Den er begyndt med olie-afbrændingen efter at jeg i en kort periode afmonterede aktuator-slangen(?) således at bilen ladede det maksimale.
Fik at vide at man godt kunne prøve det uden at montere benzin-tilskud, hvis det bare var for at køre nogle enkelte "lyskryds"-ræs...
Motoren spinder som ny - dvs. ingen mis-lyde overhovedet og den trækker som den altid har gjort. Jeg kan derfor ikke tro at der er sket noget med stempler eller ventiler..?
Nogen der har en ide? skal jeg afmontere topstykket og kontrollere toppakningen? eller kan det være paraplyerne (fik dem alle + toppakning skiftet for 15.000km siden)?
Venlig hilsen
Nissanboy
Min bil er begyndt at ryge meget!
Redaktør: Moderatorer
-
Anders
- Senior Medlem
- Indlæg: 343
- Tilmeldt: 12 sep 2003, 17:12
- Geografisk sted: Esbjerg
-
Nissanboy
Trykrørene er helt tørre altså ingen olie på den side af turboen...
Det er svært at sige om der løber olie ud af turbine-siden - huset er ligesom udstødningen tør men selvfølgelig sort - men vil olien ikke også brænde i det varme hus og således ikke efterlade så meget tilbage?
Jeg har afmonteret turboen og opdaget at der er slør i "lejet" både op/ned og fra side til side. Heldigvis har jeg en anden turbo uden slør liggende, men gad vide om det er det der skyld i olie-afbrændingen?
venlig hilsen
thomas
Det er svært at sige om der løber olie ud af turbine-siden - huset er ligesom udstødningen tør men selvfølgelig sort - men vil olien ikke også brænde i det varme hus og således ikke efterlade så meget tilbage?
Jeg har afmonteret turboen og opdaget at der er slør i "lejet" både op/ned og fra side til side. Heldigvis har jeg en anden turbo uden slør liggende, men gad vide om det er det der skyld i olie-afbrændingen?
venlig hilsen
thomas