just. ladetryk ?
Redaktør: Moderatorer
- FiatNørden?
- Mester Medlem
- Indlæg: 679
- Tilmeldt: 26 mar 2004, 14:30
- Geografisk sted: Fr.sund/Nordsjælland
just. ladetryk ?
hvor henne kan man købe indv just ladetryks "dims" hehe ved ik helt hva det hedder
Jeg har just ,men vil gerne det ind i bilen
Jeg har just ,men vil gerne det ind i bilen
Nuværende bil:
http://bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=230420
http://bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=230420
- JBO
- Mester Medlem
- Indlæg: 668
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
- Kontakt:
-
Anders
- Senior Medlem
- Indlæg: 343
- Tilmeldt: 12 sep 2003, 17:12
- Geografisk sted: Esbjerg
Re: just. ladetryk ?
Hks skrev:hvor henne kan man købe indv just ladetryks "dims" hehe ved ik helt hva det hedder
Jeg har just ,men vil gerne det ind i bilen
Hvis du køber den så er jeg muligvis int. i din den gamle
Opel kadett 2,0i 16v turbo
- FiatNørden?
- Mester Medlem
- Indlæg: 679
- Tilmeldt: 26 mar 2004, 14:30
- Geografisk sted: Fr.sund/Nordsjælland
Olsen skrev:Det kan du købe her på siden, under produkter finder du nogle
Jeg har hørt at den skulle larme (luft) er det noget I kender til ?
Nuværende bil:
http://bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=230420
http://bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=230420
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
- FiatNørden?
- Mester Medlem
- Indlæg: 679
- Tilmeldt: 26 mar 2004, 14:30
- Geografisk sted: Fr.sund/Nordsjælland
Yugo Turbo skrev:ja, det kender jeg og det passer ikke, hvis du monterer alle tre slanger på ventilen... nogen vælger kun at montere to og detlarmer da det der blæser ved siden af actuatoren blæses ud inde i bilen, ret uholdbart, selv for mig som ikke har noget imod lidt larm i bilen
Så det kan altså godt lad sig gi´så det slet ikke larmer?
Nuværende bil:
http://bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=230420
http://bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=230420
-
Kim Frederiksen
- Senior Medlem
- Indlæg: 255
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:13
- Geografisk sted: København
-
Minilars
- Mester Medlem
- Indlæg: 837
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
- Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
- Kontakt:
har selv justerbart ladetryk på min som den tidlige ejer selv har lavet af noget fra en gammel fabrik..
hvordan fungere det?? er det sådan at når den skrues ned så kommer der mindre luft til aktuatoren og dermed højere tryk???
så hvis man får lukket helt for luften så kan waistgaten ikke åben så den stakkels mølle laver så højt tryk som muligt???
hvad skal man så instille aktuatorne på?? og hvad kan man så indstille der?? max eller min ladetryk
hvordan fungere det?? er det sådan at når den skrues ned så kommer der mindre luft til aktuatoren og dermed højere tryk???
så hvis man får lukket helt for luften så kan waistgaten ikke åben så den stakkels mølle laver så højt tryk som muligt???
hvad skal man så instille aktuatorne på?? og hvad kan man så indstille der?? max eller min ladetryk
Venlig hilsen Lars
Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
Fungerer således...
når turboen spooler op, laver den tryk, tryksiden har en slags udtag der går op til actuatoren som styrer wastegaten...
det man så gør er at ta slangen af tryksiden på turboen og lede den gennem en lille ventil som lukker noget luft ud af systemet, og derfor stiger trykket... for når noget af trykket fiser "ved siden af" skal tryksiden lave med tryk for at åbne wastegaten og det kan vi jo godt li
når turboen spooler op, laver den tryk, tryksiden har en slags udtag der går op til actuatoren som styrer wastegaten...
det man så gør er at ta slangen af tryksiden på turboen og lede den gennem en lille ventil som lukker noget luft ud af systemet, og derfor stiger trykket... for når noget af trykket fiser "ved siden af" skal tryksiden lave med tryk for at åbne wastegaten og det kan vi jo godt li
Brap brap brap...


-
Minilars
- Mester Medlem
- Indlæg: 837
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
- Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
- Kontakt:
okay sagde lars... der til har jeg forstået.. men hvad så med indstillingen at wastegaten??? der er lige nu stille 1,3 bar. og skulle jo gerne kunne skrues ned.. skal man stille den som minium?? og så en stop ting på ventilen der sører for at den ikke lukker FOR meget luft ud.. så den stakkels mølle vil lave tryk til den revner....
Venlig hilsen Lars
Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk