BMW 320i let tuning... et par spørgsmål...

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
amby
Junior Medlem
Indlæg: 80
Tilmeldt: 11 feb 2004, 10:31

BMW 320i let tuning... et par spørgsmål...

#1 Indlæg af amby »

Jeg bliver i næste uge den heldige ejere af en BMW320i årg.89.

Da min højer fod altid har været noget tungere end den venstre har jeg self. gået og spekuleret i hvordan jeg får flest HK ud af den ved meget billige penge..
Min bror mener jeg bare skal sætte en lille turbo på den og køre med et ledetryg på ca. 0,3 bar... Ved det ladetryg vil jeg vel få ca 30-35 HK ekstra. Turboen vil jeg prøve at finde meget billig i DBA.
Men jeg vil så høre jer om hvor meget der skal lave om på den og hvor meget vil det komme til at koste...

Ville det være bedre at gøre sådan i stedet...? Eller vil det blive dyrere..?
Skarp knast
Chip tuning
Tun uds.
banan manifold

Jeg er meget newbie så det er sikkert nogle ret dumme spørgsmål... Men hvis dem der gider hjælpe bare svare fornuftigt, så bliver jeg glad...!! :¨)

MVH
Anders Amby
Jan
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#2 Indlæg af Jan »

Sæt turbo på, det andet gør at du mister det sidste af det bundtræk den har.
Ellers spør på www.bmwe30.dk der er helt sikkert mange der har erfaring med tun af 320i.....
Brugeravatar
bmwmanden
Medlem
Indlæg: 208
Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Geografisk sted: Vejle

#3 Indlæg af bmwmanden »

Hej

Mit bedste råd er at få fat i en 325i motor. Den har jo standard 171 hk! Hvis du vil gøre lidt mere ud af det så kan du få fat i en 2.7 ETA motor. Den har dog kun ca 130 hk, men hvis du sætter en 325i top på så sker der noget, så vil den yde ca 185 hk. Det med turbo er jo altid sjovt, men det er hårdt for motoren. Hvis du vi sætte en skarpere knast i og få bananmanifold osv på så vil du få ca samme antal heste som 325 motoren, men du vil i alle tilfælde få en kanon lyd! Den summer dejligt sådan en rækkesekser :)
BMW ---> Best Motor in the World!
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#4 Indlæg af Havneren »

Hvis du skifter motor kan du afhængig af de forskellige forhold resikerer at skulle betale afgift af det... Men ellers var det som sådan det billigste og nemmeste og giver et garanteret ok resultat!

Hvad regner du for at være billigt?

Turbo tuningen kommer til at koste dig mellem 8000 og 20000 hvis du laver det hele selv og sparer og afhængig af om det skal kunne bruges til noget eller bare sidde der og se smart ud med blå scilikoneslanger.

Det andet du nævner koster jo i laget af 10000 også...

v/h christian
Gæst

#5 Indlæg af Gæst »

Du kan ikke få samme hk ud af en 2,0, som en 2,5. Ved at sætte anden knast og banan på.......enten turbo, eller en større motor vil være det bedste...
Besvar