skal have sænket kompressionen?? men hvor meget??
Redaktør: Moderatorer
-
Dennis
skal have sænket kompressionen?? men hvor meget??
det er på en Honda civic 1,6 esi v-tec der er eftermonteret turbo/ic, den kører med 0,45 bars ladetryk på standart kompression som er 9,2:1 men hvad skal komp. sænkes til for at den kan køre med 0,7-0,8 bars tryk og det kan holde????
-
CiViC4Dr
- Nyt Medlem
- Indlæg: 40
- Tilmeldt: 12 jan 2004, 21:00
- Geografisk sted: Frederiksværk
- Kontakt:
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
CiViC4Dr skrev:det er næsten lige meget hvor meget du sænker kompressionen på en D16z6 så kan plejestængerne ikke holdet til mere end 0,7 bar eller der over,da de er rimelig tynde...er selv igang nemlig...min ryger ned på mellem 7.5:1 og 8:1...
ps du sendte aldrig billede af din motor til mig??
Hvis plejlstængerne ikke kan holde, så er det da tåbeligt at gå efter en gammeldag konfiguration med lav komp. masser af moment og få omdrejninger!!!
Hold hellere kompfh højt, og hæv omdrejningstallet, og nøjes med et fornuftigt tryk.
Lav kompfh/højt ladetryk giver altid et heftigere moment, og dermed mere pres på svage komponenter! Selve styringen er selvf. 100% iorden, ikke?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Dennis