kompressor på peugeot 605 3,0 v6 12v

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
jackass

kompressor på peugeot 605 3,0 v6 12v

#1 Indlæg af jackass »

hvilken kompressor vil være egnet til denne bil, uden at skulle sælge bilen for at få råd til den?
jeg havde tænkt mig kun køre med 0,5 bars tryk for ikke at skade motoren, så det skal ikke være en mega tuning, bare et lille puf fremad :D .
er der nogen der ved hvad det koster at få nogen til at ordne det elektroniske(benzin reguleringen) og i såfald hvem, for ud fra det jeg har læst er det ikke noget man bare gør :shock: .
kan man egentligt køre uden ladeluftskøler når man ikke vil køre med mere tryk end nævnt tidligere?
Brugeravatar
bmwmanden
Medlem
Indlæg: 208
Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Geografisk sted: Vejle

#2 Indlæg af bmwmanden »

Hej

Argh jeg ville nu køre med ladeluftkøler hvis jeg var dig...men PLR tuning lidt uden for KBH laver gode kompressorløsninger, dem ku du evt. kontakte
BMW ---> Best Motor in the World!
Gæst

#3 Indlæg af Gæst »

det ser jo fint ud bortset fra at jeg godt selv vil lave så meget som muligt for at få den grundigere forståelse for tuning, det eneste jeg ikke tør lave selv er motorstyring.
det firma du nævnte havde godt nok nogle pæne HK prestationer. men der skal godt nok graves for at komme frem med 50.000 kr.
jeg var lige inde på den blå avis og så at man kan få kompressor til 4.500 kr.
monteringen skulle jeg gerne selv kunne klare.

bortset fra det hvilken bil køre du i?
jackass

#4 Indlæg af jackass »

det er mig der er "guest".
glæmte bare at skrive det.
Brugeravatar
bmwmanden
Medlem
Indlæg: 208
Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Geografisk sted: Vejle

#5 Indlæg af bmwmanden »

Ja ud fra navnet har du et gæt :) Jeg r i øjeblikket ved at bygge en E30 op(igen) til lidt ræs. Men ja sådan noget kompressorværk det koster sku en krig...men du ka jo bare købe delene brugte og seperat i den blå, så ka du spare en masse penge, man pas på med ik at købe en defekt kompressor, der kan man let blive snydt!
BMW ---> Best Motor in the World!
jackass

#6 Indlæg af jackass »

hvad er målet med din BMW?
eller skal jeg hellere spørge hvilken form for tuning du har tænkt dig og så gætte hvad det forventede resultat bliver :D .
er der forresten nogen måde man kan teste en kompressor for om den er ok, eller er der noget man skal være opmærksom på?
Thomas GT Turbo
Indlæg: 13
Tilmeldt: 09 apr 2004, 16:10
Kontakt:

#7 Indlæg af Thomas GT Turbo »

Du kan også søge lidt efter en Renault 25 V6 Turbo motor det er samme motor i bund og grund, kan dog ikke huske om den er nede på 2.5L eller om det er en 2.7L men det virker :)
Gæst

#8 Indlæg af Gæst »

det er en ret sjælden bil i danmark er det ikke?
desuden har jeg lige købt en ny(brugt) motor, fordi den gamle gik i smader :cry: .
men tak for forslaget.
jackass

#9 Indlæg af jackass »

hvad er målet med din BMW?
eller skal jeg hellere spørge hvilken form for tuning du har tænkt dig og så gætte hvad det forventede resultat bliver :D .
er der forresten nogen måde man kan teste en kompressor for om den er ok, eller er der noget man skal være opmærksom på?
Thomas GT Turbo
Indlæg: 13
Tilmeldt: 09 apr 2004, 16:10
Kontakt:

#10 Indlæg af Thomas GT Turbo »

Jo der er ik så mange i DK men de kan findes i tyskland, ellers er der muligheden og finde motoren fra en Renualt Safrane Bi-Turbo så har du 267hk bare der :D den er nem og hive flere hk ud af jo. Men det er nok lidt dyr en løsning når du lige har købt en ny motor som du siger.
Besvar