Jeg vil gerne vide hvor megettryk man kan lade, hvis man bibeholder standard kompressionen. Jeg mener at det ¨på min bil er omkring 1:10 eller er det 10:1 ?? Jeg ved godt at det nok ikke er meget tryk jeg så kan kører med, men det betyder intet.. Lidt er bedre end intet!
Anders Kolstrup lavede et godkendt turbosæt til Sierra DOHC der ladede med 0,5 bar. Der blev ikk ændret på stempler eller kompression (standard 10,3:1). Det fik motoren til at yde omkr. 170HK mod standard 120.
prøv at kigge her , denne sierra kører std komp forhold og lader 0,65bar og den anden lader max 0,45bar og igen std komp forhold, begge med kompressorer....
det skal lige siges at jeg arbejde der , og dette skal ikke tolkes som reklame , det fik jeg hug for sidste gang.... ville nok holde mig til max 0,6bar.
Fedt. Jeg havde tænkt mig omkring 0,4-0,5 Har hørt at det kan give GODT 200 Hk på min alfa Motor... he he men lad os nu se, jeg skal lige spare en masse penge sammen først
Nu skal i jo lige tænke på at kompressor og en turbolader er 2 forskellige ting Med kompressor kan man lade noget mere på grund af at udstødningsgassen har nemmere ved at komme ud , hvilket jo fører til mindre varme i forbrændningskammeret. (Varme + høj Komp. = AV AV knalde banke hamre)