Tuning af Toyota 4,0L Diesel Motor
Redaktør: Moderatorer
- Thommy
- Junior Medlem
- Indlæg: 55
- Tilmeldt: 25 dec 2003, 19:01
- Geografisk sted: Danmark, Randers, Langaa
Tuning af Toyota 4,0L Diesel Motor
jeg skal til og igang med et project.. Det med at tune en 6 cyl. Rækkemotor på 4,0L diesel. jeg har en ide om at smide nogle smedet stempler i den og en tykker toppakning i stål eller kobber. og nogle andre ventiler. så skruges lidt i pumpen.. og noget med 2turboer, den skulle også gerne ende med et stort nm tal. jeg havde regnet med at nå et sted mellem 200-400Hk... kan det lade sig gøre... eller hva skal jeg gøre i stedet.. hva turboer vil i forslå jeg skal bruge.. her er lidt data på motoren
Motor type: 2H
Beskrivelse: 6 cyl. Rækkemotor
Cylinder: 6
Slagvolume: 3980 ccm
Brændstof: Diesel
HK/Rpm: 103/3500
Drejningsmoment Nm/omdr: 241/1800
Ventiler: 12 OHV
Boring X Slaglængde mm x mm: 91x102
Kompressionsforhold: 20.7:1
Brændstofsystem: ID
Motor type: 2H
Beskrivelse: 6 cyl. Rækkemotor
Cylinder: 6
Slagvolume: 3980 ccm
Brændstof: Diesel
HK/Rpm: 103/3500
Drejningsmoment Nm/omdr: 241/1800
Ventiler: 12 OHV
Boring X Slaglængde mm x mm: 91x102
Kompressionsforhold: 20.7:1
Brændstofsystem: ID
- C.Sørensen
- Senior Medlem
- Indlæg: 379
- Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
diesel
det skulle vel ikke være den dejligst maskine her på jord en hj60er
jeg har selv haft sådan en og jeg græder mig selv i søvn hver over at jeg gik af med den
men nu til sagen min den tunet jeg med en turbolader fra en 3.3 nissan patrol samt en stor intercooler
den kørte kanon 0,8bar 4"sidepipe fra turboen det er meget let at bygge turbo på sådan et svin turbo fra patrol 3,3 "160" hjemme lavet flance så turboen kunne skrues på den orginale manifold husk en stor intercooler og sæt lige en helt ny køler på din vogn helst en 61er nogle har problemer med koblingerne ikke kan klare det hvis de slidt og hvis du monter 61er kobling så husk slave cylindre og hovedcylindre jeg fik ikke målt min de ture ikke på teknisk skole
jeg kørt over 50000km med det trim uden problemer
jeg har selv haft sådan en og jeg græder mig selv i søvn hver over at jeg gik af med den
den kørte kanon 0,8bar 4"sidepipe fra turboen det er meget let at bygge turbo på sådan et svin turbo fra patrol 3,3 "160" hjemme lavet flance så turboen kunne skrues på den orginale manifold husk en stor intercooler og sæt lige en helt ny køler på din vogn helst en 61er nogle har problemer med koblingerne ikke kan klare det hvis de slidt og hvis du monter 61er kobling så husk slave cylindre og hovedcylindre jeg fik ikke målt min de ture ikke på teknisk skole
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD
- Thommy
- Junior Medlem
- Indlæg: 55
- Tilmeldt: 25 dec 2003, 19:01
- Geografisk sted: Danmark, Randers, Langaa
Jo det er net op fra en hj60er.. det er jo en dejlig maskine... det er ikke til bilen motoren skal bruges det er til en racer... hvis det kan lade sig gøre at lave motoren after det... den der med en patrol turbo.. kender jeg godt med det er ikke nok. når jeg vil have nogle Mickey Thompson Baja Claw M/T str. 38/16.00R15 dæk på der skal jo noget power til at smide dem rundt i smattet.. når vi er ude at køre...
- Thommy
- Junior Medlem
- Indlæg: 55
- Tilmeldt: 25 dec 2003, 19:01
- Geografisk sted: Danmark, Randers, Langaa
- fraguzz
- Mester Medlem
- Indlæg: 562
- Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
- Geografisk sted: kbh
- Thommy
- Junior Medlem
- Indlæg: 55
- Tilmeldt: 25 dec 2003, 19:01
- Geografisk sted: Danmark, Randers, Langaa
- DorkVonWaterfall
- Mester Medlem
- Indlæg: 571
- Tilmeldt: 17 maj 2004, 23:19
- Geografisk sted: Ikast, verdens navle
-
Gæst
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Det kunne da ellers være festligt med den pug-maskine i en Landcruiser
Bare slå 4X4 til, og så ud med vennerne i en grusgrav, så skal der nok ske ting og sager.....
!!
Gad vide, hvor længe motoren ville holde???
Bare slå 4X4 til, og så ud med vennerne i en grusgrav, så skal der nok ske ting og sager.....
Gad vide, hvor længe motoren ville holde???
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..