Opex-Megasquirt-Programerbar motorstyring ??
: 17 nov 2003, 18:37
Hej,
Så går mit vinterprojekt igang.
Skal ha bygget indsprøjtning på min motorcykel.
En Honda CBR900RR Fireblade med 1998 Blackbird motor.
Motoren er på 1137cc, med hævet kompresion 11.5/1, portet top, ændret forbrændingskammer,just.knasthjul,poleret/spidset krumtap,størrere udluftningshuller mellem cylindre,afvejet/afbalanceret og kortere polerede indsugningstragte.
Motoren ydede oprindeligt 143hk på baghjulet og yder nu 161hk på baghjulet. Den er født med Karburator(44mm Keihin med vacuum spjæld)Fra 2000 leveres den med indsprøjtning og 4 tændspoler i stedet for to.
Kunne godt bare finde et indsprøjtnings anlæg fra en 2000 model, men det giver en del problemer da det er med org startspærre(H.I.C.S) som sidder i nøgle/tændingslås.
Så det var min mening at købe et sæt løse spjældhuse og tændspoler fra en 2000model og så købe et programerbar sæt.
Hvor svært er det, er så mit spørgsmål ??
Jeg har fri afbenyttelse af rullefelt, har bærbar com. og er heller ikke helt tabt bag en vogn når det gælder elektronik/mekanik.
Hvilket system er bedst
Det skal kunne operere op til 12.500-13.000 omdr. men gerne lidt højere
Og det skal kunne bruges til mere end fuld last !! da det er her problemet ligger i de originale karburatorer, de kan simpelthen ikke dyses ind så de fungere som jeg VIL ha dem til.
Mvh Kim
Så går mit vinterprojekt igang.
Skal ha bygget indsprøjtning på min motorcykel.
En Honda CBR900RR Fireblade med 1998 Blackbird motor.
Motoren er på 1137cc, med hævet kompresion 11.5/1, portet top, ændret forbrændingskammer,just.knasthjul,poleret/spidset krumtap,størrere udluftningshuller mellem cylindre,afvejet/afbalanceret og kortere polerede indsugningstragte.
Motoren ydede oprindeligt 143hk på baghjulet og yder nu 161hk på baghjulet. Den er født med Karburator(44mm Keihin med vacuum spjæld)Fra 2000 leveres den med indsprøjtning og 4 tændspoler i stedet for to.
Kunne godt bare finde et indsprøjtnings anlæg fra en 2000 model, men det giver en del problemer da det er med org startspærre(H.I.C.S) som sidder i nøgle/tændingslås.
Så det var min mening at købe et sæt løse spjældhuse og tændspoler fra en 2000model og så købe et programerbar sæt.
Hvor svært er det, er så mit spørgsmål ??
Jeg har fri afbenyttelse af rullefelt, har bærbar com. og er heller ikke helt tabt bag en vogn når det gælder elektronik/mekanik.
Hvilket system er bedst
Det skal kunne operere op til 12.500-13.000 omdr. men gerne lidt højere
Og det skal kunne bruges til mere end fuld last !! da det er her problemet ligger i de originale karburatorer, de kan simpelthen ikke dyses ind så de fungere som jeg VIL ha dem til.
Mvh Kim