Golf 2 Turbo diesel

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Vettergren.

Golf 2 Turbo diesel

#1 Indlæg af Vettergren. »

Hej..
Er der nogen her der kender til K24 Turboen på en 88 Golf GTD

Når jeg kører lader bilen med 0,7 bar.. men falder brat til 0,2 bar..

Der sidder en sikkerheds ventil på indsuningsmanifoldet..
Når den blændes af stiger turbotrykket til 1,2 bar..

Wastegaten ligner en Seperat men den er stadig indbygget i selve turboen..

Er det en der er nem og billig at skifte.. eller kan man få noget rep sæt til den..?
Brugeravatar
xxblade
Mester Medlem
Indlæg: 747
Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Geografisk sted: Jylland

#2 Indlæg af xxblade »

Er du sikker på at det ikke er slangen fra wastegaten der er kaput, hvis der er hul/revne på den så vil trykket stige !!

På samme måde hæver man jo trykket på sådan en, men 1.2 er nok lige i overkanten hvis du gerne vil beholde din motor.
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU
Vettergren.

#3 Indlæg af Vettergren. »

Problemet er desværre nok ikke der.. :?
Forbindelsen fra Kompressorhuset til wastegaten er et fast rør med banjobolte..
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#4 Indlæg af Wildert »

Du har vel selv givet svaret - hvis du blænder overtryksventilen, så ryger den op på 1.2 bar - så er det jo fordi overtryksventilen pludselig åbner. Mener at den åbner ved 0.9 bar på GTD'eren - prop den af, og juster din wastegate, eller find ud af at stramme den lidt - og juster så din wastegate.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Besvar