spørsmål ang placering af luftmængdemåler??

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
xman

spørsmål ang placering af luftmængdemåler??

#1 Indlæg af xman »

Jeg har en BMW 318i Turbo hvor min luftmængde sidder på indsugningssiden (før Turboen). spørgmålet er så om der skal laves nogle ændringer hvis jeg flytter den ind på tryksiden (efter Turboen)?? og evt om der er noget at hente??

jeg kunne forstille mig den vil regulere mere nøjagtig.
HellRaizher
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 12 jan 2004, 18:06
Geografisk sted: Sjælland.

#2 Indlæg af HellRaizher »

Det er en meget dårlig ide...
Specielt hvis det er en med spjæld (flap) i, så vil den regulere forkert.
Den er designet til vacum skal du huske...
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#3 Indlæg af Morten VJ »

Det tror jeg ikke at den vil gøre.
med mindre du har en lækage i mellem lmm og turbo.
Hvis vi taler gammeldags med klap en mængdemålet skal denne sidde før turboen.
Hvis det er en nyere type der måler massen kan den flyttes til før gasspjældet, men dette vil kræve en ændring i software i ecuen.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
xman

Bilen er en E36 fra 91

#4 Indlæg af xman »

det største problem var sådan set at den ikke kan gå i tomgang når jeg har dobbel stempel BOV med fri udblæsning på. Der er ingen problemer med en recirck?
HellRaizher
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 12 jan 2004, 18:06
Geografisk sted: Sjælland.

#5 Indlæg af HellRaizher »

Det lyder som om den trækker falsk luft gennem BOV'en.
Har du prøvet at stramme fjederen?
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#6 Indlæg af Morten VJ »

3 hurtige forslag til afhjælpning af den dårlige tomgang.
Den værste løsning først
1 anskaf en bov der kan justeres og lev med den foringed virkning, men få den "fede lyd"
2 Gå tilbage til den recirkulerende type og få fuldt udbytte af funktionen, men dejlig lydløs
3 Anskaf etn motorstyring med en mapsensor og få "lyden", og funtionen

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
xman

hvor meget kan de justerbare justeres?

#7 Indlæg af xman »

Kan de justeres meget?
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#8 Indlæg af Morten VJ »

Ja de kan justeres således at de ikke er nogen luftlækage i tomgang, men har læst at dette kan give en occilerende aflednig af trykket.
Dvs istedet for et wossh, er det mere et pist-pist-pist, og dermed kan du selv gætte hvilken type der er bedst for din turbolader.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Xman

Lyden er nu greeeeattt!!!!!!

#9 Indlæg af Xman »

Det ender sgu nok med at jeg må købe en justbar BOV jeg er helt pjattet med lyden kan den der er på siden anbefales? 8)
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#10 Indlæg af Morten VJ »

Aner det ikke kører selv med en bosch org recikulenende venti fra en Porsche og er ved at blive træt af lyden efter konvertering til Megasquirt, men ikke funktionen.
Men en hvilken som helst justerbar bov burde kunne komme til at virke.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar