Hej Gutter,
Jeg har en Peugeot 405 mi16 2.0 fra 93..
Den skal have monteret spjældhuse, men så er der lige lidt spørgsmål:
Kan de tilsluttes den originale motorstyring, eller skal jeg have en ny? Hvad med benzinpumpen, kan den føde dem?
Er 2 x 48mm nok til min bil? Den har 160 hk nu...
Greetings!
hvordan tilslutter jeg spjældhuse?
Redaktør: Moderatorer
- nmb1022
- Mester Medlem
- Indlæg: 704
- Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
- Geografisk sted: Jyllinge
Spjæld virker som en lidt dårlig ide lige nu!! Du skriver den har 160, hvilket betyder at der nok ikke er skarpere knaster i. Spjældhuse funger først rigtig ved nogen rigtig skarpe knaster. Virker også uden, men så ville det være billigere at smide knasterne i først og så porte toppen, SÅÅÅ kan vibegynde at snakke om spjæld
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
-
LionTamer
- Senior Medlem
- Indlæg: 387
- Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
- Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
NMB1022 skrev:Spjæld virker som en lidt dårlig ide lige nu!! Du skriver den har 160, hvilket betyder at der nok ikke er skarpere knaster i. Spjældhuse funger først rigtig ved nogen rigtig skarpe knaster. Virker også uden, men så ville det være billigere at smide knasterne i først og så porte toppen, SÅÅÅ kan vibegynde at snakke om spjæld
Men jeg kan godt få det til at køre sammen med den originale motorstyring, uden de vilde ændringer? Det er måske bare alt sammen justering på spjældhusene?
Ellers takker jeg for svarene...
- nmb1022
- Mester Medlem
- Indlæg: 704
- Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
- Geografisk sted: Jyllinge
Du kan sikkert godt få det til at køre, men det bliver meget svært/dårligt. Du er NØD til at investere i en programmerbar motorstyringfor at få det til at virke optimalt. Måske kan megasquirt bruges (snak med HenrikGM)
Har en kammi der havde 245hk på hans 2.2 (diselkrumtap + opboring)mi16. Med ca 300gr knaster, portet top/manifold, longmann udstødningsmanifold og 3" rustfri udstødning. Han brugte Euro1 motorstyring
Har en kammi der havde 245hk på hans 2.2 (diselkrumtap + opboring)mi16. Med ca 300gr knaster, portet top/manifold, longmann udstødningsmanifold og 3" rustfri udstødning. Han brugte Euro1 motorstyring
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
-
LionTamer
- Senior Medlem
- Indlæg: 387
- Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
- Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
NMB1022 skrev:Du kan sikkert godt få det til at køre, men det bliver meget svært/dårligt. Du er NØD til at investere i en programmerbar motorstyringfor at få det til at virke optimalt. Måske kan megasquirt bruges (snak med HenrikGM)
Har en kammi der havde 245hk på hans 2.2 (diselkrumtap + opboring)mi16. Med ca 300gr knaster, portet top/manifold, longmann udstødningsmanifold og 3" rustfri udstødning. Han brugte Euro1 motorstyring
Jeg er en hat til sådan noget med motorstyring... hvormeget løber det op i for en nogenlunde motorstyring + opsætning? Kan man så ændre den igen, hvis kværnen engang skal bores op til 2.4?
-
Hald79
- Senior Medlem
- Indlæg: 278
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: midtjylland
- Kontakt:
Hvis du vil anvende megasquirt eller et andet programerbar anlæg kan alle dataerne uden problemer ændres det eneste det kræver er en pcér......
Hvordan er det lige med tændingen på såden en Pug..... er den skille ud af det org ledningsnet eller hva? det må der da være nogle pug freaks herinde der køre med eftermonterede karburator eller ligende der ved?
MVH Jens Hald
Hvordan er det lige med tændingen på såden en Pug..... er den skille ud af det org ledningsnet eller hva? det må der da være nogle pug freaks herinde der køre med eftermonterede karburator eller ligende der ved?
MVH Jens Hald
- nmb1022
- Mester Medlem
- Indlæg: 704
- Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
- Geografisk sted: Jyllinge