Hvad er det her et for søg på fra staten? At snyde os????

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

Hvad er det her et for søg på fra staten? At snyde os????

#1 Indlæg af Havneren »

Læs denne korte artikkel og fortæl mig hvad du tænker!!!

http://www.ing.dk/apps/pbcs.dll/artikke ... 042&Ref=AR

Har de ikke noget bedre at gøre fra Dansk side af at anklage TÜV for svindel og lave en skræmme kampanie for chip-tuning. Hvor dumme tror de at vi er? :evil: :evil:

v/h christian
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Jeg tror ikke de mener at vi er dumme, men det er en naturlig forlængelse af deres hårdere regler om eftermontering af turbo.
Jeg syntes personligt at de bruger en masse af deres kostbare tid på at jagte maks 5 % af bilejerne der har en interesse i at tune/ gører deres motorer mere effektive, istedet for at gører en indsats over for hr og fru jensen der sender deres bil på værksted en gang hvert andet år hvor den er blevet kaldt til syn. Eller når den ikke kan starte/bremse.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#3 Indlæg af Havneren »

Det som TÜV i Tyskland jo så åbenbart gør, i følge teksten, er jo møghamrende ulovligt. Tror de mon selv på det?
I Tyskland gælder EU-deriktiverne på lige fod som i DK. Hvid chip-tuning PER DEFINATION er ULOVLIGT i følge EU... Hvordan kan en så stor instands som TÜV så GODKENDE et DIREKTE ulovligt produkt som en chip jo så måtte være.

Hvor dumme tror de vi er... Har de ikke noget bedre at foretage sig end at prøve på at skræmme lovlydige bilister???

Kunne man ikke forestille sig at denne påstand jo burde give anledning til adskellige sagsanlæg mod TÜV for at godkende og der med sige god for et DIREKTE ULOVLIG produkt. Sådan en sag har jeg til dato endnu ikke hørt om og på trods af et så aktuelt emne.

Denne artikkel er direkte SVINDEL!!!!!

v/h christian
Brugeravatar
bmwmanden
Medlem
Indlæg: 208
Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Geografisk sted: Vejle

#4 Indlæg af bmwmanden »

Så længe der kun bliver lavet lov mod chiptunig af dieselbiler så er d ok med mig hehe. Hader diesel biler! :x
BMW ---> Best Motor in the World!
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#5 Indlæg af Transitfar »

bmwmanden skrev:Så længe der kun bliver lavet lov mod chiptunig af dieselbiler så er d ok med mig hehe. Hader diesel biler! :x

Tja, diesel er jo fremtiden.... :wink:
@ Hævneren: Slap nu lidt af, artiklerne i ingeniørernes loge-blad er både indspiste og overteoretiske.
Prøv at gå ind på deres "bil-side" :lol: og se, hvilke problemer de kæmper med... :lol: :lol:
Derudover har Ib inde fra færdselsstyrelsen to problemer:
a) Han HADER dieselbiler.....
b) Han ved ikke hvilket ben han skal stå på nu, hvor dieselbilerne har overhalet benzinerne indenom mht. effektivitet, renlighed, kørekomfort, økonomi, osv.....
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Gæst

#6 Indlæg af Gæst »

Hvorfor er det lige i tror at det her kun handler om diesler? kan i ikke tænke længere?
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#7 Indlæg af Havneren »

Ja... Det handler ikke bare om en chip i en diesel bil.

"Selv om chiptuningsboksen er godkendt af for eksempel den tyske kontrolinstans, TÜV, er det ifølge Ken Friis Hansen ingen garanti for, at boksen er lovlig. Snydebokse er nemlig forbudt ifølge EU-direktivet for luftforurening – også selv om grænseværdierne for luftforurening ikke overstiges."

Det der passer ganske enkelt ikke! Hvorfor skal man altid hører på sådan noget pis!

v/h christian
Franke

#8 Indlæg af Franke »

Der gælder de samme regler for benzin og diesel.
Hvis der er foretaget konstruktive ændringer skal det dokumenteres at bilen stadig overholder EU-normerne som da den var ny.
Det gælder fra et sted midt i 1984. Så rigtige mænd har en bil før 1984 :wink:
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#9 Indlæg af Havneren »

RIGTIGE mænd har en SYNET OG GODKENDT bil fra EFTER 1-4/84 MED eftermonteret turbo... :twisted:

Selvfølgelig gælder de samme regler og EU-derektiverne skal overholdes...

Men hvis du læste artiklen, påstår de at selv om den er TÜV godkendt med godkendt emmisionstest... Så er det stadig ulovligt. Det er bare en lodret løgn!

v/h christian
Gæst

#10 Indlæg af Gæst »

RIGTIGE mænd har en SYNET OG GODKENDT bil fra EFTER 1-4/84 MED eftermonteret turbo... :oops: :oops: ja hvis de ikke laver rust :D :D

rigtige mænd syner vr6 med turbo, uden TUV und alles-første gang, anden gang-hver gang :) :)
de syner næsten sig selv ik mester :twisted:
Besvar