Flammer ud af udstødningen
Redaktør: Moderatorer
- Shelby 500
- Senior Medlem
- Indlæg: 323
- Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
- Geografisk sted: kbh
-
atter
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 06 aug 2004, 13:48
- Geografisk sted: Randers
Flammer ud af udstødningen
I filmene The fast and Fusious 1 og 2 kommer der flammer ud af udstødningen når de holder og gasser op, og også når de virkelig får lov til at tage omdr.. En kammerat og jeg kom til at snakke om hvad det var der gjorde det, vi kom til følgende muligheder:
1: en meget meget meget fed blanding så det ikke er alt benzinen der når at forbrænde i cylinderen
2: udstødningsventilerne åbner før forbrændingen er færdig så en del af denne sker i udstødningssystemet
3: der bliver sprøjtet benzin ind i cylindrene når indsugningsventilerne åbnes efter forbrændingen så benzinen antænder når det kommer ud på manifolden
Egentlig hælder jeg mest til nummer tre, da jeg synes at have læst noget med at der på de advancerede indsprøjtningssystemer er noget med at der bliver sprøjtet benzin ind efter forbrændingen for at holde turboen oppe i omdr. Men jeg ved ikke alt om motorer, men blive klogere vil man vel altid
Håber der er nogen der ved det 
1: en meget meget meget fed blanding så det ikke er alt benzinen der når at forbrænde i cylinderen
2: udstødningsventilerne åbner før forbrændingen er færdig så en del af denne sker i udstødningssystemet
3: der bliver sprøjtet benzin ind i cylindrene når indsugningsventilerne åbnes efter forbrændingen så benzinen antænder når det kommer ud på manifolden
Egentlig hælder jeg mest til nummer tre, da jeg synes at have læst noget med at der på de advancerede indsprøjtningssystemer er noget med at der bliver sprøjtet benzin ind efter forbrændingen for at holde turboen oppe i omdr. Men jeg ved ikke alt om motorer, men blive klogere vil man vel altid
- Lars E
- Mester Medlem
- Indlæg: 603
- Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
- Geografisk sted: 7160 Aale city
I virkeligheden er det er det den sidste (nr.3)også kaldet anti lag.
Men i film er den effekt nok nermere at bilerne er ydstyret med flame frower (fri oversat på dansk Flamme kaster) meget brugt på amerikaner Customs og Hot rod's
Der er monteret en brænstofdyse og et tændrør i udstødningen, jo mere benzin/propangas eller ligende jo støre flammer, har engang set i et af mine gamle bilblade, en gammel Buick der der laver næsten 3m.!!!!!!!! lange/store flammer.
Men i film er den effekt nok nermere at bilerne er ydstyret med flame frower (fri oversat på dansk Flamme kaster) meget brugt på amerikaner Customs og Hot rod's
Der er monteret en brænstofdyse og et tændrør i udstødningen, jo mere benzin/propangas eller ligende jo støre flammer, har engang set i et af mine gamle bilblade, en gammel Buick der der laver næsten 3m.!!!!!!!! lange/store flammer.
Hilsen Lars E
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
-
atter
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 06 aug 2004, 13:48
- Geografisk sted: Randers
okey, så var jeg ikke helt forkert på den
Det kan godt være du har ret med at det nok er en flamme kaster, man så kom jeg lige til at tænke på 60 sekunder hvor de er ude og negle den store sorte hot rod slæde, hvor der også kommer en kæmpe flamme ud af udstødningen, carnut.dk roder også med noget flamme kaster på hans caddy cab. Begge steder synes jeg det ligner en normal lighter flamme, jo mere tunet lighteren er, jo mere nærmer man sig den i 60 sekunder, men i fast anf furious ligener det mere en flamme fra en stormlighter hvis i kan følge mig. Men fantasien har ingen grænser og slet ikke i film, så du har nok ret Lars, med at det bare er en flamme kaster
-
el_futte
den billige udgave
af fattigmands styling er... lav gevind til et tændrør lige før potten.. og smid tændrør i.. og gi den en god blanding benz... tilslut den så til en "starter" og wolla Kapuffff .,, 2 fast to be 2 poor
-
Nolan
- Mester Medlem
- Indlæg: 639
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Østjylland
Re: den billige udgave
el_futte skrev:af fattigmands styling er... lav gevind til et tændrør lige før potten.. og smid tændrør i.. og gi den en god blanding benz... tilslut den så til en "starter" og wolla Kapuffff .,, 2 fast to be 2 poor
Det er sgu en sjov starter, der kan give gnist på et tændrør.......
Nå, men hvis du insisterer på at lave det selv, så er idéen med et tændrør i udstødningen ikke dum. Dog ville jeg sætte det efter potten for ikke at overophede og ødelægge den.
Et kredsløb til at drive tændrøret kunne jo bygges som dette:
http://www.technologie-entwicklung.de/Gasturbines/Bangbox/bangbox.html
Det ud til at kunne give et ganske alvorligt plasmafelt .....
Hyg dig med det.
Mvh
Nolan
-
makz
man kunne jo også bare købe et flame kit ved www.jariauto.dk og gå ind under udvendigt udstyr og der efter fedt udstyr
-
skou
til dem der har set RIGTIG traktortræk med metanol drevne motorer så er det tit set at der lige bliver tilsat en smule metanol i udstødningerne, om dagen har det ingen effekt da metanolen er usynlig når den brænder...
men om aftenen....
så kommer der store blå flammer op af alle 8-10-12 udstødningsrør...... NAMMENAM 
men om aftenen....
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
skou skrev:til dem der har set RIGTIG traktortræk med metanol drevne motorer så er det tit set at der lige bliver tilsat en smule metanol i udstødningerne, om dagen har det ingen effekt da metanolen er usynlig når den brænder...
men om aftenen....så kommer der store blå flammer op af alle 8-10-12 udstødningsrør...... NAMMENAM
Hvem er dog det der sprøjter metanol i manifolden?? Har kun set det på turbinetraktoren "WhirlWind"....ALDRIGT på et stempelmotor.
At der står flammer op at rørerne skal nok nærmere ses som udtryk for et voldsomt overforbrug af methanol, der samler sig i "pytter" i motoren og bliver brændt på spektakuler vis når luftstrømmen omtrent går istå når trækket er ovre.
Indsprøjtning af methanol i manifolden kan jeg ikkeforestille mig nogen seriøse trækkere gøre.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!