Side 1 af 1

Ombygning af Corrado G60 til 2,9 VR6

: 25 jan 2004, 13:43
af Daytona
Er der nogen der har nogle erfaringer med ovenstående? Altså med hensyn til syn og told & skat.

Så vidt jeg kan forstå burde det være lovligt og man kan få den synet med en VR6 motor i uden at skulle omregistre bilen.

: 26 jan 2004, 22:08
af Kristian T
Har 2 kammerater der køre rundt med den ombygning og der har ihverfalt ikke været nogle problemer med syn...

/Kristian T

Re: Ombygning af Corrado G60 til 2,9 VR6

: 27 jan 2004, 07:42
af 2fat2fly
Daytona skrev:Er der nogen der har nogle erfaringer med ovenstående? Altså med hensyn til syn og told & skat.

Så vidt jeg kan forstå burde det være lovligt og man kan få den synet med en VR6 motor i uden at skulle omregistre bilen.


Komtakt TP-tuning på fyn han har rodet i det ved jeg.

Ombygning

: 30 jan 2004, 11:14
af Daytona89
Men er de så bygget om til 2,8 eller 2,9. Corradoen er jo født med 2,9...

Et andet aspekt er også at Corradoen først kom til Danmark i 1992 med vr6 motor. Hvilket betyder at man nok ikke må sætte vr6'eren i en f.eks. 1989? Det er jo ikke sikkert den er typegodkendt til dette...

Mvh. Ole

: 30 jan 2004, 18:02
af Martin R
Hej

Nu er den G2 VR6 som en af de første, blevet godkendt med 2,9'eren, og 20% oven i 160hk gir 190hk, men prøv at høre tp tuning ad, du skal jo have ophæng og andre ting til ombygningen, og det har han jo prøvet..

Hilsen Martin R

: 31 jan 2004, 13:57
af Kristian T
Begge de 2 jeg kender er ombygget til 2.9, ved den ene for år tilbage er ombygget ovre ved Palms auto men det var så inden min kammerat købte den.
Den anden har han selv bygget om.

/Kristian T

: 31 jan 2004, 19:18
af Daytona
Kristian,

Ved du hvor meget din kammerat har bygget om på bilen? Har han flyttet styretøj og undervogn med over - eller har han beholdt den som 4-huls som den er født med?
Hvilken årgang er bilen?

Mvh. Ole

: 01 feb 2004, 16:29
af Kristian T
Det er en ´91 mener jeg...
De ting der skulle skiftes var selvfølgelig motor+gearkasse+forbro+ledningsnet i motorrum.
Derudover mener jeg han skiftede sikringsboks og instrument hus(speed+omdrejningstæller...
Han køre stadig med 4 huls og de gamle trækaksler.
Nå ja og motorhjelmen skulle også skiftes da VR6´eren er højere...

/Kristian T