Max ladetryk på vw passat 1.8 T

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
M!

Max ladetryk på vw passat 1.8 T

#1 Indlæg af M! »

Er der nogen der kan fortælle mig max ladetryk på en passat 1.8 T fra 99. Har monteret en bokstun og ventil. Problemet er bare at dytten går på nødprogram og brokker sig over for højt ladetryk. Jeg kan ikke helt finde ud af, hvor højt trykket må blive inden den "slår fra". Så jeg har lidt svært ved at lave en optimering af tryk i forhold til tilførelse af brændstof.

Hvilken ventil er det I snakker om når I mener en bleed-ventil. Er det en der kan betjenes fra kabinen eller? Og hvor kan jeg købe sådan en og hvad er prisen?

En masse spørgsmål. Håber I kan hjælpe :)
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#2 Indlæg af Yugo Turbo »

ladetryksventilen kan købes her på powerpage og det virker fint, jeg har en... og det er rimelig billigt i forhold til det sjov der ligger i det...
Brap brap brap...
Billede
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#3 Indlæg af 2fat2fly »

Du kommer nok ikke videre før du har monteret en Chip der tillader et højere ladetryk.
Dit ladetryk er elektronisk reguleret så derfor kan du ikke bare bruge såden en ventil eller hæve trykket på anden måde uden at den melder fejl.
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#4 Indlæg af Yugo Turbo »

latterlig computer, det er da ikke en fejl... :lol: :lol:
Brap brap brap...
Billede
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#5 Indlæg af Havneren »

Nemlig... Boksen vil registrer et for højt tryk og prøve at regulerer den ned ved at stoppe impulserne til din elektroniske ladetryksstyring. Den vil her efter registrer at det ikke havde nogen eller nok effekt og vil tro at der ligge en fejl i systemet, hvilket der jo faktisk også gør når du punkterer en slange...

v/h christian
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#6 Indlæg af lqs »

boksen er det den der styrrer CO2? troede ikke en GOLF som din måtte have mere end 108hk! hvad vil du gøre når du skal til syn????
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#7 Indlæg af Havneren »

Du tænker på CO søren... Ikke CO2. CO2 kan dårligt blive for høj. Du lærer det nok en dag min ven.

v/h christian
Besvar