Side 1 af 1
150 kh i escort
: 06 mar 2004, 19:42
af Rych
Nogle der ved hvordan jeg få ca 150 hk i min escort fra 94 1.8 105hk doch
mange takker..

: 06 mar 2004, 20:10
af Havneren
GAS! Alt andet er dyrt og bøvlet!
: 06 mar 2004, 20:45
af Gæst
men gas smadrer motoren, knaster gasspjæld chip bananmanifold
: 06 mar 2004, 20:46
af Gæst
men gas smadrer motoren, knaster gasspjæld chip bananmanifold
: 06 mar 2004, 21:46
af corrado vr6
Gas er som heroin...når man har prøvet det engang, skal man prøve igen.. men et skud forkert, så er du færdig...

: 07 mar 2004, 00:36
af hYe
rs 2000 motor.... den har standard 150hk.... men så skal du sikkert betale afgift...

.... fuck stanten og dens afgift regulering...
: 07 mar 2004, 04:56
af corrado vr6
Xr3ién er lavet med 130hk.. så mon ikke du kan bruge nogle dele fra den...
Ellers Bananmanifold , portet topstykke, skarbe knaster(muligvis dem fra Xr3i eller RS 2000), 2,0 spjældhus,Sprøjt fra xr3i(hvis det ikke er det samme), chip/justeret... størrere udstødning.. 2"-",25"
Toppen kan du godt lave selv, hvis du er lidt fix på fingerene..
Lad være med at lave kanalernme størrere, bare slib dem så der ikke er støbe kanter og lign.. ved ventilsædet kan du godt slibe dem lidt størrere, så de passer til hullet i V-sædet.. og ved manifolden skal du slibe kanalerne, så de passer 100% til manifolden.. puds også manifolden ,så langt du kan komme ind.. Ventilstyrne kan du måske .. godt fjerne.. mener de mindst ska være 4 cm , og gå mindst halvejs på ventilen..
Udstødningkanalerne er det samme, men ta ikke så meget af styrene, hvis du tar noget.. og når du passer kanalerne til udst.manifolden, skal hullet i manifolden være 2mm størrere i diameter..
Du kan også få en prof, til det.. Det er Bedre, men dyere... og det er da sjovest at selv have lave det..
Men ellers Poul heichendorff eller KH(mener jeg han hedder) fra åbenrå cylinderservice... eller Bruno hansen på fyn(Ford Trold mand)
Knasterne kan du få fra Piper eller Kent... De koster lidt..
Du kan også få den slebbet hos vestspeed til 1000kr pr stk..
Resten skal du nok købe nyt hvis Mørke autogenbrug; bruno eller en eller anden, ikke har det brugt..
: 07 mar 2004, 12:01
af nmb1022
Corrado> Præcis heroin!!

Men der er jo mange måder at sikre sig mod "det forkerte skud". HenrikGM lavede f.eks en ekstra sikkerhed til mit system og det kommer snart i handlen. Tror snart at mit system er 100% idiot sikkert, mangler bare en hængelås på foggeren så jeg ikke kan skifte dysse....ved en fejl

: 07 mar 2004, 16:24
af morten
hvordan mener du med at dit system er gjort sikkert.... for det kunne jeg godt selv tænke mig????
: 07 mar 2004, 21:11
af nmb1022
Benzintryksmåler, flasketryksmåler, benztryks cut (kyllingeknap), blandingsmåler og rpm controller. Urene er et must bare får at kontrolere det hele virker perfekt. Kyllingeknappen sørger for at slukke for gassen hvis benzintrykket bliver for lavt. Blandings måleren er rar at have da den kan indikere blandingen og Rpm controleren sørger for at gassen slukker 300rpm før rpm begrænseren ved f.eks et misset gearskifte (slukker også ved for lav rpm)