Jeg har prøvet bsr, NordicUhr tuning, Autotech motor, Speedpart men alle er enige om, at min årg. 91-92 med TCS er et håbløst tilfælde, kan det passe, at der ikke kan gøres noget ved denne bil ???
Trim af Saab t med TCS
Redaktør: Moderatorer
-
guest Morten
Trim af Saab t med TCS
Er der nogle der kan hjælpe mig med et firma der trimmer Saab 9000 turbo 200 hk. 16V. med TractionControlSystem.
Jeg har prøvet bsr, NordicUhr tuning, Autotech motor, Speedpart men alle er enige om, at min årg. 91-92 med TCS er et håbløst tilfælde, kan det passe, at der ikke kan gøres noget ved denne bil ???

Jeg har prøvet bsr, NordicUhr tuning, Autotech motor, Speedpart men alle er enige om, at min årg. 91-92 med TCS er et håbløst tilfælde, kan det passe, at der ikke kan gøres noget ved denne bil ???
- DorkVonWaterfall
- Mester Medlem
- Indlæg: 571
- Tilmeldt: 17 maj 2004, 23:19
- Geografisk sted: Ikast, verdens navle
-
Torben E
-
Guest Morten
-
LionTamer
- Senior Medlem
- Indlæg: 387
- Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
- Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Guest Morten skrev:Hej og tak for Jeres svar.
De 220 hk er nok i underkanten jeg stiler efter ca. 300, og har muligvis fundet et firma der kan levere de første ca. 270 hk og 440 Nm med chip, filter kit, og et Ferrita afgangssystem ca. 7400,- chip, 10000,- afgangssystem & 850,- filter kit.
Tror i på den ????.
Det lyder lige lovende nok.. Men det kan da godt være det er rigtig.. De må jo have andre tilfælde vor denne opsætning er blevet rullet/målt.. Så kan det vel ses udfra det?
-
Torben E
Det skal blive en kold dag i helvede hvis du skal ha´ 270 (holdbare) hk. fra den orginale turbo, den er næsten for lille til 220 kittet.
Det hjælper jo ikke hvis den har 270 hk i 2 sekunder, og derefter regulerer ladetryk ned pga tændingsbank fordi luften er for varm.
De 440nm kan den godt give (ved lave rpm)
Hvilket firma er det ?
Det hjælper jo ikke hvis den har 270 hk i 2 sekunder, og derefter regulerer ladetryk ned pga tændingsbank fordi luften er for varm.
De 440nm kan den godt give (ved lave rpm)
Hvilket firma er det ?
-
Guest Morten
Hej Torben
Det kan da godt være du har ret ???.
Som jeg skriver er der her tale om ca. 270 HK tallet kommer ved:
Chip (www.chiptuning.com) ca. + 50 hk & 30 % Nm.
Afgangssystem Ferrita (har rullet en standart Turbo, gav 13,6 hk iflg. Ferrita så med ca. 250 Hk har jeg tilladt mig, at tro på 15 Hk på udstødningen. (Volvo T5 giver ca. 25 Hk på afgangssystemet).
Sidst injektion kit (jeg tror det var JR) angivet til 5-8 Hk.
Så løseligt sammenlagt til 270 Hk. men jeg er jo heller ikke sikker hvilket er grunden til jeg spørger om I tror på disse tal.
Det kan da godt være du har ret ???.
Som jeg skriver er der her tale om ca. 270 HK tallet kommer ved:
Chip (www.chiptuning.com) ca. + 50 hk & 30 % Nm.
Afgangssystem Ferrita (har rullet en standart Turbo, gav 13,6 hk iflg. Ferrita så med ca. 250 Hk har jeg tilladt mig, at tro på 15 Hk på udstødningen. (Volvo T5 giver ca. 25 Hk på afgangssystemet).
Sidst injektion kit (jeg tror det var JR) angivet til 5-8 Hk.
Så løseligt sammenlagt til 270 Hk. men jeg er jo heller ikke sikker hvilket er grunden til jeg spørger om I tror på disse tal.
-
Guest Morten
-
Guest Morten
-
Torben E
På maptun´s hjemmeside kigger du vel ikke under 93-98 turbo 200 vel ?
Den benytter nemlig en anden turbo (MHI) TD04hl med 6cm3 udstødningshus, og den klarer lige knap 300 hk.
Har du kontaktet trimchip og hørt ad om det er til 91 model 2.3 T TCS
Min erfaring er nemlig at alle går helt i baglås når de hører ordet TCS
Derfor ender langt de fleste med en orginal 220 box, den er bare meget sjælden
Hvis du vil ofre APC systemet kan du bare tune almindeligt.
Den benytter nemlig en anden turbo (MHI) TD04hl med 6cm3 udstødningshus, og den klarer lige knap 300 hk.
Har du kontaktet trimchip og hørt ad om det er til 91 model 2.3 T TCS
Min erfaring er nemlig at alle går helt i baglås når de hører ordet TCS
Derfor ender langt de fleste med en orginal 220 box, den er bare meget sjælden
Hvis du vil ofre APC systemet kan du bare tune almindeligt.