Peugeot 206 HDI fedter i koblingen

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
søren206HDI

Peugeot 206 HDI fedter i koblingen

#1 Indlæg af søren206HDI »

Min Peugeot 206 2,0 HDI (40.000 km) fedter i koblingen. Den er boxtunet til 110 hk/249Nm. Skulle den ikke kunne holde til det??? :(
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Åbent bart ikke :wink:
på en normal standart bil kan en kobligg holde 150.000km til 800 m, det kommer helt an på køremåde, og kørselsmønster :lol:
Når man så tilfører motoren et større moment, og bruger det, er 40.000 km på en standart kobling vel meget pænt.
Der er vel stadig garenti på bilen? så fjern boksen og få lavet koblingen på garentien.
Hvis din samvittighed ikke tillader dette, så find en forstærket kobling, og få flerer km ud af den. 8)

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
Lars E
Mester Medlem
Indlæg: 603
Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
Geografisk sted: 7160 Aale city

#3 Indlæg af Lars E »

Koblingen burde kunne holde, men de motore er ikke udstyret med verdens kraftigste kobling.
Har skiftet på flere Citroën'er, fordi når de blev varme begynte at glide ved ca. 2000 omdr. , uden at belægningen var slidt mere end 0,2mm.
Citroën giver ingen garanti på kolinger hvis de kan se at bilen har været chippet.
Brugeravatar
nmb1022
Mester Medlem
Indlæg: 704
Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
Geografisk sted: Jyllinge

#4 Indlæg af nmb1022 »

Prøv hi-speed.dk Der var nemlig noget man kunne gøre når de var begyndt at glide, men jeg kan ikke huske hvad
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
Besvar