rst

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
skou

rst

#1 Indlæg af skou »

er der nogen som har rodet med at få lidt mere træk i en rst fra bunden...

tænkte på om man skulle have en større kompresser hus på den originale eller hvad mon der skal til ??

selvfølgelig må det gerne give flere hk på toppen men som udgangspunkt er det turbotøven der skal aflives.....


skou
Jakob Hansen
Mester Medlem
Indlæg: 533
Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Kontakt:

#2 Indlæg af Jakob Hansen »

En billigt og effektivt sted at starte, er ved at montere en BOV. Personligt kan jeg anbefale dem som Bruno Hansen m-sport sælger. Jeg har selv en på min RST og den virker rigtig godt.
www.brunohansen-msport.dk
Billede
skou

#3 Indlæg af skou »

en bov hjælper da ikke på turbotøven..... hvertfald ikke ved første tryk på speederen...

den skal da stadig ha opbygget trykket.....
Jakob Hansen
Mester Medlem
Indlæg: 533
Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Kontakt:

#4 Indlæg af Jakob Hansen »

skou skrev:en bov hjælper da ikke på turbotøven..... hvertfald ikke ved første tryk på speederen...

den skal da stadig ha opbygget trykket.....


Den hjælper til at turboen ikke bliver bremset af den trykbølge der opstår ved gearskift. Det vil sige at turbotøven bliver mindsket MELLEM gearskift.
Billede
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

Re: rst

#5 Indlæg af 2fat2fly »

skou skrev:er der nogen som har rodet med at få lidt mere træk i en rst fra bunden...

tænkte på om man skulle have en større kompresser hus på den originale eller hvad mon der skal til ??

selvfølgelig må det gerne give flere hk på toppen men som udgangspunkt er det turbotøven der skal aflives.....


skou

En mindre turbo eks frs Fiesta rs turbo den kom vist 1000omd før eller Nos i bunden :wink:
skou

#6 Indlæg af skou »

jakob hansen:

det er ikke mellem gearene jeg mener... det er når du kører bilen UDEN brug af turbotryk og så skal have opbygget trykket.... altså turbotøven...

men mellem gearene har den nok lidt at sige...
Brugeravatar
Whosa
Medlem
Indlæg: 239
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: København

#7 Indlæg af Whosa »

Jeg vil mene at med et mindre turbo , så flytter du bare lade kurven. Du vil så få tryk før men også læbe tør hurtiger ... Den vil miste effekten på toppen. NOS er jo også kun til høje omdrejninger så det er vel heller ikke rigtig en løsning. Hvis du vil have træk over næsten hele kurven, så skal du da bare lave danmarks første RST BiTurbo, med en lille og en stor turbo :twisted:
Det kan godt lade sig gøre men den blive sku aldrig godkendt.... Ellers skal man konvateret til kompressor som lader over hele kruven, med så er der jo ikke meget ide i at køre i en RST.
Ford Escort RS Turbo S2
Streetracing is NOT a crime !
Brothers .... What we do in life, Echoes in eternity !
Henrik Dirksen

#8 Indlæg af Henrik Dirksen »

Man kan også vælge at lette sit svinghjul så tager motoren hurtiger omdr. men har også hørt at dette tager lidt af momentet på toppen. Mvh Henrik Dirksen
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

#9 Indlæg af hYe »

En kuglelejeturbo har en hurtigerer spool-up time....
Men det koster jo...
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
Minilars
Mester Medlem
Indlæg: 837
Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
Kontakt:

#10 Indlæg af Minilars »

ideen men afdrejet svighjul er en ganske fin løsning, hvis der er fordi du ikke kommer hurtigt nok frem når der bliver grønt.. ellers skal du lege lidt med Launch controll... ( affyrings kontrol ) hvor bilen holder ved rødt, aktivering af styringen og speederen i bund, holder bilen ved et givent antal omdrejninger. der hvor der er max effekt... så du bare skal slippe koblingen når der bliver grønt.. og afsted det går.. :lol:
det skulle virke ganske godt...
Senest rettet af Minilars 21 jul 2004, 19:55, rettet i alt 1 gang.
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Besvar