kom pressor på diesel motor...

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
sonny jensen

kom pressor på diesel motor...

#1 Indlæg af sonny jensen »

hej jeg går med tanker om at bygge en kompressor på en diesel motor men så undre det mig lidt at det ser man ikke så tit er det er større videnskab for det eller er alle bare mere for turbo???

vi snakker om en vw motor. håber på at kunne få de rette komponenter stykket sammen til at lave en motor på 2L ja helst over men nu må vi se. så er her nogle med kenskab til diesel tuning så vil jeg gerne ha et par tips...
men det her med kompressor er det er håbløs ide eller er det bare fordi folk ikke rigtigt er hoppet ud i det jeg aldrig har set en diesel slæde med kompressor...
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#2 Indlæg af lqs »

bla MAZDA har lavet det standard. der er rent faktisk færre problemer ved det end på en benzin..... der er en lokal der er ved både at montere turbo og kompressor......jo så er der også en anden lokal bonderøv der er ved at montere to turboer der skal lade oven i hinanden! bare gå igang! MVH søren
GTI-kongen
Junior Medlem
Indlæg: 91
Tilmeldt: 01 sep 2003, 14:16
Geografisk sted: Horsens

#3 Indlæg af GTI-kongen »

Bare kom igang.
VW har i de vilde G-lader tider bygget G-lader på deres diesel-motorer. Det blev dog aldrig en succes da folk jo som bekendt glemmer at passe deres G-ladere.
Men det virker fint
VW-Power.....
Holm
Junior Medlem
Indlæg: 55
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#4 Indlæg af Holm »

Sonny : Hvis du har nogen link´s til sider med kompressor på diesel biler må du meget gerne lige smde dem ind.. Der jeg osse selv går og leger lidt med tanken om en kompressor på min turbo diesel...

Eller hvis der er nogen andre der ligger inde med noget info om kompressor på diesel biler... Eller noget info om kompressor på turbo biler...
persimonsen
Nyt Medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 19 okt 2003, 22:53
Geografisk sted: Sjælland
Kontakt:

#5 Indlæg af persimonsen »

På denne side, http://www.rotrex.eu.com/ , er der hvertifald info om kompressorer. Du kan da prøve at sende dem en mail. de snakker dansk.
Holm
Junior Medlem
Indlæg: 55
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#6 Indlæg af Holm »

Takker...... Alt kan bruges :lol: :lol:
Gæst

#7 Indlæg af Gæst »

husk lige at en turbo ikke kræver den samme mængde energi at bruge som et remtræk på en kompressor. hvis du vil have et stort ladetryk af en kompressor så tar den også en del hk gennem remmen. har lige fulgt en amerikaner der har skrottet den standard komp på hans motor og fjernet nogle unødvendige remhjul til fordel for en t66 turbo. gevinst ca 50hk der før gik tabt i remtrækket og kompressor.

mhv HC
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#8 Indlæg af lqs »

EN STD. KOMPRESSOR DER KRÆVER 50 HK AT DRIVE???? hvad var det for nogle remme der trak den? MVH. søren
Gæst

#9 Indlæg af Gæst »

Det syntes jeg godt nok osse lyder vildt, må jeg nok indrømme...
Holm
Junior Medlem
Indlæg: 55
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#10 Indlæg af Holm »

Glemte sgu lige at logge ind :oops: :oops: Jeg havde heller ikke tænkt mig at erstatte turboen med en kompressor men montere en kompressor sammen med turboen, hvis det altså kan lade sig gøre :lol: :lol:
Besvar