lystgass på liten motor
Redaktør: Moderatorer
-
esptv
- Nyt Medlem
- Indlæg: 21
- Tilmeldt: 30 sep 2003, 12:43
- Geografisk sted: norge
- Lars E
- Mester Medlem
- Indlæg: 603
- Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
- Geografisk sted: 7160 Aale city
Jeg er også meget interseret (652cc.). Det skal sku prøves!!!!!
Hilsen Lars E
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
- nmb1022
- Mester Medlem
- Indlæg: 704
- Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
- Geografisk sted: Jyllinge
Der er ikke nogen problemer i at smide Nos på små motore hvis man bare bare tilpasser dysserne. Det er nok ikke smart at smide 50hk dysser på en 1.4 med 55hk eller lignende. Smid en 30 hk dysse på og det burde snurre som en lille mis.
Der var en fra Nissanklubben der havde det på hans Almere 1.4 men blev rimlig grådig og smed 75hk dysser på, og leder stadig efter topstykket
Han hævede topfarten fra 175 til 220kmt og da jeg spurgte ham hvordan man gjorde det uden at bruge det i mere end 10sek, sagde han at det var ligemeget hvor lang tid man brugte det af gangen

Der var en fra Nissanklubben der havde det på hans Almere 1.4 men blev rimlig grådig og smed 75hk dysser på, og leder stadig efter topstykket
Han hævede topfarten fra 175 til 220kmt og da jeg spurgte ham hvordan man gjorde det uden at bruge det i mere end 10sek, sagde han at det var ligemeget hvor lang tid man brugte det af gangen
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
-
esptv
- Nyt Medlem
- Indlæg: 21
- Tilmeldt: 30 sep 2003, 12:43
- Geografisk sted: norge
NMB1022 skrev:Der er ikke nogen problemer i at smide Nos på små motore hvis man bare bare tilpasser dysserne. Det er nok ikke smart at smide 50hk dysser på en 1.4 med 55hk eller lignende. Smid en 30 hk dysse på og det burde snurre som en lille mis.
Der var en fra Nissanklubben der havde det på hans Almere 1.4 men blev rimlig grådig og smed 75hk dysser på, og leder stadig efter topstykket
Han hævede topfarten fra 175 til 220kmt og da jeg spurgte ham hvordan man gjorde det uden at bruge det i mere end 10sek, sagde han at det var ligemeget hvor lang tid man brugte det af gangen![]()
i bilen min er det 90 hk originalt... er en civic 1,4i 16V... 95 mod... tror du det går bra???? dysene som sitter i nå gir ca 40-50 hk....
goblin
- nmb1022
- Mester Medlem
- Indlæg: 704
- Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
- Geografisk sted: Jyllinge
Kender faktisk en der har smadret en civic (med vilje
) De proppede 75 hk i den og den var næsten ikke til at smadre sagde han
Jeg tror 50hk er for meget til en 1.4 der har 90hk hvis det skal holde i længere tid. Et lille trick hvis du vil fortsætte med 50hk er lige at smide en smule mere benz i blandnigen og sørge for at overholde de 10sek 100%
Jeg ville nok ikke selv gå højere en 40hk, men det kommer an på hvor meget du bruger det? Hvis du kun bruger det 1 eller 2 gange om ugen tror jeg nok at 50hk skal holde uden problemer!
Ps. Husk at nos ikke må bruges under 3000rpm og ikke på ramme omdrejningsbegrænseren
Jeg tror 50hk er for meget til en 1.4 der har 90hk hvis det skal holde i længere tid. Et lille trick hvis du vil fortsætte med 50hk er lige at smide en smule mere benz i blandnigen og sørge for at overholde de 10sek 100%
Jeg ville nok ikke selv gå højere en 40hk, men det kommer an på hvor meget du bruger det? Hvis du kun bruger det 1 eller 2 gange om ugen tror jeg nok at 50hk skal holde uden problemer!
Ps. Husk at nos ikke må bruges under 3000rpm og ikke på ramme omdrejningsbegrænseren
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
-
esptv
- Nyt Medlem
- Indlæg: 21
- Tilmeldt: 30 sep 2003, 12:43
- Geografisk sted: norge
NMB1022 skrev:Kender faktisk en der har smadret en civic (med vilje) De proppede 75 hk i den og den var næsten ikke til at smadre sagde han
![]()
Jeg tror 50hk er for meget til en 1.4 der har 90hk hvis det skal holde i længere tid. Et lille trick hvis du vil fortsætte med 50hk er lige at smide en smule mere benz i blandnigen og sørge for at overholde de 10sek 100%
Jeg ville nok ikke selv gå højere en 40hk, men det kommer an på hvor meget du bruger det? Hvis du kun bruger det 1 eller 2 gange om ugen tror jeg nok at 50hk skal holde uden problemer!
Ps. Husk at nos ikke må bruges under 3000rpm og ikke på ramme omdrejningsbegrænseren
jeg kjører med et vått system... har ekstra bensintilførsel i dysa somspruter ned i innsuget...
goblin
-
esptv
- Nyt Medlem
- Indlæg: 21
- Tilmeldt: 30 sep 2003, 12:43
- Geografisk sted: norge
NMB1022 skrev:Kender faktisk en der har smadret en civic (med vilje) De proppede 75 hk i den og den var næsten ikke til at smadre sagde han
![]()
Jeg tror 50hk er for meget til en 1.4 der har 90hk hvis det skal holde i længere tid. Et lille trick hvis du vil fortsætte med 50hk er lige at smide en smule mere benz i blandnigen og sørge for at overholde de 10sek 100%
Jeg ville nok ikke selv gå højere en 40hk, men det kommer an på hvor meget du bruger det? Hvis du kun bruger det 1 eller 2 gange om ugen tror jeg nok at 50hk skal holde uden problemer!
Ps. Husk at nos ikke må bruges under 3000rpm og ikke på ramme omdrejningsbegrænseren
jeg kjører med et vått system... har ekstra bensintilførsel i dysa somspruter ned i innsuget...
goblin
-
esptv
- Nyt Medlem
- Indlæg: 21
- Tilmeldt: 30 sep 2003, 12:43
- Geografisk sted: norge
NMB1022 skrev:Kender faktisk en der har smadret en civic (med vilje) De proppede 75 hk i den og den var næsten ikke til at smadre sagde han
![]()
Jeg tror 50hk er for meget til en 1.4 der har 90hk hvis det skal holde i længere tid. Et lille trick hvis du vil fortsætte med 50hk er lige at smide en smule mere benz i blandnigen og sørge for at overholde de 10sek 100%
Jeg ville nok ikke selv gå højere en 40hk, men det kommer an på hvor meget du bruger det? Hvis du kun bruger det 1 eller 2 gange om ugen tror jeg nok at 50hk skal holde uden problemer!
Ps. Husk at nos ikke må bruges under 3000rpm og ikke på ramme omdrejningsbegrænseren
det sitter et vått system i bilen nå, så den får jo ekstra bensin i blandingen... er det det du mener????
goblin
-
esptv
- Nyt Medlem
- Indlæg: 21
- Tilmeldt: 30 sep 2003, 12:43
- Geografisk sted: norge
NMB1022 skrev:Kender faktisk en der har smadret en civic (med vilje) De proppede 75 hk i den og den var næsten ikke til at smadre sagde han
![]()
Jeg tror 50hk er for meget til en 1.4 der har 90hk hvis det skal holde i længere tid. Et lille trick hvis du vil fortsætte med 50hk er lige at smide en smule mere benz i blandnigen og sørge for at overholde de 10sek 100%
Jeg ville nok ikke selv gå højere en 40hk, men det kommer an på hvor meget du bruger det? Hvis du kun bruger det 1 eller 2 gange om ugen tror jeg nok at 50hk skal holde uden problemer!
Ps. Husk at nos ikke må bruges under 3000rpm og ikke på ramme omdrejningsbegrænseren
det sitter et vått system i bilen nå, så den får jo ekstra bensin i blandingen... er det det du mener????
goblin