topstykke&portning

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
C.Sørensen
Senior Medlem
Indlæg: 379
Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

topstykke&portning

#1 Indlæg af C.Sørensen »

Hey alle sammen.

ja nu skal min dejlige golf 1ere i pit for lidt vinter tuning
det sidste jeg fik lavet var vand indsprøjtning og et flamme kit
(ild ud af udstødningen) :twisted: nu skal der flere heste til og så
tænket jeg kan man ikke porte et diesel topstykke det må sku da give lidt
jeg har nemlig tænkt mig at smide en ny top på svinet det gamle
er mærklig nok ikke revnet :shock: til jer som ikke ved det så er min bil
g1ere med 91 gtd makrel af SB tyben den gode med vandkølet turbo
min køre til daglig med 1,0bars ladetryk og når det går stærkt 1,5
den køre kanon mange benzin bil er blevet til grin :oops: HE HE
den har front mont intercooler oven på for kofangeren :shock:
den er selvfølgelig også skruet op og en 2.5" udst med udgang ved VB hjul
plus jeg også kan juster lade tryk og pumpe tryk fra kabinen
jeg tænket kan gør noget ved knasten med henblik på udskiftning ????
jeg ved man kan få nogle racer dyser med de koster 5 kilo
ER der mere jeg kan gøre??????
PS. jeg har hørt om special indsugninger men.......
MVH C.Sørensen
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD
Brugeravatar
Johnny and
Medlem
Indlæg: 132
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#2 Indlæg af Johnny and »

En spændende diesel du har der. Den trækker sikkert som en Nordbakker.
Du kan jo evt. tænke på at få en opgraderet turbo monteret på den, evt. sammen med en opgraderet udstd. manifold

Mvh Johnny and
SpydeII

#3 Indlæg af SpydeII »

Hvor har du fået det flamme kit fra???
Brugeravatar
C.Sørensen
Senior Medlem
Indlæg: 379
Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

flamme kit

#4 Indlæg af C.Sørensen »

det har jeg skam selv lavet pisse nemt.
jeg har brugt et stk 2,5" rustfast rør der på
har jeg monteret en koldstarts dyse fra en ford xr3i oven på
røret lagt skrå ned så den pejer bag ud (kun nødvendig på diesel biler
da udstødnings gasserne (røgen) ikke kan antændes der for en benzin dyse). i siden af røret har jeg monteret et tændrør som antænder benzinen bagved benzin dysen har jeg lavet 3 huler ø8mm til luft ellers kommer der ikke en ordenlig flamme
inde i bilen har sat en tændspole fra div mærker en sprinkler beholder med motor indeholdene benzin ca. 1L og så lidt lednings tingle tangle
det er lige ud af landevejen. husk et blink lys relæ så gnisten bliver ved med at springe igen og igen o.s.v
MVH C.Sørensen
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD
Brugeravatar
xxblade
Mester Medlem
Indlæg: 747
Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Geografisk sted: Jylland

#5 Indlæg af xxblade »

synes jeg har hørt noget om at man kan bruge en knast fra en benzin.....
Portet top giver nok ikke så meget på en turbo motor uden at du får nogle størrere ventiler på.
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU
Brugeravatar
C.Sørensen
Senior Medlem
Indlæg: 379
Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

knast fra benzin !!!!!!

#6 Indlæg af C.Sørensen »

Det lyder sku spændene men
hvem kunne det tænkes som ved noget om dette.
jeg ville syntes at en diesel knast skulle være rimligt
skarp jeg ved sku ikke det præsise tal
HVEM VED NOGET...
MVH C.Sørensen
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD
Carsten 205 GTI 1,9 T
Mester Medlem
Indlæg: 529
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Them
Kontakt:

Re: knast fra benzin !!!!!!

#7 Indlæg af Carsten 205 GTI 1,9 T »

C.Sørensen skrev:Det lyder sku spændene men
hvem kunne det tænkes som ved noget om dette.
jeg ville syntes at en diesel knast skulle være rimligt
skarp jeg ved sku ikke det præsise tal
HVEM VED NOGET...
MVH C.Sørensen


Det er muligt den skal være skarp. Men den du skal sørge for at den har lille overlap, det er mest optimalt på en turbomaskine! Kontakt evt lars lübker, han kører med en special-knast i hans 206 hdi.. Du kan finde en mail adresse herinde www.ls-diesel.dk
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#8 Indlæg af Yugo Turbo »

hvorfor skulle det ikke hjælpe med portet top uden større ventiler? hvis man fjerner ventilstyret så kan man uden lommeregner finde ud af at der er mere plads til trykket. naturligvis ville det hjælpe mere hvis man OGSÅ skifter ventiler... men alt hjælper.
Brap brap brap...
Billede
Brugeravatar
xxblade
Mester Medlem
Indlæg: 747
Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Geografisk sted: Jylland

#9 Indlæg af xxblade »

Yugo Turbo skrev:hvorfor skulle det ikke hjælpe med portet top uden større ventiler? hvis man fjerner ventilstyret så kan man uden lommeregner finde ud af at der er mere plads til trykket. naturligvis ville det hjælpe mere hvis man OGSÅ skifter ventiler... men alt hjælper.


Ja det giver sikkert 1-3hk men er efter min mening ikke besværet værd.

Mere plads til trykket ?? forklar lige det nærmere ??
Det er jo ventilstørrelsen/hullet ind i forbrændingskammeret der bestemmer hvor stor din fyldning bliver.
I en sugemotor porter man får at få størrere flow, men i en turbo er det ikke interesant da der bliver "skubbet" på !!
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#10 Indlæg af Yugo Turbo »

så må det jo lige være op til dig at forklare alle dem der porter deres top på en turbobil at det er forgæves... skidt med det. du har ikke helt ret. ALT der sidder i vejen for trykket vil virke som en bremse for flowet også selvom du skubber bagpå. der er jo flere fordele i at porte toppen.
man porter så ind udstødningen bliver større og der bliver et bedre flow, idet ligger at man også porter top og manifoldene sammen så de passer sammen... har en kammerat der portede hans top på en cossie og der var der op til 2mm forskel på centreringen af ind og udstødnings manifoldet i forhold til toppen. der må du jo gi mig ret i at hvis der stikker en kant på op til 2mm ind foran trykket så vil det gi en modstand i flowet ligesom ventilstyr og ru overflader i toppen gør. rigtigt at ventilen bestemmer endeligt hvor meget der kommer ind, men vejen til ventilen skal være så ubesværet som overhovedet muligt for at opnå den potentielle maximale fyldning tryk eller ej. fordelen er bare ikke helt så stor når der er tryk på som uden 8)
Brap brap brap...
Billede
Besvar