Topstykke
Redaktør: Moderatorer
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
-
Gæst
-
Danny Salling
- Mester Medlem
- Indlæg: 931
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
1,6 16v cvh?????
Ganske vist har jeg ikke været helt på dupperne de sidste par måneder, men her har jeg da vist seriøst misset noget?????
Dog, jeg har en fornemmelse af hvad du tror du mener, og i så fald har jeg måske et par links....
.
Ganske vist har jeg ikke været helt på dupperne de sidste par måneder, men her har jeg da vist seriøst misset noget?????
Dog, jeg har en fornemmelse af hvad du tror du mener, og i så fald har jeg måske et par links....
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
- Ole..
- Senior Medlem
- Indlæg: 482
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
- Geografisk sted: Nordvestjylland
16v?!?
Mon ikke det er en CVH/Zetec konversion du tænker på?
http://www.jimhearne.co.uk/zvh.htm
Og lige en mere http://www.zetec-turbo.co.uk/
Mon ikke det er en CVH/Zetec konversion du tænker på?
http://www.jimhearne.co.uk/zvh.htm
Og lige en mere http://www.zetec-turbo.co.uk/
-
Danny Salling
- Mester Medlem
- Indlæg: 931
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
-
Gæst
Danny Salling skrev:Der kom i 91´(tror jeg nok) nogle 1,6 16 med 105 hk. efter dem kom de så med en anden motor og kun 90 hk. Det er toppen fra den med de 105 hk. jeg mener, det er nemlig en CVH motor, de andre er rigtig nok Zetec.
105 hestes motoren er også en 8V CVH.
ALLE CVH topstykker er 8 ventilede!
-
Danny Salling
- Mester Medlem
- Indlæg: 931
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
OK, toede godt nok at 105 hestes udgaven af mk.5 var en 16v, men nu har jeg da lært noget nyt
For så lige at spørge til den motoren på den der 105 hestes escort der, er det en xr3i motor med efi sprøjt som er lettere tunet der sidder i den eller hvordan? Gruden til at jeg er lidt nysgerig på det åunkt er at en xr3i mk.4 med efi sprøjt har omkring 93 heste, så hvad har de så lavet/ændret ved den 105 hestes mk.5 motor for at få de extra 12 heste??
For så lige at spørge til den motoren på den der 105 hestes escort der, er det en xr3i motor med efi sprøjt som er lettere tunet der sidder i den eller hvordan? Gruden til at jeg er lidt nysgerig på det åunkt er at en xr3i mk.4 med efi sprøjt har omkring 93 heste, så hvad har de så lavet/ændret ved den 105 hestes mk.5 motor for at få de extra 12 heste??