Min bil røger ved ladetryg
Redaktør: Moderatorer
-
spydeII
Min bil røger ved ladetryg
Er der nogen der har nogen ide om hvad det kan være? Når jeg køre uden ladetryg er der ikke noget men når den sætter tryg så tåger den helt vildt! 
-
Dagooz
- Senior Medlem
- Geografisk sted: Vejle
Re: Min bil røger ved ladetryg
spydeII skrev:Er der nogen der har nogen ide om hvad det kan være? Når jeg køre uden ladetryg er der ikke noget men når den sætter tryg så tåger den helt vildt!
Er det sort røg? Så kunne der jo være olie i møllen... Uden at have forstand på det.
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
- John Sahl
- Admin

- Geografisk sted: Borup
- Kontakt:
Re: Min bil røger ved ladetryg
Her er der et turbofejlfindingskema jeg fandt på et tidspunkt:
.
.
-
MC
- Senior Medlem
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Kontakt:
Havde det samme problem, men jeg syntes kun det var blå røg. da var der kommet noget skidt med olien ind i turboen, sat sig fast på akslen og derefter ødelagt pakningen, så olien kunne komme ud i udstødningen. til at starte med kom det også kun når der var ladetryk på. men senere kom det hele tiden eftersom at den fik ødelagt pakningen. Min var en hel ny garrett T25, jeg nåede at køre 150km. Du har skiftet olien og oliefilter da du satte den på ikke? og hvis du har købt nye olieslanger til turboen, så skal du være 100% på at de er rene ved at puste dem igennem med noget olie i som kan fange de små partikler.
- Spyde
- Medlem
- John Sahl
- Admin

- Geografisk sted: Borup
- Kontakt:
-
MC
- Senior Medlem
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Kontakt:
- Spyde