Hej alle,
Efter at have læst utallige FAQ's på nettet om VNT turboer, finder jeg kun forklaringen om fordele og ulemper, men ikke så meget om selve konstruktionen. Specifikt ønsker jeg at vide hvorfor man kan undvære wastegate og tilhørende aktuator - på en VNT turbo sidder der også en form for aktuator, men denne styrer ikke et spjæld men VNT'en så den del behøver jeg ikke forklaret - men er wastegaten undværlig fordi laderens VNT system selv sørger for at undgå at komme for højt op i tryk, alt efter hvordan aktuatoren er indstillet? Måske dumt spørgsmål, men jeg håber der er nogen der kan forklare det lidt bedre.
VH. Anders Møller
VNT turboer, wastegate mv.. lidt forklaring udbedes.
Redaktør: Moderatorer
- duckstar
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
- Geografisk sted: Brønshøj/Husum
- hYe
- Mester Medlem
- Indlæg: 732
- Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
- Geografisk sted: Malmö
Prøv at gå herind http://www.holset.co.uk/ ..
Der står hvad der er værd at vide om turbo'er
Der står hvad der er værd at vide om turbo'er
Smøring er ALT!
"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."
- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."
- Mikhail Timofeevich Kalashnikov