20% Tuning af Morris Mascot + et par ?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Henrik-

20% Tuning af Morris Mascot + et par ?

#1 Indlæg af Henrik- »

Skal igang med at opbygge en ældre Morris Mascot her efter sommer ferien. Ved ikke helt hvilken årgang jeg kan få fat i men det bliver nok en ældre version. Af motor vil jeg have en 1-0 - 1.2. Her kommer så mine ?:

Er det lovligt at montere motorcykel udstødning på den. Hørte engang en ældre Morris Mascot med motorcykel afgange i hver side og det lød kanon - men der det lovligt ?

Hvad er den nemmeste og billigeste at skaffe 20% flere fleste ud af disse ældre 1.0 - 1.2 motorer - Uden at det kræver det helt vilde ?

Takker på forhånd.
Henrik-
Brugeravatar
Tiis
Medlem
Indlæg: 114
Tilmeldt: 24 dec 2003, 12:49
Geografisk sted: Hedehusene

#2 Indlæg af Tiis »

Lyder kanon...

Så vit jeg ved må man kun ha' udstødningen stikkende ud i fører siden...

Men et par 1 1/4" SU kaburatorer, en go' knast, og en bananmanifold, får den til at "live" op.


Prøv at søg lidt videre der findes mange tunings stumper til sådan en.
Bla. 16V topstykke ombygninger!!! :D

Martin
Mvh. Martin

TDI Power
Gæst

#3 Indlæg af Gæst »

Jeg kan se jeg kom til at skrive at de udstødning rør var i hver side. Der mente jeg at der var en i hver side i bagenden - altså ikke side pipe.
Mit spørgsmål var bare om det overhoved er lovligt med motorcykel udstødnings rør på en bil ?

Jeg skal ikke tune den vildt. Jeg er 18 så det bliver "bare" en lovlig forøgelse på de 20% for at undgå for mange problemer.

"Men et par 1 1/4" SU kaburatorer, en go' knast, og en bananmanifold, får den til at "live" op"
¨
Tror du dette vil øge med omkring de 20% - bare sådan cirka.
martin306xsi
Mester Medlem
Indlæg: 633
Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
Geografisk sted: Roskilde

#4 Indlæg af martin306xsi »

Anonymous skrev:Jeg skal ikke tune den vildt. Jeg er 18 så det bliver "bare" en lovlig forøgelse på de 20% for at undgå for mange problemer.


Så vidt jeg ved er der inden regler for så gamle biler, så tun du bare løs :lol:
Mvh Martin
Henrik

#5 Indlæg af Henrik »

Så vidt jeg ved er der inden regler for så gamle biler, så tun du bare løs


Gælder den 20% reglen ikke ved så gamle biler - Hvor har du læst det henne ?
Brugeravatar
Tiis
Medlem
Indlæg: 114
Tilmeldt: 24 dec 2003, 12:49
Geografisk sted: Hedehusene

#6 Indlæg af Tiis »

Så længe det forgår på org. motor burde der ikk være problemer!
og da bilen er gammel (før 1984) skal du heller ikke vise forurenings test til syn!


Martin
Mvh. Martin

TDI Power
Gæst

#7 Indlæg af Gæst »

Okay, det lyder jo godt så. 8)

Nogle forslag til hvad det bedste ville være at starte med - og nemmest at montere osv.

Er rimelig fattigt så min penge pung rækker ikke til mere en omkring 20% forøgelse men dette er jo lidt svært at sige.
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#8 Indlæg af Morten VJ »

Der er skrevet en mængde bøger om emnet tuning a blmc A engine, så prøv en søgning på nettet, og invester 1000 kr i bøger, og bliv meget klogere.

MVH

morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#9 Indlæg af lqs »

hvad er det for en 20% regel i skriver om? sålænge det er den std. type motor der bruges er der ikke nogen grund til at nævne noget med max 20%! mvh. søren
VAG mekaniker
Senior Medlem
Indlæg: 353
Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Geografisk sted: fyn kerteminde

#10 Indlæg af VAG mekaniker »

turbo på - så kører det for dig :-)

http://www.vha-trim.dk/Effektmaalinger% ... 0Turbo.htm

der er lidt mere guf guf her

http://www.akmracing.dk/pictures.htm
Besvar