150 kh i escort

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Rych

150 kh i escort

#1 Indlæg af Rych »

Nogle der ved hvordan jeg få ca 150 hk i min escort fra 94 1.8 105hk doch

mange takker.. :lol:
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#2 Indlæg af Havneren »

GAS! Alt andet er dyrt og bøvlet!
Gæst

#3 Indlæg af Gæst »

men gas smadrer motoren, knaster gasspjæld chip bananmanifold
Gæst

#4 Indlæg af Gæst »

men gas smadrer motoren, knaster gasspjæld chip bananmanifold
corrado vr6
Senior Medlem
Indlæg: 492
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Midtjylland mellem Viborg og Silkeborg
Kontakt:

#5 Indlæg af corrado vr6 »

Gas er som heroin...når man har prøvet det engang, skal man prøve igen.. men et skud forkert, så er du færdig... :D :shock:
Mvh Jesper
Jb coolers
Tlf: 60743564

!!! Ny Msn adresse!!!


Jeg kan lave alt i rustfri og aluminium til fornuftige priser.. bla. intercoolere i næsten alle størrelser
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

#6 Indlæg af hYe »

rs 2000 motor.... den har standard 150hk.... men så skal du sikkert betale afgift... :(.... fuck stanten og dens afgift regulering...
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
corrado vr6
Senior Medlem
Indlæg: 492
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Midtjylland mellem Viborg og Silkeborg
Kontakt:

#7 Indlæg af corrado vr6 »

Xr3ién er lavet med 130hk.. så mon ikke du kan bruge nogle dele fra den...
Ellers Bananmanifold , portet topstykke, skarbe knaster(muligvis dem fra Xr3i eller RS 2000), 2,0 spjældhus,Sprøjt fra xr3i(hvis det ikke er det samme), chip/justeret... størrere udstødning.. 2"-",25"

Toppen kan du godt lave selv, hvis du er lidt fix på fingerene..
Lad være med at lave kanalernme størrere, bare slib dem så der ikke er støbe kanter og lign.. ved ventilsædet kan du godt slibe dem lidt størrere, så de passer til hullet i V-sædet.. og ved manifolden skal du slibe kanalerne, så de passer 100% til manifolden.. puds også manifolden ,så langt du kan komme ind.. Ventilstyrne kan du måske .. godt fjerne.. mener de mindst ska være 4 cm , og gå mindst halvejs på ventilen..
Udstødningkanalerne er det samme, men ta ikke så meget af styrene, hvis du tar noget.. og når du passer kanalerne til udst.manifolden, skal hullet i manifolden være 2mm størrere i diameter..

Du kan også få en prof, til det.. Det er Bedre, men dyere... og det er da sjovest at selv have lave det..
Men ellers Poul heichendorff eller KH(mener jeg han hedder) fra åbenrå cylinderservice... eller Bruno hansen på fyn(Ford Trold mand)

Knasterne kan du få fra Piper eller Kent... De koster lidt..
Du kan også få den slebbet hos vestspeed til 1000kr pr stk..

Resten skal du nok købe nyt hvis Mørke autogenbrug; bruno eller en eller anden, ikke har det brugt..
Mvh Jesper
Jb coolers
Tlf: 60743564

!!! Ny Msn adresse!!!


Jeg kan lave alt i rustfri og aluminium til fornuftige priser.. bla. intercoolere i næsten alle størrelser
Brugeravatar
nmb1022
Mester Medlem
Indlæg: 704
Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
Geografisk sted: Jyllinge

#8 Indlæg af nmb1022 »

Corrado> Præcis heroin!! :lol: Men der er jo mange måder at sikre sig mod "det forkerte skud". HenrikGM lavede f.eks en ekstra sikkerhed til mit system og det kommer snart i handlen. Tror snart at mit system er 100% idiot sikkert, mangler bare en hængelås på foggeren så jeg ikke kan skifte dysse....ved en fejl :wink:
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
morten

#9 Indlæg af morten »

hvordan mener du med at dit system er gjort sikkert.... for det kunne jeg godt selv tænke mig????
Brugeravatar
nmb1022
Mester Medlem
Indlæg: 704
Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
Geografisk sted: Jyllinge

#10 Indlæg af nmb1022 »

Benzintryksmåler, flasketryksmåler, benztryks cut (kyllingeknap), blandingsmåler og rpm controller. Urene er et must bare får at kontrolere det hele virker perfekt. Kyllingeknappen sørger for at slukke for gassen hvis benzintrykket bliver for lavt. Blandings måleren er rar at have da den kan indikere blandingen og Rpm controleren sørger for at gassen slukker 300rpm før rpm begrænseren ved f.eks et misset gearskifte (slukker også ved for lav rpm)
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
Besvar