BMW 745i ladetryk.
Redaktør: Moderatorer
-
chevy
- Nyt Medlem
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: 19 jun 2004, 23:51
BMW 745i ladetryk.
Hej.
Jeg skal mont. en BOV (Forge fmdv004), og bleed ventil (Forge) i kabinen på min kammerats 745i.
Er der nogen herinde der kan huske hvilket ladetryk den er født med ?
Har nogen herinde erfaringer med et evt. maks ladetryk ?
Her tænker jeg både på den orig. motors mekaniske del og hvad brændstoftilførselen kan følge med til.
Jeg skal mont. en BOV (Forge fmdv004), og bleed ventil (Forge) i kabinen på min kammerats 745i.
Er der nogen herinde der kan huske hvilket ladetryk den er født med ?
Har nogen herinde erfaringer med et evt. maks ladetryk ?
Her tænker jeg både på den orig. motors mekaniske del og hvad brændstoftilførselen kan følge med til.
Med venlig hilsen.
Søren
Søren
-
Kim Frederiksen
- Senior Medlem
- Indlæg: 255
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:13
- Geografisk sted: København
-
chevy
- Nyt Medlem
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: 19 jun 2004, 23:51
Nix, der bliver også mont. et ur.
Tror jeg har fundet ud af at den findes i en 0.3bar & 0.5Bar variant.
Kan også læse mig frem til at man med en chip + bleed kan nærme sig 0.7-0.9bar uden modifikationer på brændstofsiden.
SNIP " The standard 745i 3.4 L engine gives 252 HP at 0.3/0.5 bar boost. Engine cutoff is set to 0,7 bar, which many of the 745 owners have unfortunately experienced."
Tror jeg lokker min kami til at købe en chip med det samme
Tjek for øvrigt lige denne side :
http://745i.scottiesharpe.com/
Tror jeg har fundet ud af at den findes i en 0.3bar & 0.5Bar variant.
Kan også læse mig frem til at man med en chip + bleed kan nærme sig 0.7-0.9bar uden modifikationer på brændstofsiden.
SNIP " The standard 745i 3.4 L engine gives 252 HP at 0.3/0.5 bar boost. Engine cutoff is set to 0,7 bar, which many of the 745 owners have unfortunately experienced."
Tror jeg lokker min kami til at købe en chip med det samme
Tjek for øvrigt lige denne side :
http://745i.scottiesharpe.com/
Med venlig hilsen.
Søren
Søren
-
Gaba
-
Gaba
Har en kammerat, der har lavet en, der havde brændt et stempel. Det var netop pga. manglende benzin. Han satte en progressiv benzintryksregulator på, og det afhjalp problemet.
En ting er at læse, en anden ting er at erfare. Det kommer helt an på motorens stand. Man må bare prøve sig frem. Det er jo "bare" at høre efter tændingsbanken
En ting er at læse, en anden ting er at erfare. Det kommer helt an på motorens stand. Man må bare prøve sig frem. Det er jo "bare" at høre efter tændingsbanken
-
Danielsito
- Senior Medlem
- Indlæg: 253
- Tilmeldt: 03 okt 2003, 12:05
- Geografisk sted: Malmö, Sverige
- Kontakt:
chevy skrev:745i'eren er mont. med 2 bankesensorer så det bliver næppe noget problem med tændings banken.
Jeg vil vove at påstå at en motor godt kan tændingsbanke, på trods af at den har 2 bankesensorer...
Bankesensorerne kan jo ikke selv lige montere en progressiv benzintryksregulator, hvis der skulle opstå tændingsbanken?
...Daniel Slater 
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
chevy skrev:Nej desværre kan den ikke det :o , men den kan dog trække tændingen så langt mod TDC at blandingen skal være noget mager for at den banker (eller trykket noget høj).
Ecuen kan ikke trække mere tænding væk end den er progammeret til. så hvis man modeficere motoren uden at give den mere benzin kan man stå tilbage med en defekt motor.
Personligt syntes jeg ikke at effekten er noget problem.
Men derimod er køreegenskaberne det store problem. Efter 200 opfører den sig som en færge/ gl båd.
Så i første omgang var det nok undervogn/ areodynamik jeg ville gå efter.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html