 2.0 NA motor.
Det er jo 125hk pr. liter. Selv meget hidsige motorer ligger fra fabrikken under 100 hk pr. liter.

Det er min vurdering, at det vil kræve det hele ;-)

Begynd du bare at lægge penge til side. Du får brug for dem.

Mvh
Nolan


nej det er med kompressor, det med uden turbo er bare at motoren ikke er standard med turbo!
Diesel!
Brugeravatar
fraguzz
Mester Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
Geografisk sted: kbh

#5 Indlæg af fraguzz »

er der ikke nogle der kan svare?
Diesel!
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

#6 Indlæg af hYe »

På nogle punkter skal den vel nok bygges som turbomaskinen....
Stempler, knaster , top osv. skal jo kunne klare trykladning...
Motorstyringen fra den originale turbo kan vel også bruges...
Det er jo grundlæggende den samme blok, så mon ikke mange stumper kan overføres...?
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

#7 Indlæg af Nolan »

Sorry - havde vist lagt brillerne i skuffen.

/Nolan
Brugeravatar
fraguzz
Mester Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
Geografisk sted: kbh

#8 Indlæg af fraguzz »

:wink: det går nok!

okey.. motorstyring er ikke noget problem da jeg har en megasquirt box til at ligge!
hvilken kompressor skal det så være når den ikke må være alt for stor fysisk og stadig skulle kunne give en del..
og er det overhovedet mulig at få i omegnen af 250hk..
skal det hele lavet total om?
Diesel!
Brugeravatar
Henrik R.
Nyt Medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 13 sep 2004, 21:00

#9 Indlæg af Henrik R. »

fraguzz skrev::wink: det går nok!

okey.. motorstyring er ikke noget problem da jeg har en megasquirt box til at ligge!
hvilken kompressor skal det så være når den ikke må være alt for stor fysisk og stadig skulle kunne give en del..
og er det overhovedet mulig at få i omegnen af 250hk..
skal det hele lavet total om?



Det nemmeste og sikkert også billigste ville vel være og købe et frontcut, fra en Lancia Thema Turbo 16v.
Den kan da "nemt" komme til at yde 250 hk og kan sikkert også holde til det.
En gang med tryk, altid med tryk...
Brugeravatar
fraguzz
Mester Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
Geografisk sted: kbh

#10 Indlæg af fraguzz »

front cut?
er ikke helt med?

mener du hele motoren?
det var ik planen for det er nemlig denne motor jeg kan få billig.. og søgte bare mulighederne i den blok.
Diesel!
Besvar