bmw 2,5 til 2,7 og evt tryk

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
it
Indlæg: 3
Tilmeldt: 11 aug 2004, 11:34
Geografisk sted: jylland

bmw 2,5 til 2,7 og evt tryk

#1 Indlæg af it »

hey nogle der ved hvad jeg skal bruge af stumper for at lave sådan en ombygning..
Brugeravatar
bmwmanden
Medlem
Indlæg: 208
Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Geografisk sted: Vejle

#2 Indlæg af bmwmanden »

Hej

For at bygge den om fra en 2.5 til 2.7 kan du købe et komplet sæt hos koed-3er.dk det koster ikke så meget. Skal du have turbo på så kan en sund 325i motor godt holde til det i et godt sykke tid, en turbo og et mf2 sæt kører ganske udmærket og er ret nemt at montere, husk indkøring på rullefelt...
Hvis du skal have meget tryk på, så skal du bruge krumtappen fra en 2.4 diesel(det lyder som pis men det er det ikke :) ) et par smedestempler til 1-1.5 bars tryk, du kan godt bruge de originale plejstænger helt op til 400hk. Så skal du selvfølgelig lige gøre lidt ved kompressionen, det kan du gøre både med stempler og med forskellige toppakningsløsningere, O-ringe i blokken eller stålpakning mellem to alm. pakninger.
BMW ---> Best Motor in the World!
it
Indlæg: 3
Tilmeldt: 11 aug 2004, 11:34
Geografisk sted: jylland

#3 Indlæg af it »

hvad med slaglængden den vil da blive længere ik..hvad med toppen og ventilerne vil de ik ramme stemplerne så.. ved ik hvor mange bar endnu men ca 0,8..

vil det ik være mugligt at man selv fandet de ting man skulde bruge..blok,plejlstænger,stempler,krumtap,top..?
Dagooz
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
Geografisk sted: Vejle

#4 Indlæg af Dagooz »

Et skifte af blok og top er jo reelt et motorskifte og så kommer du i klemme hos told og skat.
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
Gæst

#5 Indlæg af Gæst »

Dagooz skrev:Et skifte af blok og top er jo reelt et motorskifte og så kommer du i klemme hos told og skat.


det er mugligt men har en en standart motor der skal bruges til syn hvis det er..
survivor
Junior Medlem
Indlæg: 53
Tilmeldt: 07 apr 2004, 21:21

#6 Indlæg af survivor »

Jeg har varene - jeg har en 2,7 eta motor, som har gået 168000 km - man kan stadig tydeligt se krydsboringerne i cylinderne.

hvis du selv vil lege "bob the huilder", så har jeg en td hærdet krumtap (jeg tror bare at jeg kalder den 2,7l hærdet krumtap).

For at undgå at slaglængden banker toppen af, skal du bruge td krumtap/eta plejstænger/eta eller 325 stempler
Croneren
Indlæg: 5
Tilmeldt: 18 aug 2004, 03:55
Geografisk sted: Dalby Sydsjælland (syd for køge)

#7 Indlæg af Croneren »

Check evt. dette link hos de rare mennesker på www.bmwe30.dk

http://bmwe34.dk/forum/viewtopic.php?t=4123&start=15

Der står en MASSE om sådan en konvertering, både til sug og tryk, så bare kom i gang :D

Under sælges kan du sikkert finde både en krumtap fra en td, ETA plejlstænger, og 325 stempler fra en med kat.

God fornøjelse, og husk at skrive en historie til siden ;)
Besvar