Topstykke

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Gæst

Topstykke

#1 Indlæg af Gæst »

Hej ville bare lige høre om man får noget ud af at sætte et topstykke fra en 1,6 16v på en 1.6 8 v ??
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#2 Indlæg af Havneren »

JA! effekt og muligvis en bøde...
Gæst

#3 Indlæg af Gæst »

Helt klart bøde +afgift :D
Gæst

#4 Indlæg af Gæst »

det kan også give en død motor for der er ik udfræsninger i stemplerne til et 16v topstyk på en 8v motor så det er ik "bare" og flytte det over stempler skal flyttes og måske fræses lidt i cyl. vægen for at de kan være der.
Danny Salling
Mester Medlem
Indlæg: 931
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

#5 Indlæg af Danny Salling »

Gælder det også for en Escort det der med at der skal laves en del om?
Nu tænker jeg så på mk.4 1,6 RST og så tage toppen fra en 1,6 16v CVH. Kan det lade sig gøre uden at skulle lave alt muligt om, og hvad ville man evt. kunne hente i effekt?
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#6 Indlæg af Transitfar »

1,6 16v cvh?????

Ganske vist har jeg ikke været helt på dupperne de sidste par måneder, men her har jeg da vist seriøst misset noget?????

Dog, jeg har en fornemmelse af hvad du tror du mener, og i så fald har jeg måske et par links.... :wink: .
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Brugeravatar
Ole..
Senior Medlem
Indlæg: 482
Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
Geografisk sted: Nordvestjylland

#7 Indlæg af Ole.. »

16v?!?

Mon ikke det er en CVH/Zetec konversion du tænker på?

http://www.jimhearne.co.uk/zvh.htm


Og lige en mere http://www.zetec-turbo.co.uk/
Danny Salling
Mester Medlem
Indlæg: 931
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

#8 Indlæg af Danny Salling »

Der kom i 91´(tror jeg nok) nogle 1,6 16 med 105 hk. efter dem kom de så med en anden motor og kun 90 hk. Det er toppen fra den med de 105 hk. jeg mener, det er nemlig en CVH motor, de andre er rigtig nok Zetec.
Gæst

#9 Indlæg af Gæst »

Danny Salling skrev:Der kom i 91´(tror jeg nok) nogle 1,6 16 med 105 hk. efter dem kom de så med en anden motor og kun 90 hk. Det er toppen fra den med de 105 hk. jeg mener, det er nemlig en CVH motor, de andre er rigtig nok Zetec.


105 hestes motoren er også en 8V CVH.
ALLE CVH topstykker er 8 ventilede!
Danny Salling
Mester Medlem
Indlæg: 931
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

#10 Indlæg af Danny Salling »

OK, toede godt nok at 105 hestes udgaven af mk.5 var en 16v, men nu har jeg da lært noget nyt :wink:
For så lige at spørge til den motoren på den der 105 hestes escort der, er det en xr3i motor med efi sprøjt som er lettere tunet der sidder i den eller hvordan? Gruden til at jeg er lidt nysgerig på det åunkt er at en xr3i mk.4 med efi sprøjt har omkring 93 heste, så hvad har de så lavet/ændret ved den 105 hestes mk.5 motor for at få de extra 12 heste??
Besvar