Jeg har hørt at Novitec turbokonverterer Alfas smukke 156 ved å dreie ned de originale stempler slik at kompresjonen senkes fra 10:1 til cirka 8,3:1.
Det monteres ladeluftkjøler og oljekøler, samt et turboaggregat av merket IHI. Har også fortstått det slik at turbotrykket settes til 0,7 bar.
Synes dette høres mye ut i og med at stemplene dreies såpass mye ned Kan noen verifisere disse dataene, og kjenner noen til kvaliteten på de originale stempler/råder til Alfas 2.0 liter
kunne ikke forestille mig at et firma som novitec kunne finde på at afdreje stemplerne på en motor i stedet for at mont. smede stempler..... det er kun sådan nogle LOV COST projekter som der køres på nogle gange.... men som sagt ikke noget jeg tror novitc vil lægge værksted til som proff. tunings firma....
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
tinasmartin skrev:kunne ikke forestille mig at et firma som novitec kunne finde på at afdreje stemplerne på en motor i stedet for at mont. smede stempler..... det er kun sådan nogle LOV COST projekter som der køres på nogle gange.... men som sagt ikke noget jeg tror novitc vil lægge værksted til som proff. tunings firma....
Tja, i følge det norske bilbladet Drive, som besøkte Novitec i Danmark, og testet både den kompressormatede og turbokonverterte 156, så dreies altså de originale stemplene ned
Hvis Novitec benytter smidde stempler hadde det vel heller ikke vært noe i veien for et høyere turbotrykk
Det behøves ikke at være trist!! Hvis stemplerne i forvejen er egnede til tryk (afstande mellem stempelringe etc.), så er der ikke nogen grund til at montere klaprende smede stempler for 0,7 el 1 bar.
Det behøves ikke at være trist!! Hvis stemplerne i forvejen er egnede til tryk (afstande mellem stempelringe etc.), så er der ikke nogen grund til at montere klaprende smede stempler for 0,7 el 1 bar.
Mvh Jakob
Humm.....det var vist tilbage fra den tid en volvo240Turbo var high-end teknik da smedede stempler klaprede.....(læs: Oldnordisk teknologi)
Man kan sagtens lave stempler, også smedede, der ikke siger en lyd. Keine hexeri.
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Hej har selv snakket med novitec ang. turbo på en alfa 155 2,0 16v= samme motor i 156. og de drejer 0,3mm af stemplerne! og til andre der ikke mener at det virker kan de jo prøve og skille sådan en motor og vil finde at den også har olie smørring til stemplerne standard! Så måske alfa kan finde ud af og lave motore til race! Mvh Henrik Dirksen
Henrik Dirksen skrev:Hej har selv snakket med novitec ang. turbo på en alfa 155 2,0 16v= samme motor i 156. og de drejer 0,3mm af stemplerne! og til andre der ikke mener at det virker kan de jo prøve og skille sådan en motor og vil finde at den også har olie smørring til stemplerne standard! Så måske alfa kan finde ud af og lave motore til race! Mvh Henrik Dirksen
Henrik Dirksen skrev:Hej har selv snakket med novitec ang. turbo på en alfa 155 2,0 16v= samme motor i 156. og de drejer 0,3mm af stemplerne! og til andre der ikke mener at det virker kan de jo prøve og skille sådan en motor og vil finde at den også har olie smørring til stemplerne standard! Så måske alfa kan finde ud af og lave motore til race! Mvh Henrik Dirksen