Biler som er født med 8 ventilede turbo motorer ?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Biler som er født med 8 ventilede turbo motorer ?

#1 Indlæg af Mads B (dk) »

Hey.... er der nogen som nævne nogen biler som er født med 8 ventilede turbo motorer...... helst omkring 2.0..... jeg skal have luret mig en vildt turbo knast som jeg kan få lavet en kopi af til mit projekt ?
Billede
skou

#2 Indlæg af skou »

en Escort rs turbo kører med en 8v motor.... den er dog kun på 1,6 L
Malibu..
Medlem
Indlæg: 158
Tilmeldt: 06 okt 2003, 01:16

#3 Indlæg af Malibu.. »

Alfa romeo 75 1,8 turbo
Brugeravatar
david
Mester Medlem
Indlæg: 502
Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Geografisk sted: 9000

#4 Indlæg af david »

Lancia dedra/Theme (de gamle Themaer) Peugeot 406 turbo./citroen xantia. Fiat croma. ¨Saab 900.
Kommer nok i tanke om nogle lidt senere... så får du også dem
Brugeravatar
Lars E
Mester Medlem
Indlæg: 603
Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
Geografisk sted: 7160 Aale city

#5 Indlæg af Lars E »

Glæm nu ikke alle de gamle volvo'er. der er hvist også nogle forskellige knaster at vælge i mellem.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: Biler som er født med 8 ventilede turbo motorer ?

#6 Indlæg af HenrikGM »

Mads B 405 2.0 skrev:Hey.... er der nogen som nævne nogen biler som er født med 8 ventilede turbo motorer...... helst omkring 2.0..... jeg skal have luret mig en vildt turbo knast som jeg kan få lavet en kopi af til mit projekt ?


Snup profilen fra en 850T5R, og giv den en grad eller to mere, så har du nok et stykke tid.

Den profil er meget brugt i sverige til at droppe i en 8v volvo turbo
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Mads

#7 Indlæg af Mads »

okay..... nu hvor jeg sidder og tænker over det..... så er min "nye" motor på knap 2.2.... 86mm boring og 94 slaglængde..... hvor meget har det egentlig at sige at den er underkvadrandisk i forhold til knast valg ?...

En anden ting er at jeg gerne vil have max hk mellem 6000-7000 omdr.
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#8 Indlæg af lqs »

det er MEGET FÅ STD. TURBOBILER der arbejder optimalt ved de omdrejningstal du der nævner! knasten bør bestemt ikke være en kopi af en std. MVH. søren
Gæst

#9 Indlæg af Gæst »

Nej det havde jeg lidt på fornemmelsen..... men hvis jeg nu viste hvilke biler der kørte med ligende motorer.... så kunne jeg kigge spec knast til en af dem, også måske finde en knast der kunne arbejde så langt oppe i omdr i en turbo motor
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#10 Indlæg af HenrikGM »

Mads skrev:okay..... nu hvor jeg sidder og tænker over det..... så er min "nye" motor på knap 2.2.... 86mm boring og 94 slaglængde..... hvor meget har det egentlig at sige at den er underkvadrandisk i forhold til knast valg ?...

En anden ting er at jeg gerne vil have max hk mellem 6000-7000 omdr.



Øjj....2,2liter der topper v. 7000rpm.....hvilken ydelse sigter du efter?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar