Hej.
Jeg har gang i et tuningsprojekt på en G4 1.8T, og vil lige høre om nogen har lidt erfaring med sådan en slæde. Der er købt nyt manifold, K04 turbo andet forrør og en forge intercooler til frontmontering.
Jeg havde tænkt mig at skifte benzintryksregulatoren til den som sidder standart i S3(vist nok 4 bar), jeg har fået anbefalet RS2 dyser på 440 ml.
Og har fået af vide at en benzinpumpe fra en BMW M3 passer på med små ændringer. Målet er omkring 270 HK. Skal jeg skifte til en motorsports toppakning ? Og er der nogen ved hvor jeg kan købe sådan en ? Hvad med koblingen, kan den holde ?
Gode råd/ideér modtages meget gerne.
Mvh Thomas
Tuning af VW Golf IV Gti 1.8 T
Redaktør: Moderatorer
-
Fiat_Uno
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: 23 feb 2004, 11:21
- Kontakt:
- bmwmanden
- Medlem
- Indlæg: 208
- Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
- Geografisk sted: Vejle
Hej
K04 turboen, r den med eller uden wastegate??? Den benzintryksregulator lyder som et fint valg, og det gør dyserne også, så har du også til lidt ekstra heste der hvis du vil bygge videre på et senere tidspunkt. Med hensyn til benzinpumpen, så r den fra en M3 fin nok, men enhver bosch pumpe med nok kapacitet er vel også fin nok, bare lad være med at købe M3 pumpen hos BMW, de ved hva de skal tage for den
Hvis dun kan få en kobberpakning med skæreringe til den motor, så r det jo perfekt. Den originale kender jeg ikke, men turbomotorer har som regel nogle lidt mere specielle pakninger, så det kan være at du kan beholde den gamle, ellers kan du jo bruge det gamle trick med en stål pakning mellem to almindelige pakninger. Det sidste alternativ er at få fræst O-ringe rundt om hver cylinder og lægge svjesetråd i, men d r lidt besværligt...koblingen vil jeg nok satse på at du skal skifte...sachs laver nogle gode koblinger til en ok pris...dog vil jeg anbefale at du køber en med sportsfjedernav, ellers får du koblingsknæ ligesom harry
K04 turboen, r den med eller uden wastegate??? Den benzintryksregulator lyder som et fint valg, og det gør dyserne også, så har du også til lidt ekstra heste der hvis du vil bygge videre på et senere tidspunkt. Med hensyn til benzinpumpen, så r den fra en M3 fin nok, men enhver bosch pumpe med nok kapacitet er vel også fin nok, bare lad være med at købe M3 pumpen hos BMW, de ved hva de skal tage for den
Hvis dun kan få en kobberpakning med skæreringe til den motor, så r det jo perfekt. Den originale kender jeg ikke, men turbomotorer har som regel nogle lidt mere specielle pakninger, så det kan være at du kan beholde den gamle, ellers kan du jo bruge det gamle trick med en stål pakning mellem to almindelige pakninger. Det sidste alternativ er at få fræst O-ringe rundt om hver cylinder og lægge svjesetråd i, men d r lidt besværligt...koblingen vil jeg nok satse på at du skal skifte...sachs laver nogle gode koblinger til en ok pris...dog vil jeg anbefale at du køber en med sportsfjedernav, ellers får du koblingsknæ ligesom harry
BMW ---> Best Motor in the World!
-
A3-Quattro
- Medlem
- Indlæg: 245
- Tilmeldt: 04 sep 2003, 19:00
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt: