Kompressor på en Pug 306 XS
Redaktør: Moderatorer
-
Martin Pedersen
Kompressor på en Pug 306 XS
Hey Folkens...
Jeg har en kammerat, der lige købt en 306 XS og jeg ville lige høre om den er egnet til at få smidt kompressor på? Hvor mange hk får den og hvad tryk kan den holde til at køre med?
Efter at have kigget i motorrummet finder man du af at manifolden er af plastik - nogle der har en fornuftig forklaring på det?
Jeg har en kammerat, der lige købt en 306 XS og jeg ville lige høre om den er egnet til at få smidt kompressor på? Hvor mange hk får den og hvad tryk kan den holde til at køre med?
Efter at have kigget i motorrummet finder man du af at manifolden er af plastik - nogle der har en fornuftig forklaring på det?
- Johnny and
- Medlem
- Indlæg: 132
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Hej
Det er da set før, men der er meget lidt plads.
Prøv at søge på "kompressor and 306" så kommer lars viggos projekt 306 XT kompressor frem.
Det mht. plastikindsugningsmanifold. Der er vel ikke nogen logisk forklaring på det end at det er billigere at lave end i støbt aluminium. Man kan med fordel montere indsugningsmanifolden fra en 306 GTI.
Mvh Johnny and
Det er da set før, men der er meget lidt plads.
Prøv at søge på "kompressor and 306" så kommer lars viggos projekt 306 XT kompressor frem.
Det mht. plastikindsugningsmanifold. Der er vel ikke nogen logisk forklaring på det end at det er billigere at lave end i støbt aluminium. Man kan med fordel montere indsugningsmanifolden fra en 306 GTI.
Mvh Johnny and
- Johnny and
- Medlem
- Indlæg: 132
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Hej
Det er da set før, men der er meget lidt plads.
Prøv at søge på "kompressor and 306" så kommer lars viggos projekt 306 XT kompressor frem.
Det mht. plastikindsugningsmanifold. Der er vel ikke nogen logisk forklaring på det end at det er billigere at lave end i støbt aluminium. Man kan med fordel montere indsugningsmanifolden fra en 306 GTI.
Mvh Johnny and
Det er da set før, men der er meget lidt plads.
Prøv at søge på "kompressor and 306" så kommer lars viggos projekt 306 XT kompressor frem.
Det mht. plastikindsugningsmanifold. Der er vel ikke nogen logisk forklaring på det end at det er billigere at lave end i støbt aluminium. Man kan med fordel montere indsugningsmanifolden fra en 306 GTI.
Mvh Johnny and
- Johnny and
- Medlem
- Indlæg: 132
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Hej
Det er da set før, men der er meget lidt plads.
Prøv at søge på "kompressor and 306" så kommer lars viggos projekt 306 XT kompressor frem.
Det mht. plastikindsugningsmanifold. Der er vel ikke nogen logisk forklaring på det end at det er billigere at lave end i støbt aluminium. Man kan med fordel montere indsugningsmanifolden fra en 306 GTI.
Mvh Johnny and
Det er da set før, men der er meget lidt plads.
Prøv at søge på "kompressor and 306" så kommer lars viggos projekt 306 XT kompressor frem.
Det mht. plastikindsugningsmanifold. Der er vel ikke nogen logisk forklaring på det end at det er billigere at lave end i støbt aluminium. Man kan med fordel montere indsugningsmanifolden fra en 306 GTI.
Mvh Johnny and
- Johnny and
- Medlem
- Indlæg: 132
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Hej
Det er da set før, men der er meget lidt plads.
Prøv at søge på "kompressor and 306" så kommer lars viggos projekt 306 XT kompressor frem.
Det mht. plastikindsugningsmanifold. Der er vel ikke nogen logisk forklaring på det end at det er billigere at lave end i støbt aluminium. Man kan med fordel montere indsugningsmanifolden fra en 306 GTI.
Mvh Johnny and
Det er da set før, men der er meget lidt plads.
Prøv at søge på "kompressor and 306" så kommer lars viggos projekt 306 XT kompressor frem.
Det mht. plastikindsugningsmanifold. Der er vel ikke nogen logisk forklaring på det end at det er billigere at lave end i støbt aluminium. Man kan med fordel montere indsugningsmanifolden fra en 306 GTI.
Mvh Johnny and
- Johnny and
- Medlem
- Indlæg: 132
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Hej
Det er da set før, men der er meget lidt plads.
Prøv at søge på "kompressor and 306" så kommer lars viggos projekt 306 XT kompressor frem.
Det mht. plastikindsugningsmanifold. Der er vel ikke nogen logisk forklaring på det end at det er billigere at lave end i støbt aluminium. Man kan med fordel montere indsugningsmanifolden fra en 306 GTI.
Mvh Johnny and
Det er da set før, men der er meget lidt plads.
Prøv at søge på "kompressor and 306" så kommer lars viggos projekt 306 XT kompressor frem.
Det mht. plastikindsugningsmanifold. Der er vel ikke nogen logisk forklaring på det end at det er billigere at lave end i støbt aluminium. Man kan med fordel montere indsugningsmanifolden fra en 306 GTI.
Mvh Johnny and
- Johnny and
- Medlem
- Indlæg: 132
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Hej
Det er da set før, men der er meget lidt plads.
Prøv at søge på "kompressor and 306" så kommer lars viggos projekt 306 XT kompressor frem.
Det mht. plastikindsugningsmanifold. Der er vel ikke nogen logisk forklaring på det end at det er billigere at lave end i støbt aluminium. Man kan med fordel montere indsugningsmanifolden fra en 306 GTI.
Mvh Johnny and
Det er da set før, men der er meget lidt plads.
Prøv at søge på "kompressor and 306" så kommer lars viggos projekt 306 XT kompressor frem.
Det mht. plastikindsugningsmanifold. Der er vel ikke nogen logisk forklaring på det end at det er billigere at lave end i støbt aluminium. Man kan med fordel montere indsugningsmanifolden fra en 306 GTI.
Mvh Johnny and
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
så så der kan kun være et manifold på...... og hvis der er andre der kigger med her så passer den også på en MI16 med spjældet og sådan så giver det lidt hyypper også......
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
Gæst
Ja det er rigtigt at jeg har sat kompressor på en 306XT 1.8L 8v motor, og jeg har også plast-indsugningsmanifold, det holder fint til de 0,7-0,8 bar jeg kører med, indtil videre da
Min har ca. 100HK standard og nu har den ca. 180HK sidst den blev målt i hvert fald (siden da er der kommet anden knast i ca. 200HK nu tror jeg, eller håber jeg
), men det er med 0,7-0,8 bars ladetryk.
Hvis du skal tryklade din 306'er vil jeg anbefale at du sænker din kompression, for jeg kørte ca. 2 uger med 0,5 bars tryk og alm. kompression (160HK) før der røg et stempel
Men siden da har motoren ikke fejlet noget, nu er det kun trækaksler osv. der har problemer med at klare presset
Mvh
Lars Viggo 306XT Kompressor
Min har ca. 100HK standard og nu har den ca. 180HK sidst den blev målt i hvert fald (siden da er der kommet anden knast i ca. 200HK nu tror jeg, eller håber jeg
Hvis du skal tryklade din 306'er vil jeg anbefale at du sænker din kompression, for jeg kørte ca. 2 uger med 0,5 bars tryk og alm. kompression (160HK) før der røg et stempel
Men siden da har motoren ikke fejlet noget, nu er det kun trækaksler osv. der har problemer med at klare presset
Mvh
Lars Viggo 306XT Kompressor
-
Martin Pedersen
Kompressor på 306 XS
Hej Lars...
Tak for tippene, dem vil jeg give videre...
Martin
Tak for tippene, dem vil jeg give videre...
Martin