fse power boost valve
Redaktør: Moderatorer
-
andreasen
fse power boost valve
hallo jo...
jeg har læst i både performance ford og burton at en fse power boost valve skulle være sagen på en escort 1,8. er der nogen der har effaringer med denne på enten ford eller andre biler. så vidt jeg har læst mig til skulle det være en benzintryksregulator der har 1,7 gange hurtiger speederrespons, og den skulle gøre omdrejningsfeltet mere jævnt. men håber på der er nogen kloge hovder som ved om der er noget om det eller det bare er pop.
jeg har læst i både performance ford og burton at en fse power boost valve skulle være sagen på en escort 1,8. er der nogen der har effaringer med denne på enten ford eller andre biler. så vidt jeg har læst mig til skulle det være en benzintryksregulator der har 1,7 gange hurtiger speederrespons, og den skulle gøre omdrejningsfeltet mere jævnt. men håber på der er nogen kloge hovder som ved om der er noget om det eller det bare er pop.
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
-
Nolan
- Mester Medlem
- Indlæg: 639
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Østjylland
Tjah, pop eller ej.....
Det er en progressiv benzinregulator med et popsmart navn.
På en Zetech er der et flat-spot omkring 3500 omdr. Specielt, hvis man har rykket det originale plenum af, for at få en mere rå indsugningslyd.
Ved at montere denne regulator kan man justere dette flat-spot væk.
Mvh
Nolan
Det er en progressiv benzinregulator med et popsmart navn.
På en Zetech er der et flat-spot omkring 3500 omdr. Specielt, hvis man har rykket det originale plenum af, for at få en mere rå indsugningslyd.
Ved at montere denne regulator kan man justere dette flat-spot væk.
Mvh
Nolan
-
zetecracing.dk
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 06 jun 2004, 17:34
- Geografisk sted: køge
det er lige precis det med flat spot ved 3500 som de skriver i burton. fabrikanten påstår også at den kan sende benzinen 1,7 gange hurtiger end den orginale. det må vel svare lidt til et jet kit på en mc. og hvis dette passer skulle det jo gi hurtiger gas respons. er dette pop eller er der noget om det.
att yugo turbo. jeg har filmet din vogn i et af løbene fra DHB. det er nu meget sjovt at den gamle racer er så hurtig. du kan jo få det på cd en dag du er på striben hvis du er interesseret.
att yugo turbo. jeg har filmet din vogn i et af løbene fra DHB. det er nu meget sjovt at den gamle racer er så hurtig. du kan jo få det på cd en dag du er på striben hvis du er interesseret.
-
Jakob Hansen
- Mester Medlem
- Indlæg: 533
- Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
- Geografisk sted: Kgs. Lyngby
- Kontakt:
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
lqs skrev:jamen det er da klart, hvis der står sådan i reklamen så bliver vidunder maskinen simpelt hen NØDT til at rette sig efter det! eller er der nogen der har en bedre forklaring? eller sågar har prøvet den omtalte benzintryksregulator? MVH. søren
Den eneste måde jeg kan se der skulle kunne hentes noget skal da være i den reaktionstid regulatoren har. Det er jo ikke verdens hurtigst reagerende dims sådan en regulator, så der kan sikkert godt opgraderes hvis man har noget sløvt skidt i forvejen, men er det nu også det der er problemet??
Hvordan er 1,7 målt??
Tvivler stærkt på at en bare nogenlunde regulator vil have en så lang reaktionstid at det bliver et problem....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

