En lille advarsel - BOV, Dump Valve
Redaktør: Moderatorer
-
0-100
- Medlem
- Indlæg: 163
- Tilmeldt: 20 dec 2003, 16:26
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
En lille advarsel - BOV, Dump Valve
Hej!
Jeg sad og læse i et engelsk tuningsblad "MAX POWER" en artikel som
omhandler forskellige former for tuning.
Da man gennemgår opbygningen af turbomotoren støder jeg på
denne lille advarsel!.
Da jeg ved at det er meget populært at bruge BOV, Dump Valve
syntes jeg at i skal se dette udsnit af artiklen.
Hilsen D
Jeg sad og læse i et engelsk tuningsblad "MAX POWER" en artikel som
omhandler forskellige former for tuning.
Da man gennemgår opbygningen af turbomotoren støder jeg på
denne lille advarsel!.
Da jeg ved at det er meget populært at bruge BOV, Dump Valve
syntes jeg at i skal se dette udsnit af artiklen.
Hilsen D
- Vedhæftede filer
-
- Dump-Valve
- Dump-Valve.JPG (58.27 KiB) Vist 1737 gange
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Der står noget i retning af:
"Ved montering af BOV skal man være opmærksom på, at den kan LUKKE hurtigt nok.
Ellers risikerer man, at der kommer falsk luft ind gennem BOV´en, og at motoren derved kommer til at køre på for-mager-blanding, med deraf følgende risiko for motorskader...."
Os der kører diesel, er da heldigvis ligeglade....

"Ved montering af BOV skal man være opmærksom på, at den kan LUKKE hurtigt nok.
Ellers risikerer man, at der kommer falsk luft ind gennem BOV´en, og at motoren derved kommer til at køre på for-mager-blanding, med deraf følgende risiko for motorskader...."
Os der kører diesel, er da heldigvis ligeglade....
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
-
0-100
- Medlem
- Indlæg: 163
- Tilmeldt: 20 dec 2003, 16:26
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
Hej
En oversættelse efter bedste evne.
--------------------------------------------------
Dump Valve
En anden ting man skal huske på når man
montere en dump valve.
Jeg ved hvor indbydende lydeffekten er når
den "puster ud", men det er ikke sikkert at
den vil have nogen god effekt for din motor eller
ydelse.
Grunden til det er at der er en risiko for at
BOV'en ikke lukker hurtigt nok og dermed
muliggøre adgang for sug af luft ind i systemet
som derefter bliver tilført efter airflowmeteret.
Denne ekstra tilførte luft som er kørt uden om
sensoren tilføres motorens oprindelige blandingsforhold
som derefter vil blive for mager.
Dette vil resultere i dårlig ydelse og mulig nedbud
af motor.
-------------------------------------------------------------
Hilsen D
En oversættelse efter bedste evne.
--------------------------------------------------
Dump Valve
En anden ting man skal huske på når man
montere en dump valve.
Jeg ved hvor indbydende lydeffekten er når
den "puster ud", men det er ikke sikkert at
den vil have nogen god effekt for din motor eller
ydelse.
Grunden til det er at der er en risiko for at
BOV'en ikke lukker hurtigt nok og dermed
muliggøre adgang for sug af luft ind i systemet
som derefter bliver tilført efter airflowmeteret.
Denne ekstra tilførte luft som er kørt uden om
sensoren tilføres motorens oprindelige blandingsforhold
som derefter vil blive for mager.
Dette vil resultere i dårlig ydelse og mulig nedbud
af motor.
-------------------------------------------------------------
Hilsen D
-
Jakob Hansen
- Mester Medlem
- Indlæg: 533
- Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
- Geografisk sted: Kgs. Lyngby
- Kontakt:
-
Bror Fusk
- Medlem
- Indlæg: 211
- Tilmeldt: 11 jan 2004, 18:21
- Geografisk sted: Nordjylland
Transitfar skrev:Os der kører diesel, er da heldigvis ligeglade....![]()
![]()
SÅDAN skal det sgu lyde
Der er intet der ikke kan klares med et stykke ståltråd!!!
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9850
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9850
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Det er en mangel v. den artikel at det ikke fremgår præcist hvilke BOV, monteret på hvilken motorkonfiguration der er tale om.
Jeg kan kun se der kan blive et problem med en enkeltstemplet(eller en membran) BOV, hvor der ikke er nogen kontraventileffekt i, monteret på en motor med luftmængdemåler.
Alle andre tilfælde vil ikke være et problem.
Jeg kan kun se der kan blive et problem med en enkeltstemplet(eller en membran) BOV, hvor der ikke er nogen kontraventileffekt i, monteret på en motor med luftmængdemåler.
Alle andre tilfælde vil ikke være et problem.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
biler med mapsensor vil ikke ha noget problem og det er jo det de fleste der skam-tumer kører med. iøvrigt så er der den fordel vil dump ventilen at du ikke presser din turbo lige så hårdt som uden dumpventilen. når man lukker gasspjældet kommer der en trykbølge der kommer ud på den ene eller den anden måde... baglens gennem turboen eller via dumpventilen!
Brap brap brap...


