Ide til hurtigere ladetryk
Redaktør: Moderatorer
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Indlæg: 1402
- Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Indlæg: 1402
- Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
-
Danielsito
- Senior Medlem
- Indlæg: 253
- Tilmeldt: 03 okt 2003, 12:05
- Geografisk sted: Malmö, Sverige
- Kontakt:
Personligt undrede jeg mig lidt over, hvad dit indlæg gik ud på?
Du kommentere jo ikke tegningen.
En anden måde at lave det samme på, er ved at bruge en form for trykregulering. Altså den type som er lukket og først lukker luft ind til wastegate aktuatoren, når ladetrykket ligger næsten oppe på det ønskede.
Men det er dog lidt nemmere at forstå, når man har en fin tegning til beskrivelsen!

Du kommentere jo ikke tegningen.
En anden måde at lave det samme på, er ved at bruge en form for trykregulering. Altså den type som er lukket og først lukker luft ind til wastegate aktuatoren, når ladetrykket ligger næsten oppe på det ønskede.
Men det er dog lidt nemmere at forstå, når man har en fin tegning til beskrivelsen!
...Daniel Slater 
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Indlæg: 1402
- Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
-
Danielsito
- Senior Medlem
- Indlæg: 253
- Tilmeldt: 03 okt 2003, 12:05
- Geografisk sted: Malmö, Sverige
- Kontakt:
Hvis du justerer den til at åbne ved f.eks. 85% af det ønskede ladetryk, tror jeg ikke det kommer til at virke så "digitalt".
Det er i hvertfald nøjagtigt det samme ladetryksstyringen gør på min bil. Der er det bare elektronisk styret.
Åbningstidspunktet er der sat meget tæt på det ønskede ladetryk. Hvilket resulterer i et lille overboost.
Det er i hvertfald nøjagtigt det samme ladetryksstyringen gør på min bil. Der er det bare elektronisk styret.
Åbningstidspunktet er der sat meget tæt på det ønskede ladetryk. Hvilket resulterer i et lille overboost.
...Daniel Slater 
-
Gæst
jeg kender en som har en envejsventil på luftbox. men den lukker allerede ved 0,1-2 bar. men gør at motoren frit kan suge luft ind uden om turbo'en. Dette gør 2 ting - 1. der er ingen turbo-tøven, 2. den giver ladetryk 1.500 omd. lavere end før denne anordning.
hvis du sætter ventilens lukning til først at ske når trykket er næsten helt oppe, så kommer trykket jo også senere. pga. turboens ladetid.
så jeg foretrækker det jeg lige har forklaret.
hvis du sætter ventilens lukning til først at ske når trykket er næsten helt oppe, så kommer trykket jo også senere. pga. turboens ladetid.
så jeg foretrækker det jeg lige har forklaret.
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Indlæg: 1402
- Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
hvis du sætter ventilens lukning til først at ske når trykket er næsten helt oppe, så kommer trykket jo også senere. pga. turboens ladetid.
så jeg foretrækker det jeg lige har forklaret.
hmm.... når ventilen er Åben bliver en del af trykket blæs ud af denne.... det bevirker at wastgaten ser trykket i maninfolden som meget lavere...... så derfor vil den holde sig lukket i længere tid.... alt andet lige burde det resultere i at der går længere tid inden af den begynder at "små" åbne og derfor vil der være mere energi til rådighed til at få trubinen op i omdr = hurtigere ladetryk
-
Lerup
- Senior Medlem
- Indlæg: 289
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Man kan med fordel afsætte en ½ times tid til at læse følgende artikel:
http://www.autospeed.com/cms/A_0670/article.html
http://www.autospeed.com/cms/A_0670/article.html
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Indlæg: 1402
- Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
-
havnerenn
Jeg har haft tanken (inspireret af Yugo Torbo og hans HKS system) at lade en ekstra udgang på MS styre mit ladetryk... Blokerer slangen til WG med en magnet ventil og lade MS styre ventilen ud fra MAP læsning. Jeg har dog ikke undersøgt det nærmere en hvad der lige står her... Hvis det virker (det gør det hvis MS softwaren er egnet til det/hurtig nok) så er det jo en MEGET nem og MEGET billig måde.
v/h christian
v/h christian
