Opex-Megasquirt-Programerbar motorstyring ??
Redaktør: Moderatorer
- xxblade
- Mester Medlem
- Indlæg: 747
- Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
- Geografisk sted: Jylland
Opex-Megasquirt-Programerbar motorstyring ??
Hej,
Så går mit vinterprojekt igang.
Skal ha bygget indsprøjtning på min motorcykel.
En Honda CBR900RR Fireblade med 1998 Blackbird motor.
Motoren er på 1137cc, med hævet kompresion 11.5/1, portet top, ændret forbrændingskammer,just.knasthjul,poleret/spidset krumtap,størrere udluftningshuller mellem cylindre,afvejet/afbalanceret og kortere polerede indsugningstragte.
Motoren ydede oprindeligt 143hk på baghjulet og yder nu 161hk på baghjulet. Den er født med Karburator(44mm Keihin med vacuum spjæld)Fra 2000 leveres den med indsprøjtning og 4 tændspoler i stedet for to.
Kunne godt bare finde et indsprøjtnings anlæg fra en 2000 model, men det giver en del problemer da det er med org startspærre(H.I.C.S) som sidder i nøgle/tændingslås.
Så det var min mening at købe et sæt løse spjældhuse og tændspoler fra en 2000model og så købe et programerbar sæt.
Hvor svært er det, er så mit spørgsmål ??
Jeg har fri afbenyttelse af rullefelt, har bærbar com. og er heller ikke helt tabt bag en vogn når det gælder elektronik/mekanik.
Hvilket system er bedst
Det skal kunne operere op til 12.500-13.000 omdr. men gerne lidt højere
Og det skal kunne bruges til mere end fuld last !! da det er her problemet ligger i de originale karburatorer, de kan simpelthen ikke dyses ind så de fungere som jeg VIL ha dem til.
Mvh Kim
Så går mit vinterprojekt igang.
Skal ha bygget indsprøjtning på min motorcykel.
En Honda CBR900RR Fireblade med 1998 Blackbird motor.
Motoren er på 1137cc, med hævet kompresion 11.5/1, portet top, ændret forbrændingskammer,just.knasthjul,poleret/spidset krumtap,størrere udluftningshuller mellem cylindre,afvejet/afbalanceret og kortere polerede indsugningstragte.
Motoren ydede oprindeligt 143hk på baghjulet og yder nu 161hk på baghjulet. Den er født med Karburator(44mm Keihin med vacuum spjæld)Fra 2000 leveres den med indsprøjtning og 4 tændspoler i stedet for to.
Kunne godt bare finde et indsprøjtnings anlæg fra en 2000 model, men det giver en del problemer da det er med org startspærre(H.I.C.S) som sidder i nøgle/tændingslås.
Så det var min mening at købe et sæt løse spjældhuse og tændspoler fra en 2000model og så købe et programerbar sæt.
Hvor svært er det, er så mit spørgsmål ??
Jeg har fri afbenyttelse af rullefelt, har bærbar com. og er heller ikke helt tabt bag en vogn når det gælder elektronik/mekanik.
Hvilket system er bedst
Det skal kunne operere op til 12.500-13.000 omdr. men gerne lidt højere
Og det skal kunne bruges til mere end fuld last !! da det er her problemet ligger i de originale karburatorer, de kan simpelthen ikke dyses ind så de fungere som jeg VIL ha dem til.
Mvh Kim
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed
SLOW EYES WILL KILL YOU
SLOW EYES WILL KILL YOU
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
-
Gæst
44mm Keihin med vacuum spjæld?
nu er jeg ikke den store mc-karburator kender, men de keihin 44mm du omtaler, fungere de på samme måde som en SU'er til en bil (det du kalder vacuum spjæld).
er selv på udkik efter nogle 44mm "spadespjælds" keihin, til et projekt, mener de hedder FCR.
hvad skulle du evt. have for dine 44mm keihin'er?
nu er jeg ikke den store mc-karburator kender, men de keihin 44mm du omtaler, fungere de på samme måde som en SU'er til en bil (det du kalder vacuum spjæld).
er selv på udkik efter nogle 44mm "spadespjælds" keihin, til et projekt, mener de hedder FCR.
hvad skulle du evt. have for dine 44mm keihin'er?
- xxblade
- Mester Medlem
- Indlæg: 747
- Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
- Geografisk sted: Jylland
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
-
xxbladeundercover
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
xxbladeundercover skrev:Jo det er ude hos Henning og så sent som i dag nævnte han lige dit navn da jeg kom til at snakke Megasqiurt med ham.
ja vi må lige se hvornår jeg kan få tid, er i Århus for tiden, da min søn er indlagt på Skejby sygehus indtil Onsdag.
Ja, jeg tænkte nok Henning ville sladre
Vi har snakket lidt frem og tilbage, og Henning synes det var oplagt at sætte MS på min lille MC(GSXR400R,GK76A), men det er nu aldrigt blevet til noget. Spjældhuse til såden en lille kværn hænger ikke på træerne....
Du kan jo give et ping når du får tid til at rode med legetøjet, så kan det være vi kan finde ud af noget.
Tror iøvrigt at Henning ville synes det var lidt interessant at komme til at lege med
God bedring til knægten!
- xxblade
- Mester Medlem
- Indlæg: 747
- Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
- Geografisk sted: Jylland
Ja, Henning vil helt sikkert gerne lege med....
Men en af de ting jeg er lidt bekymret for er om jeg kan få MegaSQ til at arbejde sammen med org. Honda dyser(nippon Denso) Tror godt jeg kunne få lidt problemer med at få en GM(Bosch) dyse til at passe.
Den gode del er så at tændingen kører helt selvstændig på en Blackbird motor.
Min Søn er forøvrigt "up and running" igen, kommer hjem i morgen.
Kanske være jeg lige slår på tråden når jeg får lidt tid(mangelvare)
Men en af de ting jeg er lidt bekymret for er om jeg kan få MegaSQ til at arbejde sammen med org. Honda dyser(nippon Denso) Tror godt jeg kunne få lidt problemer med at få en GM(Bosch) dyse til at passe.
Den gode del er så at tændingen kører helt selvstændig på en Blackbird motor.
Min Søn er forøvrigt "up and running" igen, kommer hjem i morgen.
Kanske være jeg lige slår på tråden når jeg får lidt tid(mangelvare)
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed
SLOW EYES WILL KILL YOU
SLOW EYES WILL KILL YOU
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Nu kender jeg ikke MC dyser i detaljer, men Nippondenso dyser sidder bla i den snart berømte MS udstyrede GSI Turbo, og kører fint med MS.
De kommer fra en supraturbo, og er på 2,9ohm.
Man skal nok forsøge sig lidt med responstiden på MCdyserne. Den bør være ret lav, omdrejningstallet taget i betragtning. Det er ihvertfald min første indskydelse.
Rent ud sagt er jeg ikke spor nervøs for om MS vil tumle dyserne. Det er mere interessant at se hvordan motoren vil levere et godt og stabilt vacuum til mapsensoren, alternativet er at køre den som alpha-N, men det kan komme an på en prøve. Det lyder som et projekt jeg godt kunne se det sjove i.
Har den lufttempsensor, og gasspjældpotmeter er der analogt?
De kommer fra en supraturbo, og er på 2,9ohm.
Man skal nok forsøge sig lidt med responstiden på MCdyserne. Den bør være ret lav, omdrejningstallet taget i betragtning. Det er ihvertfald min første indskydelse.
Rent ud sagt er jeg ikke spor nervøs for om MS vil tumle dyserne. Det er mere interessant at se hvordan motoren vil levere et godt og stabilt vacuum til mapsensoren, alternativet er at køre den som alpha-N, men det kan komme an på en prøve. Det lyder som et projekt jeg godt kunne se det sjove i.
Har den lufttempsensor, og gasspjældpotmeter er der analogt?