Fra 2,0 16v til 2,0 16v turbo

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Henrik L

Fra 2,0 16v til 2,0 16v turbo

#1 Indlæg af Henrik L »

Hej jeg går og overvejer at lægge en turbokværn i min kadett 16v.
Skulle der være nogle problemer i det, hvis man har motor,ledningsnet,udstødning og styrebox? Passer min gearkasse på turbomotoren?
Nogen som har erfaring med sådan et projekt?

På forhånd tak Henrik
Hald79
Senior Medlem
Indlæg: 278
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: midtjylland
Kontakt:

#2 Indlæg af Hald79 »

hejsa....

Hvis du regner med at anvende din standart F20 gearkasse skal du bruge svinghjulet samt trykfoden fra din alm. c20xe ér problemet er så bare at en standart kobling fra en alm 16vér ikke kan holde....... så du bliver nød til at købe en bedre og kraftiger kobling fra f.eks Sachs, OMP eller ligende..... den kobling jeg anvendet til mit kadett turbo projekt var en OMP sintermetal kobling som kunne klare 300 hk og ca 400 Nm :twisted: hvike burde være nok til en forholdsvis standart C20LET moter.....

MVH Jens Hald
Besvar