ja her er problemet så...
den motor der skal ny aksel i er en 1,6ie sohc (fiat tipo/tempra)
her er siden fra dbilas
http://www.dbilas.com/English/Nockenwellen%20Fiat.html
og her fra needforspeed.co.uk
http://www.needforspeed.co.uk/pages/sbv_pl.asp?Vehicle=FTTIP01&PartType=CAM01
og her fra Cat cams
http://www.catcams.be/800x600/prod01Alist.htm?PN19002xx.js
jeg er på udkig efter en 284 eller anden sports/gade knast!
jeg vil mene jeg kan bruge knasten fra en punto 1,6 90ELX også... men ikke sikker!
En ting mere?
har kigget lidt på de der rally/cross knaster .. hvorfor hedder feks 270knasten hvorfor er den kun til race brug når gade knasten er skarpere?
er det pga det størrer løft.. og hvad er ulemben ved det? hk ved et snævert omdrejnings tal?
hjælp til knastaksel valg?
Redaktør: Moderatorer
- fraguzz
- Mester Medlem
- Indlæg: 562
- Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
- Geografisk sted: kbh
hjælp til knastaksel valg?
Diesel!
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
At vælge en knast aksel ud fra et katalog med de forskellige værdier der er opgivet, og prøve at sammen ligne dem fra en anden pruducent, er umuligt, da en knastaksel kan måles på mange forskellige måder.
At købe en ud fra de data vil svare lidt til at vinde i Lotto.
Send dem en mail, og fortæl dem om din motor/ modefikationer, og det du har tænkt dig at bruge bilen til. så vil du få nogle mere uddybende svar.
Generelt kan man sige højere løft længere åbningstid, og et stort overlap giver flere hk højt oppe i omdrejnings området, men den tilgængelige mereffekt ligger inden for et mere snævert område, og typisk så højt at det ikke bliver brugt til dagligt.
MVH
Morten
At købe en ud fra de data vil svare lidt til at vinde i Lotto.
Send dem en mail, og fortæl dem om din motor/ modefikationer, og det du har tænkt dig at bruge bilen til. så vil du få nogle mere uddybende svar.
Generelt kan man sige højere løft længere åbningstid, og et stort overlap giver flere hk højt oppe i omdrejnings området, men den tilgængelige mereffekt ligger inden for et mere snævert område, og typisk så højt at det ikke bliver brugt til dagligt.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html