Ford Mondeo 2.5 V6
Redaktør: Moderatorer
-
Greenland
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: 16 jul 2004, 10:50
- Geografisk sted: Ude på Bølandet
Ford Mondeo 2.5 V6
Hvad kan man gør for at den bliver mere økonomisk
Hvad kan betale sig at sætte større benzinpumpe, større benzin regulator, større dyser, få den chippet, planet top, dobbelt banana split, anden knast ikke for voldsom
Skal ikke have turbo!!!!
Hvor mange hk vil jeg ca. kunne opnå
Hvad kan betale sig at sætte større benzinpumpe, større benzin regulator, større dyser, få den chippet, planet top, dobbelt banana split, anden knast ikke for voldsom
Skal ikke have turbo!!!!
Hvor mange hk vil jeg ca. kunne opnå
- bmwmanden
- Medlem
- Indlæg: 208
- Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
- Geografisk sted: Vejle
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Økonomien ligger i 90 % styring af højrefoden.
Efter dette kan man forsøge at gøre motoren mere økonomisk ved det omdgejnings tal. og belastning man kører i tildaglig.
Men dette vil som min kræve en programmerbar boks for at magre den ud, og Greenpeace vil ikke takke dig, Da selvom du forbrænder mindre benzin pr km vil dine emmisionsværdierstige drastisk, således at den er ulovlig, og forurener mee end den er godkendt til. Underlige regler
Prøv at optimere det omdrejnings område du kører i til dagligt, vhaf udskiftning af komponenter, knast manifold , kompressionsforhold, osv.
Det viktigste er stadig højrefoden.
MVH
Morten
Efter dette kan man forsøge at gøre motoren mere økonomisk ved det omdgejnings tal. og belastning man kører i tildaglig.
Men dette vil som min kræve en programmerbar boks for at magre den ud, og Greenpeace vil ikke takke dig, Da selvom du forbrænder mindre benzin pr km vil dine emmisionsværdierstige drastisk, således at den er ulovlig, og forurener mee end den er godkendt til. Underlige regler
Prøv at optimere det omdrejnings område du kører i til dagligt, vhaf udskiftning af komponenter, knast manifold , kompressionsforhold, osv.
Det viktigste er stadig højrefoden.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
AV
Re: Ford Mondeo 2.5 V6
Økonomi:
Kør med let højrefod !
Du kan køre mellem 8 og 12 km literen afhængig af vej og
højrefoden. Du får aldrig en blændende benzin økonomi med
en 2.5 liter.
Tuning:
I ST200 udgaven har den 205 HK i.s.f. 170 HK. Anden indsugning,
andre knaster, andre stempler, anden udstødning, anden motorstyring.
Det er ret dyrt for 35 HK.
De fleste nøjes med at skifte indsugningen og chippe den. Og det giver
vel en 10-20 HK. Men er så til at betale sig fra.
Stumper er iøvrigt betydeligt billigere i USA (Mondeo hedder Contour
derovre, ST200 hedder SVT).
Kør med let højrefod !
Du kan køre mellem 8 og 12 km literen afhængig af vej og
højrefoden. Du får aldrig en blændende benzin økonomi med
en 2.5 liter.
Tuning:
I ST200 udgaven har den 205 HK i.s.f. 170 HK. Anden indsugning,
andre knaster, andre stempler, anden udstødning, anden motorstyring.
Det er ret dyrt for 35 HK.
De fleste nøjes med at skifte indsugningen og chippe den. Og det giver
vel en 10-20 HK. Men er så til at betale sig fra.
Stumper er iøvrigt betydeligt billigere i USA (Mondeo hedder Contour
derovre, ST200 hedder SVT).
-
Greenland
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: 16 jul 2004, 10:50
- Geografisk sted: Ude på Bølandet
Ford Mondeo 2.5 V6
I Vmax i maj, bliver der skrevet til en Volvo ejer som køre 6-9km/l, at han kan få planet topstykke, skarper knast, strammere fjedre, sports udstødning og de mener den komme til at lige omstrandt på 10km/l
så hvor meget tror i at det vil give hvis jeg fik planet topstykket, skarpere knast og banan på med org. chip og hvor med en moddet chip
og er der noget der ved og det er en fast chip eller om den sidder i sokkel
så hvor meget tror i at det vil give hvis jeg fik planet topstykket, skarpere knast og banan på med org. chip og hvor med en moddet chip
og er der noget der ved og det er en fast chip eller om den sidder i sokkel
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Hvis du kun går efter økonomi, så er chippen den eneste vej.
Men er det ikke lidt selvmodsigende at ønske økonomikørsel i en 2,5 V6, som forøvrigt har 2 topstykker..
??
Jeg har hørt, at en WV Lupo kører temmelig langt på literen...
Men er det ikke lidt selvmodsigende at ønske økonomikørsel i en 2,5 V6, som forøvrigt har 2 topstykker..
Jeg har hørt, at en WV Lupo kører temmelig langt på literen...
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Re: Ford Mondeo 2.5 V6
Greenland skrev:I Vmax i maj, bliver der skrevet til en Volvo ejer som køre 6-9km/l, at han kan få planet topstykke, skarper knast, strammere fjedre, sports udstødning og de mener den komme til at lige omstrandt på 10km/l
så hvor meget tror i at det vil give hvis jeg fik planet topstykket, skarpere knast og banan på med org. chip og hvor med en moddet chip
og er der noget der ved og det er en fast chip eller om den sidder i sokkel
Min gl volvo har fundet 1 km/l kun ved at skifte til Megasquirt.
Den kører pt 9,5 km/l ved blandet kørsel.
Jeg håber at kunne finde lidt flere km/l når jeg nu kan justere tændningen trinløst via pc.
Læresætning en turbo eller større motor kan smadre enhver benzin økonomi.
Den første volvo jeg havde kørte 10 km/l uanset køremåde, en gl b20 med stødstænger og ca 80 hk..
Lupo med grønt 3 l mærke.
Jeg vil hellere sætte et rødt 3 km mærke bag på volvoen
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Re: Ford Mondeo 2.5 V6
Morten VJ skrev:Lupo med grønt 3 l mærke.![]()
Jeg vil hellere sætte et rødt 3 km mærke bag på volvoen![]()
MVH
Morten
Sådan er vi jo så forskellige...
Fx på bagklappen af min næste erhvervelse står der 750..... modelnummeret er E32
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Transitfar dejlig bil, med en motor der ikke stopper med at trække.
Men meget dyr i reservedele, og benz.
Har lavet dem da de var nye.
MVH
Morten
Men meget dyr i reservedele, og benz.
Har lavet dem da de var nye.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Der skal heller ikke køres i den
.
Den skal bare passes, lyttes til, snakkes med, og vises frem to gange om året på prøveplader
.
Tænk på, at jeg jo har min trofaste Transit!!
Lyder det helt sindssygt???
Den skal bare passes, lyttes til, snakkes med, og vises frem to gange om året på prøveplader
Tænk på, at jeg jo har min trofaste Transit!!
Lyder det helt sindssygt???
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..