Side 1 af 3
Turbokonvertering, hva tåler en Alfa?
: 15 jul 2004, 16:14
af Gjest
Jeg har hørt at Novitec turbokonverterer Alfas smukke 156 ved å dreie ned de originale stempler slik at kompresjonen senkes fra 10:1 til cirka 8,3:1.
Det monteres ladeluftkjøler og oljekøler, samt et turboaggregat av merket IHI. Har også fortstått det slik at turbotrykket settes til 0,7 bar.
Synes dette høres mye ut i og med at stemplene dreies såpass mye ned

Kan noen verifisere disse dataene, og kjenner noen til kvaliteten på de originale stempler/råder til Alfas 2.0 liter
Hilsen en vennligsinnet fjellape i nord

: 15 jul 2004, 16:50
af mh
kunne ikke forestille mig at et firma som novitec kunne finde på at afdreje stemplerne på en motor i stedet for at mont. smede stempler..... det er kun sådan nogle LOV COST projekter som der køres på nogle gange.... men som sagt ikke noget jeg tror novitc vil lægge værksted til som proff. tunings firma....
: 15 jul 2004, 17:17
af Gæst
tinasmartin skrev:kunne ikke forestille mig at et firma som novitec kunne finde på at afdreje stemplerne på en motor i stedet for at mont. smede stempler..... det er kun sådan nogle LOV COST projekter som der køres på nogle gange.... men som sagt ikke noget jeg tror novitc vil lægge værksted til som proff. tunings firma....
Tja, i følge det norske bilbladet Drive, som besøkte Novitec i Danmark, og testet både den kompressormatede og turbokonverterte 156, så dreies altså de originale stemplene ned
Hvis Novitec benytter smidde stempler hadde det vel heller ikke vært noe i veien for et høyere turbotrykk

: 15 jul 2004, 18:47
af mh

okay trist....
: 15 jul 2004, 18:58
af Gæst
tinasmartin skrev::shock: okay trist....
Det behøves ikke at være trist!! Hvis stemplerne i forvejen er egnede til tryk (afstande mellem stempelringe etc.), så er der ikke nogen grund til at montere klaprende smede stempler for 0,7 el 1 bar.
Mvh Jakob
: 16 jul 2004, 00:32
af Gæst
de drejer oxo stemplerne på gammel punto så den er god nok lasbas
: 16 jul 2004, 09:45
af HenrikGM
Anonymous skrev:tinasmartin skrev::shock: okay trist....
Det behøves ikke at være trist!! Hvis stemplerne i forvejen er egnede til tryk (afstande mellem stempelringe etc.), så er der ikke nogen grund til at montere klaprende smede stempler for 0,7 el 1 bar.
Mvh Jakob
Humm.....det var vist tilbage fra den tid en volvo240Turbo var high-end teknik da smedede stempler klaprede.....(læs: Oldnordisk teknologi)
Man kan sagtens lave stempler, også smedede, der ikke siger en lyd. Keine hexeri.
: 16 jul 2004, 18:25
af Henrik Dirksen
Hej har selv snakket med novitec ang. turbo på en alfa 155 2,0 16v= samme motor i 156. og de drejer 0,3mm af stemplerne! og til andre der ikke mener at det virker kan de jo prøve og skille sådan en motor og vil finde at den også har olie smørring til stemplerne standard! Så måske alfa kan finde ud af og lave motore til race! Mvh Henrik Dirksen
: 16 jul 2004, 20:11
af Gæst
Henrik Dirksen skrev:Hej har selv snakket med novitec ang. turbo på en alfa 155 2,0 16v= samme motor i 156. og de drejer 0,3mm af stemplerne! og til andre der ikke mener at det virker kan de jo prøve og skille sådan en motor og vil finde at den også har olie smørring til stemplerne standard! Så måske alfa kan finde ud af og lave motore til race! Mvh Henrik Dirksen
ha ha ta den!!!!! fyr den af henrik

: 16 jul 2004, 20:12
af Gæst
Anonymous skrev:Henrik Dirksen skrev:Hej har selv snakket med novitec ang. turbo på en alfa 155 2,0 16v= samme motor i 156. og de drejer 0,3mm af stemplerne! og til andre der ikke mener at det virker kan de jo prøve og skille sådan en motor og vil finde at den også har olie smørring til stemplerne standard! Så måske alfa kan finde ud af og lave motore til race! Mvh Henrik Dirksen
ha ha ta den!!!!! fyr den af henrik

brede ford rygger
