Ventil lomme i stempel
Redaktør: Moderatorer
-
Gæst
Ventil lomme i stempel
Jeg skal til at have fræst dybere ventillommer i mine stempler og vil gerne høre hvad I mener er min. gudstykkelse må være i stemplet???
håber på et hurtigt svar!
håber på et hurtigt svar!
- xxblade
- Mester Medlem
- Indlæg: 747
- Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
- Geografisk sted: Jylland
-
Gæst
- xxblade
- Mester Medlem
- Indlæg: 747
- Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
- Geografisk sted: Jylland
se det var jo en helt anden snak....
Min genbo har lavet samme motor i hans e30 og jeg ved at han lavede ret dybe huller fordi han også havde en anden knast med størrere løftehøjde.
Men hvis du kan vente kan jeg spørge ham om hvor meget har "gravede" i hans stempler.
ved at måle på toppen må du jo kunne se hvor meget plads ventilen kræver og lave huller efter det. husk at tælle toppakningen med, men husk også på at der skal være plads til at plejlstangen strækker sig lidt, det har jeg prøvet at glemme i en V2 motorcykel motor og det kostede mere end en 2.7BMW undermotor
Mail mig lige en påmindelse så spørger jeg da lige min genbo.
kim2@olesen.tdcadsl.dk
Min genbo har lavet samme motor i hans e30 og jeg ved at han lavede ret dybe huller fordi han også havde en anden knast med størrere løftehøjde.
Men hvis du kan vente kan jeg spørge ham om hvor meget har "gravede" i hans stempler.
ved at måle på toppen må du jo kunne se hvor meget plads ventilen kræver og lave huller efter det. husk at tælle toppakningen med, men husk også på at der skal være plads til at plejlstangen strækker sig lidt, det har jeg prøvet at glemme i en V2 motorcykel motor og det kostede mere end en 2.7BMW undermotor
Mail mig lige en påmindelse så spørger jeg da lige min genbo.
kim2@olesen.tdcadsl.dk
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed
SLOW EYES WILL KILL YOU
SLOW EYES WILL KILL YOU
- xxblade
- Mester Medlem
- Indlæg: 747
- Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
- Geografisk sted: Jylland
- xxblade
- Mester Medlem
- Indlæg: 747
- Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
- Geografisk sted: Jylland
Hej B
Ang vippearme så kørte min ven med de org. og han kørte op til 7800rpm, han havde fået at vide at de let kunne holde så længe han var omhyggelig med at holde ventilerne justeret ok.
Han brugte Schrick 284 graders knast, 1.5mm af toppen, ventilstyr fjernet og lidt finpudsning af portene. Havde kun rettet blokken af under 1mm.
Lavet lommerne i ventilen 2.5mm dybere og det gav ingen problemer.
Standart indsugning/dyser/tænding
248hk/340nm målt ved Viborg auto teknik.
Det var ellers en hyggelig samtale, jeg må hellere kigge ned og se dyret en dag.
Prøv lige om du ikke kan få noget info om det 2300cc kit.
Kim
Ang vippearme så kørte min ven med de org. og han kørte op til 7800rpm, han havde fået at vide at de let kunne holde så længe han var omhyggelig med at holde ventilerne justeret ok.
Han brugte Schrick 284 graders knast, 1.5mm af toppen, ventilstyr fjernet og lidt finpudsning af portene. Havde kun rettet blokken af under 1mm.
Lavet lommerne i ventilen 2.5mm dybere og det gav ingen problemer.
Standart indsugning/dyser/tænding
248hk/340nm målt ved Viborg auto teknik.
Det var ellers en hyggelig samtale, jeg må hellere kigge ned og se dyret en dag.
Prøv lige om du ikke kan få noget info om det 2300cc kit.
Kim
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed
SLOW EYES WILL KILL YOU
SLOW EYES WILL KILL YOU
-
Gæst
- xxblade
- Mester Medlem
- Indlæg: 747
- Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
- Geografisk sted: Jylland
Anonymous skrev:jeg har fundet ud af hvem der skulle have den ligende så skal nok lige finde ud af det.
Hvor langt skal der min. være fra den øverste stempelring og til topen af stemel???
Det ved jeg sgu ikke, det eneste jeg har prøvet at dreje af var en kadett og der drejede vi 3 mm af stemplet og det skete der ikke noget med stmpelringen ved.
Hvor langt er der nu ??
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed
SLOW EYES WILL KILL YOU
SLOW EYES WILL KILL YOU
-
Gæst