kan turbo-biler ikke normalt lave ladetryk i frigear
Redaktør: Moderatorer
-
Dennis
kan turbo-biler ikke normalt lave ladetryk i frigear
det er en civic esi v-tec med eftermonteret turbo, den for ladetryk ved 4000rpm, kører fint og trækker godt.
den kører 0,4-0,5 i ladetryk og lufter fint ud mellem gear-skiftene, også er spørgsmålet : når man holder stille og gasser bilen op skal den så ikke lave ladetryk???
(det er en bosch blow off ventil med menbran der sidder på)
den kører 0,4-0,5 i ladetryk og lufter fint ud mellem gear-skiftene, også er spørgsmålet : når man holder stille og gasser bilen op skal den så ikke lave ladetryk???
(det er en bosch blow off ventil med menbran der sidder på)
- FiatNørden?
- Mester Medlem
- Indlæg: 679
- Tilmeldt: 26 mar 2004, 14:30
- Geografisk sted: Fr.sund/Nordsjælland
Næ det kan man ik... (tror da ikke man kan har aldrig hørt nogen der kunne) 
Nuværende bil:
http://bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=230420
http://bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=230420
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Hks skrev:Næ det kan man ik... (tror da ikke man kan har aldrig hørt nogen der kunne)
Det kan nu godt lade sig gøre....
Med en god kuglelejeturbo der ikke er overdimensioneret vil feks en 1,8 kadett gsi turbo stå og blæse luft af i blowoff ventilen, i tomgang. Så der er faktisk tale om at motoren kører med ladetryk på, også i tomgang, blot ikke ret meget.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Jakob Hansen
- Mester Medlem
- Indlæg: 533
- Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
- Geografisk sted: Kgs. Lyngby
- Kontakt:
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
HenrikGM skrev:Hks skrev:Næ det kan man ik... (tror da ikke man kan har aldrig hørt nogen der kunne)
Det kan nu godt lade sig gøre....
Med en god kuglelejeturbo der ikke er overdimensioneret vil feks en 1,8 kadett gsi turbo stå og blæse luft af i blowoff ventilen, i tomgang. Så der er faktisk tale om at motoren kører med ladetryk på, også i tomgang, blot ikke ret meget.
Over 100 kpa i tomgang det må være en meget lille turbo.
Tror nu nærmere at det man hører er luften ser suges ind igennem ventilen, istedet for at blive blæst ud.
Det kan godt værer at den kan lave tryk ubelastet, men det har jeg ikke oplevet på en benziner, diesler er en helt anden snak.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
-
Dennis
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Nej det har jeg ikke det er på en toyota, men principet er det samme at du flytter tænding når du træder på kobling.Men du kan da prøve at kontakte www.turbomotor.dk og spørge ham om det er noget han kan lave på din.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Morten VJ skrev:
Over 100 kpa i tomgang det må være en meget lille turbo.![]()
Tror nu nærmere at det man hører er luften ser suges ind igennem ventilen, istedet for at blive blæst ud.
Det kan godt værer at den kan lave tryk ubelastet, men det har jeg ikke oplevet på en benziner, diesler er en helt anden snak.
MVH
Morten
Nope, den har mål der passer med en T03er i et lille trim.
Og, nej...den suger ikke. Luften _vælter_ ud.
Jeg vil gerne indrømme at jeg også troede det var løgn, men det er det ikke. Måtte konstatere den turbo jeg kører med er teknologi fra turboladerens barndom, for idag kan man lave en del julenumre der ikke kan laves med den slags "støbejern" du og jeg kører rundt med.
Kuglelejeturbo er helt klart vejen frem, hvis man ikke gider vente på turboen.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
