skal have sænket kompressionen?? men hvor meget??

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Dennis

skal have sænket kompressionen?? men hvor meget??

#1 Indlæg af Dennis »

det er på en Honda civic 1,6 esi v-tec der er eftermonteret turbo/ic, den kører med 0,45 bars ladetryk på standart kompression som er 9,2:1 men hvad skal komp. sænkes til for at den kan køre med 0,7-0,8 bars tryk og det kan holde????
CiViC4Dr
Nyt Medlem
Indlæg: 40
Tilmeldt: 12 jan 2004, 21:00
Geografisk sted: Frederiksværk
Kontakt:

#2 Indlæg af CiViC4Dr »

det er næsten lige meget hvor meget du sænker kompressionen på en D16z6 så kan plejestængerne ikke holdet til mere end 0,7 bar eller der over,da de er rimelig tynde...er selv igang nemlig...min ryger ned på mellem 7.5:1 og 8:1...

ps du sendte aldrig billede af din motor til mig??
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#3 Indlæg af lqs »

ser ingen grund til at sænke komp.! hvis det er nødvendigt må det være fordi der er sjusket med div. andre ting ved monteringen af turbo anlæget...MVH. søren PS. i kan købe masser af fine turbo stempler der giver 9-1 i komp. til disse motorer!
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#4 Indlæg af HenrikGM »

CiViC4Dr skrev:det er næsten lige meget hvor meget du sænker kompressionen på en D16z6 så kan plejestængerne ikke holdet til mere end 0,7 bar eller der over,da de er rimelig tynde...er selv igang nemlig...min ryger ned på mellem 7.5:1 og 8:1...

ps du sendte aldrig billede af din motor til mig??


Hvis plejlstængerne ikke kan holde, så er det da tåbeligt at gå efter en gammeldag konfiguration med lav komp. masser af moment og få omdrejninger!!!

Hold hellere kompfh højt, og hæv omdrejningstallet, og nøjes med et fornuftigt tryk.

Lav kompfh/højt ladetryk giver altid et heftigere moment, og dermed mere pres på svage komponenter! Selve styringen er selvf. 100% iorden, ikke?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Dennis

#5 Indlæg af Dennis »

jeg kører med et MF2 system med 2 ekstra dyser.

er der ellers nogen der der har andre forslag til hvordan der kan hives lidt flere hk ud af motoren???
hvad med at skifte knasten til en skarpere??
Besvar