just. ladetryk ?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
FiatNørden?
Mester Medlem
Indlæg: 679
Tilmeldt: 26 mar 2004, 14:30
Geografisk sted: Fr.sund/Nordsjælland

just. ladetryk ?

#1 Indlæg af FiatNørden? »

hvor henne kan man købe indv just ladetryks "dims" hehe ved ik helt hva det hedder
Jeg har just ,men vil gerne det ind i bilen
Brugeravatar
JBO
Mester Medlem
Indlæg: 668
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Kontakt:

#2 Indlæg af JBO »

Det kan du købe her på siden, under produkter finder du nogle :wink:
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...
Anders
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 12 sep 2003, 17:12
Geografisk sted: Esbjerg

Re: just. ladetryk ?

#3 Indlæg af Anders »

Hks skrev:hvor henne kan man købe indv just ladetryks "dims" hehe ved ik helt hva det hedder
Jeg har just ,men vil gerne det ind i bilen


Hvis du køber den så er jeg muligvis int. i din den gamle
Opel kadett 2,0i 16v turbo
Brugeravatar
FiatNørden?
Mester Medlem
Indlæg: 679
Tilmeldt: 26 mar 2004, 14:30
Geografisk sted: Fr.sund/Nordsjælland

#4 Indlæg af FiatNørden? »

Olsen skrev:Det kan du købe her på siden, under produkter finder du nogle :wink:
:oops:

Jeg har hørt at den skulle larme (luft) er det noget I kender til ?
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#5 Indlæg af Yugo Turbo »

ja, det kender jeg og det passer ikke, hvis du monterer alle tre slanger på ventilen... nogen vælger kun at montere to og detlarmer da det der blæser ved siden af actuatoren blæses ud inde i bilen, ret uholdbart, selv for mig som ikke har noget imod lidt larm i bilen
Brap brap brap...
Billede
Brugeravatar
FiatNørden?
Mester Medlem
Indlæg: 679
Tilmeldt: 26 mar 2004, 14:30
Geografisk sted: Fr.sund/Nordsjælland

#6 Indlæg af FiatNørden? »

Yugo Turbo skrev:ja, det kender jeg og det passer ikke, hvis du monterer alle tre slanger på ventilen... nogen vælger kun at montere to og detlarmer da det der blæser ved siden af actuatoren blæses ud inde i bilen, ret uholdbart, selv for mig som ikke har noget imod lidt larm i bilen

Så det kan altså godt lad sig gi´så det slet ikke larmer? :wink:
Kim Frederiksen
Senior Medlem
Indlæg: 255
Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:13
Geografisk sted: København

#7 Indlæg af Kim Frederiksen »

ja! du fører bare den sidste slange ud i motorrummet igen!! :lol:
-- If it has wheels, I can race it --
Minilars
Mester Medlem
Indlæg: 837
Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
Kontakt:

#8 Indlæg af Minilars »

har selv justerbart ladetryk på min som den tidlige ejer selv har lavet af noget fra en gammel fabrik..

hvordan fungere det?? er det sådan at når den skrues ned så kommer der mindre luft til aktuatoren og dermed højere tryk???

så hvis man får lukket helt for luften så kan waistgaten ikke åben så den stakkels mølle laver så højt tryk som muligt???

hvad skal man så instille aktuatorne på?? og hvad kan man så indstille der?? max eller min ladetryk
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#9 Indlæg af Yugo Turbo »

Fungerer således...
når turboen spooler op, laver den tryk, tryksiden har en slags udtag der går op til actuatoren som styrer wastegaten...
det man så gør er at ta slangen af tryksiden på turboen og lede den gennem en lille ventil som lukker noget luft ud af systemet, og derfor stiger trykket... for når noget af trykket fiser "ved siden af" skal tryksiden lave med tryk for at åbne wastegaten og det kan vi jo godt li :wink:
Brap brap brap...
Billede
Minilars
Mester Medlem
Indlæg: 837
Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
Kontakt:

#10 Indlæg af Minilars »

okay sagde lars... der til har jeg forstået.. men hvad så med indstillingen at wastegaten??? der er lige nu stille 1,3 bar. og skulle jo gerne kunne skrues ned.. skal man stille den som minium?? og så en stop ting på ventilen der sører for at den ikke lukker FOR meget luft ud.. så den stakkels mølle vil lave tryk til den revner....
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Besvar