Max størelse på alu til Golf3?
Redaktør: Moderatorer
-
Panz
- Nyt Medlem
- Indlæg: 19
- Tilmeldt: 23 maj 2004, 14:02
- Geografisk sted: Kliplev (Sønnejyllaaand!)
Max størelse på alu til Golf3?
Hey...
Ville gerne vide hvad max størrelsen af alu´franzer er til en golf3?
Jeg tænkte nemlig på om kan ikke kunne få plads på en eller anden facon til et par 18/8 eller noget i den stil?
Lige en anden ting, vil lige være sikker på at jeg har forstået det rigigt;
altså f.eks. 18 betyder inches og 8 betyder breden af alu franzen?
Ville gerne vide hvad max størrelsen af alu´franzer er til en golf3?
Jeg tænkte nemlig på om kan ikke kunne få plads på en eller anden facon til et par 18/8 eller noget i den stil?
Lige en anden ting, vil lige være sikker på at jeg har forstået det rigigt;
altså f.eks. 18 betyder inches og 8 betyder breden af alu franzen?
2. place is the first looser
-
Martin R
- Senior Medlem
- Indlæg: 256
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Jylland
- Kontakt:
Hmm jo ka der godt, mest brugt er 215/35 men de afviger over 5% så i realiteten ikk lovlige at køre med, desuden vil bilen blive sløvere i optrækket...
Bedre alternativ er 225/30-18 men de koster altså lige godt 7000 for 4 dæk, de afviger 2,5 %...
Jeg ville holde mig til 17", bedst er 215/35, ellers 205/40 eller 225/35..
Sænkning spiller os ind hvis den er sænket for meget vil den store rullediamter få dækket til at komme for tæt på skærmene, men det finde man jo hurtigt ud af.
Bedre alternativ er 225/30-18 men de koster altså lige godt 7000 for 4 dæk, de afviger 2,5 %...
Jeg ville holde mig til 17", bedst er 215/35, ellers 205/40 eller 225/35..
Sænkning spiller os ind hvis den er sænket for meget vil den store rullediamter få dækket til at komme for tæt på skærmene, men det finde man jo hurtigt ud af.
-
Panz
- Nyt Medlem
- Indlæg: 19
- Tilmeldt: 23 maj 2004, 14:02
- Geografisk sted: Kliplev (Sønnejyllaaand!)
Martin R skrev:Hmm jo ka der godt, mest brugt er 215/35 men de afviger over 5% så i realiteten ikk lovlige at køre med, desuden vil bilen blive sløvere i optrækket...
Bedre alternativ er 225/30-18 men de koster altså lige godt 7000 for 4 dæk, de afviger 2,5 %...
Jeg ville holde mig til 17", bedst er 215/35, ellers 205/40 eller 225/35..
Sænkning spiller os ind hvis den er sænket for meget vil den store rullediamter få dækket til at komme for tæt på skærmene, men det finde man jo hurtigt ud af.
hehe...
Du siger f.eks. 215/35 er bl.a. bedst, men hva betyder det?
(Er noob - endnu :0)
2. place is the first looser
-
Martin R
- Senior Medlem
- Indlæg: 256
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Jylland
- Kontakt:
Panz skrev:Martin R skrev:Hmm jo ka der godt, mest brugt er 215/35 men de afviger over 5% så i realiteten ikk lovlige at køre med, desuden vil bilen blive sløvere i optrækket...
Bedre alternativ er 225/30-18 men de koster altså lige godt 7000 for 4 dæk, de afviger 2,5 %...
Jeg ville holde mig til 17", bedst er 215/35, ellers 205/40 eller 225/35..
Sænkning spiller os ind hvis den er sænket for meget vil den store rullediamter få dækket til at komme for tæt på skærmene, men det finde man jo hurtigt ud af.
hehe...
Du siger f.eks. 215/35 er bl.a. bedst, men hva betyder det?
(Er noob - endnu :0)
Hmm jeg skrev mest "brugt", os fordi de er brede nok, jeg ville dog vælge 225/30 hvis jeg skulle smide 18" på den, men nej 16" er fint nok til mig..
Har set et par G3'er med 215/35-18" men de virker alt alt for store (hvilket de os er), og hvis du har en døv 1,8 vil du græde snot over hvor langsom den bliver..
Nææ du 9,5/16" med 215/35 det spiller
-
Panz
- Nyt Medlem
- Indlæg: 19
- Tilmeldt: 23 maj 2004, 14:02
- Geografisk sted: Kliplev (Sønnejyllaaand!)
Martin R skrev:Panz skrev:Martin R skrev:Hmm jo ka der godt, mest brugt er 215/35 men de afviger over 5% så i realiteten ikk lovlige at køre med, desuden vil bilen blive sløvere i optrækket...
Bedre alternativ er 225/30-18 men de koster altså lige godt 7000 for 4 dæk, de afviger 2,5 %...
Jeg ville holde mig til 17", bedst er 215/35, ellers 205/40 eller 225/35..
Sænkning spiller os ind hvis den er sænket for meget vil den store rullediamter få dækket til at komme for tæt på skærmene, men det finde man jo hurtigt ud af.
hehe...
Du siger f.eks. 215/35 er bl.a. bedst, men hva betyder det?
(Er noob - endnu :0)
Hmm jeg skrev mest "brugt", os fordi de er brede nok, jeg ville dog vælge 225/30 hvis jeg skulle smide 18" på den, men nej 16" er fint nok til mig..
Har set et par G3'er med 215/35-18" men de virker alt alt for store (hvilket de os er), og hvis du har en døv 1,8 vil du græde snot over hvor langsom den bliver..
Nææ du 9,5/16" med 215/35 det spiller...
Kan godt se din point.....Øv!
I min alder kan de bare ik blive for store u know...
Jeg tænkte bare mere på, hvad betyder tallene 215/35 altså er der mål og for hvad? :0)
2. place is the first looser
-
Martin R
- Senior Medlem
- Indlæg: 256
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Jylland
- Kontakt:
-
Panz
- Nyt Medlem
- Indlæg: 19
- Tilmeldt: 23 maj 2004, 14:02
- Geografisk sted: Kliplev (Sønnejyllaaand!)
-
Gæst
Panz skrev:Martin R skrev:Ej det spørg man da ikk om i 2004, men du har skrevet du var noob.![]()
215mm bred er dækket, 35 betyder 35% af 215 er = dækkets højde...
A....HAAAAAAA... Dvs. at dækkene er 75,25mm høje?
Fint så er jeg med... THx
Ja du har helt ret, men det er selve rullediameteren man tager efter, altså omkredsen må ikk overstige 5% i forhold til orignal dæk monteringen det går begge veje, ligeledes påvirker det speedometeret også...
-
Panz
- Nyt Medlem
- Indlæg: 19
- Tilmeldt: 23 maj 2004, 14:02
- Geografisk sted: Kliplev (Sønnejyllaaand!)
Anonymous skrev:Panz skrev:Martin R skrev:Ej det spørg man da ikk om i 2004, men du har skrevet du var noob.![]()
215mm bred er dækket, 35 betyder 35% af 215 er = dækkets højde...
A....HAAAAAAA... Dvs. at dækkene er 75,25mm høje?
Fint så er jeg med... THx
Ja du har helt ret, men det er selve rullediameteren man tager efter, altså omkredsen må ikk overstige 5% i forhold til orignal dæk monteringen det går begge veje, ligeledes påvirker det speedometeret også...
OKay, thx for hjælp...
2. place is the first looser