Turbo til en 1.4 motor...

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
JBO
Mester Medlem
Indlæg: 668
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Kontakt:

Turbo til en 1.4 motor...

#1 Indlæg af JBO »

Hvilke turbo skal jeg gå efter hvis jeg have over 200 hk i min lille uno turbo???
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#2 Indlæg af Yugo Turbo »

en t 25 eller t3 burde ku sparke gang i sagerne... men der vil være mere turbolag... overvejer selv en større turbo, men har ikke helt fundet ud af hvilken endnu... men uno turbo kan efter sigende ikke over 1,3 bar ÆGTE tryk...
Brap brap brap...
Billede
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#3 Indlæg af John Sahl »

Hejsa drenge, i skal nok kigge på en Garrett TB2504 for at få den rette løsning til projektet..

Men husk alle de andre ting der kræves. For at nævne lidt som jeg ville bruge i sådan et projekt:

Større intercooler
MegaSquirt
Garrett TB2504
benzintryksregulator
større benzinpumpe
større indsprøjtningsdyser
gerne en bananmanifold
større udstødning
kraftigere toppakning
kraftigere kobling
kraftigere bremsesystem

Jeg har sikkert glemt en masse forskelligt ;-)
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#4 Indlæg af John Sahl »

John Sahl skrev:Jeg har sikkert glemt en masse forskelligt ;-)


Man bør nok få sig en bedre knast også, og måske endda få flowet topstykket, men der efter er der vist også fri bane ;-)
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Brugeravatar
bmwmanden
Medlem
Indlæg: 208
Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Geografisk sted: Vejle

#5 Indlæg af bmwmanden »

Hej

Vil mene at man ikke behøver at røre toppen endnu, men en bananmanifold får du jo ikke brug for hvis du skal have turbo på :) Ellers lyder det som et fornuftigt projekt
BMW ---> Best Motor in the World!
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#6 Indlæg af lqs »

det er ellers det rigtig mange virkelig højtydende turbomotorer kører med! MVH. søren
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#7 Indlæg af John Sahl »

bmwmanden skrev:Vil mene at man ikke behøver at røre toppen endnu, men en bananmanifold får du jo ikke brug for hvis du skal have turbo på :) Ellers lyder det som et fornuftigt projekt


Jeg hører da gerne begrundelsen for at undvære bananmanifolden, specielt på den motor der er tale om her, der er manifolden nemlig lige i det mindste når man går efter mere power...

Toppen kan vi godt enes om ikke behøves i første omgang, men du ved, mer' vil ha' mer' ;-)
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Brugeravatar
brunochristensen
Mester Medlem
Indlæg: 528
Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland

#8 Indlæg af brunochristensen »

hvorfor ikke bare bygge en 1600 motor fra en tipo over i det er ikke så svært og jkeg er selv i gang med projektet.

og jeg tror at en T28 med kuglelejre ville passe godt til en 1400....

MVH Bruno
Golf 4 GTI
Brugeravatar
brunochristensen
Mester Medlem
Indlæg: 528
Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland

#9 Indlæg af brunochristensen »

hvorfor ikke bare bygge en 1600 motor fra en tipo over i det er ikke så svært og jkeg er selv i gang med projektet.

og jeg tror at en T28 med kuglelejre ville passe godt til en 1400....

MVH Bruno
Golf 4 GTI
Besvar