Lettet svinghjul og turbo ??

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Gæst

Lettet svinghjul og turbo ??

#1 Indlæg af Gæst »

Er det nogen fordel at lette svinghjulet når der skal tryklades ???
Jakob
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#2 Indlæg af Yugo Turbo »

ja det er der da... du skal jo også tune konventionelt, hvis du for alvor vil ha effekt... lettet og afbalanceret svinghjul, er bare en af de få ting du kan drage fordel af
Brap brap brap...
Billede
Gæst

#3 Indlæg af Gæst »

Ok, tak for svaret - hvem klarer sådan en opgave?? Min nabo er smed, kan han klare det og hvor meget skal der af??

Og hvilke andre ting kan jeg ændre og drage fordel af, nu hvor jeg har motoren skilt ad ??

Jakob
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#4 Indlæg af Yugo Turbo »

smed? hmm, han skal ha adgang til maskinerne til at afballancere, ellers SMADRER du det hele... ville få nogen der har prøvet det før til at hjælpe. ved www.autobremsen.dk gør lidt i den slags, men ellers ingen ide. husk at sige de SKAL afbalancere det
Brap brap brap...
Billede
Brisse
Mester Medlem
Indlæg: 504
Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
Geografisk sted: Stevns
Kontakt:

#5 Indlæg af Brisse »

Jvf. en tidligere tråd er det absolut ikke ligemeget hvor på hjulet man fjerner gods. Hvis man er rigtig "heldig" sprænger skidtet i stumper og stykker når man når det "rigtige" omdrejningstal - så pas på!
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede
Bror Fusk
Medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 11 jan 2004, 18:21
Geografisk sted: Nordjylland

#6 Indlæg af Bror Fusk »

hmm hvad ville så ske ved at lette hjulet på en diesel
Der er intet der ikke kan klares med et stykke ståltråd!!!
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9850
Gæst

#7 Indlæg af Gæst »

Ok, tak for svarene - er der andre som kan henvise til en erfaren leverandør/mekker af lettede svinghjul???

Jakob
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#8 Indlæg af lqs »

hvis det er en motor med højt ladetryk og dermed stor ydelse tror jeg IKKE det er en fordel at lette svinghjulet! blot min personlige erfaring! MVH. søren
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#9 Indlæg af mh »

søren du skriver det er din personlige erfaring!!.... hvad skete der da opførte motoren sig mærkeligt eller hvad??..............
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#10 Indlæg af lqs »

den bliver noget sværere at køre med....starten bliver mere hysterisk særligt med en on/off kobling. men endnu værre er at tiden fra der er ladetryk til du rammer rpm. begrænseren i de små gear er meget lille=hjulspæn=tabt tid=lort! derfor vil jeg mene at det er bedre med tungt svinghjul i sådan en motor. tror det samme vil gøre sig gældende i en forhjulstrækker, endda med mindre ydelse! MVH. søren
Besvar